Jön a takarékos Kia Cee'd

Vágólapra másolva!
A koreai kompakt autóból 2009-től lehet majd megvásárolni a négy liternél is kevesebbet fogyasztó 'eco' változatot. A spórolós verzió mindhárom karosszériatípussal elérhető lesz.
Vágólapra másolva!

A világ autógyártóin végigsöprő környezetvédelmi láz már a Kiát is elérte, a koreaiak elsőként a Szlovákiában gyártott Cee'dből készítik el a takarékos eco változatot. A mezei Cee'dekhez képest több ponton módosították a karosszériát, hogy csökkentsék a légellenállást. Burkolólemezeket szereltek az autó aljára, alacsonyabbra vették a futóművet, módosítottak a hűtőmaszkon, és ultra alacsony gördülési ellenállású, 17 colos Michelin kerekeket szereltek fel a felnikre, melyek hatásosan csökkentik az autó körüli légörvényeket. Mindezek eredményeként a légellenállási együtthatót 0,33-ról 0,29-re sikerült leszorítani, ami rendkívül kedvező értéknek számít.

Az eco Cee'det a 115 lóerős, 1,6 literes közös nyomócsöves dízelmotor mozgatja, de a takarékosabb működés érdekében csökkentették a belső súrlódását és a turbónyomást, így állítólag vegyes üzemben 3,9 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométeren. Ez 17 százalékos fogyasztáscsökkentést jelent az ugyanilyen motorral szerelt normál változathoz képest, de még fontosabb, hogy kibocsátása teljesíteni fogja a két évvel később, 2011. január 1.-től életbe lépő Euro 5-ös normákat.

Ötfokozatú helyett az ecóban hatfokozatú kézi sebességváltó lesz, melynek negyedik, ötödik, és hatodik fokozatát a szokottnál hosszabb áttételekkel látták el a koreai mérnökök a kedvezőbb országúti és autópályás fogyasztás érdekében. Nem hiányzik majd a start&stop automatika sem, ami álló helyzetben azonnal leállítja a motort, és a pedálok érintésére pedig újraindítja. A fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorban tárolja el a Cee'd. Ahogy az ilyen autókban lenni szokott, a műszerfalon kis nyilak jelzik az ideális váltási időpontot, így kezdő vezetők is takarékosan közlekedhetnek majd a zöld Cee'ddel.

Forrás: [origo]