A lényeg belül van: az új 7-es BMW

2008.07.10. 15:31

A BMW 7-es sorozata az ötödik generációjához érkezett. Formája nem nevezhető forradalminak a rajongókat megosztó elődhöz képest, motorjai között még egy vacak V12-es sincs - mégis ez jelenleg a világ egyik legfejlettebb autója.

Forrás: BMW

Az előd sokat kritizált púpos csomagtartója már a múlté
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egyszerre sportos, elegáns, komfortos az új 7-es BMW, legalábbis ezt állítja a gyár személyautó-kínálatának csúcsáról. Az immáron ötödik generációjához érkezett modell kívül és belül egyaránt megújult, az új formák közelebb állnak a konzervatív vevők ízlésvilágához, mint a bálna formájú elődé. Örömteli, hogy a műszaki fejlődés ellenére tömegnövekedés helyett sikerült könnyebbre készíteni, igaz, a csökkenés csak 20-30 kilogramm (felszereltségtől függően). Ezt a mérnökök melegen formált, merevített, nagyszilárdságú, ugyanakkor könnyű acélprofilok, illetve alumínium alkalmazásával érték el.

Forrás: BMW

Nagyon hasonlít az 5-ösre, de meredekebben állnak és nagyobbak a vesék
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Könnyű alumíniumból készültek például az ajtók és az oldalelemek, a futómű legtöbb alkatrésze, valamint az egész tető is. Alig nőtt a 7-es, teljes hossza 3, szélessége 2, tengelytávja pedig 8 milliméterrel gyarapodott, ami lényegében teljesen észrevehetetlen módosítás, az 500 literes csomagtér mérete például nem is változott. Aki nem elégedett a normál kivitel 507 centis méreteivel, választhatja a hosszított változatot, amely az alap változatnál 14 centivel hosszabb.

 

Rendhagyó bemutató

A BMW egy gigantikus, átlátszó homokórát épített fel a moszkvai Vörös térre, hogy abban mutassa be a nagyközönségnek az új 7-est. A 12 méter magas építmény a világ legnagyobb homokórája, de ebben homok helyett fénylő labdák ezreit helyezték el, melyek áthaladva az alsó rész felé felfedik a bajor luxuslimuzint a kíváncsi szemeknek.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


Az új 7-eshez egyelőre háromféle motort kínál majd a BMW, amelyből kettő benzines, egy pedig dízel lesz. Előbbiek közül a 750i-ben az X6-ból már ismert 4,4 literes, V8-as ikerturbós, közvetlen befecskendezéses uralja majd a motorkínálatot, a maga 407 lóerős teljesítményével és 600 newtonméteres nyomatékával. A másik benzines erőforrás a 740i-ben az erősítő kúrán átesett háromliteres soros hathengeres, szintén ikerturbós motor lesz, 326 lóerővel és 450 newtonméter nyomatékkal. A 730d-vel érkezik az új fejlesztésű, szintén háromliteres, soros hathengeres, harmadik generációs közös nyomócsöves dízel egység, 245 lóerővel és 540 newtonméterrel. A mindössze 185 kilós motorban már 1800 bar nyomással kerül a gázolaj a hengerekbe, ezért teljesítménye 14 lóerővel nőtt, fogyasztása pedig 10 százalékkal csökkent az elődhöz képest. Természetesen mindegyik motorhoz extrém gazdaságos működést ígér a BMW, amely a 750i-nél a gyári adat szerint 11,4 liter, a 740i-nél 9,9 liter, a 730d-nél pedig 7,2 literes átlagfogyasztást jelent. A hathengeresekhez elektromotorokkal mozgatott hűtőrács-lamellák járnak, amelyek becsukódnak, ha nincs szükség sok hűtőlevegőre, ezzel is csökkentve a légellenállást és a fogyasztást.

Forrás: BMW

A normál változat 507 cm, a nyújtott kivitel ennél 14 centivel hosszabb
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Mindhárom motorváltozathoz alapáron jár majd a szintén felújított hatfokozatú automatikus váltó is, amelynek váltási komfortján és sebességén, valamint - a kedvezőbb fogyasztásból következtetve - az áttételén is módosítottak. A BMW-rajongók kívánságára az elektronikus előválasztó kart a kormány mögül visszatették a középkonzolra, de a vetélytársaknál látható hét- esetleg nyolcfokozatú váltóra még várni kell, kézi váltó pedig biztosan nem lesz.

A BMW előre a sportkocsiknál megszokott kettős keresztlengőkaros felfüggesztést építette a 7-esbe, hátul új fejlesztésű, többlengőkaros felfüggesztés dolgozik. Felárért aktív hátsókerék-kormányzás is kapható (Integral Active Steering), amely az első tengely változó áttételű kormányzása mellett képes a hátsó kerekeket is elfordítani, legfeljebb három fokkal. Alacsony sebességnél ezzel nő a fordulékonyság, nagy tempónál pedig a kanyarstabilitás. Vészhelyzetben az elektronika ellenkormányzással és a hátsó kerekek megfelelő elfordításával stabilizálja az autót. Rendelhető lesz még a karosszéria dőlését mérséklő, aktív kanyarstabilizátorokból álló ARS rendszer, és légrugós, automatikus szintszabályzású hátsó felfüggesztés is, amely a hosszított változatokban alapfelszerelés. Később valószínűleg az összkerékhajtás és az X6-osban megismert aktív hátsó differenciálmű is elérhető lesz a 7-eshez.

Előző
  • 1
  • 2
Következő