A második Oldtimer Show elsősorban a különlegességekre fókuszál, a mintegy kétszázötven kiállított jármű között jó néhány valóban ritka és exkluzív autó, motorkerékpár látható. Bemutatunk néhányat közülük a több mint százéves Opeltől Horthy kormányzó több százmillió forintos Maybachjáig.

A hosszú hétvégén megrendezett Oldtimer Show nem az évtizedekkel ezelőtti nagyvárosi utcaképet igyekszik feleleveníteni, hanem a szervezők olyan, a saját korukban is csodaszámba menő járműveket próbáltak összegyűjteni, melyek birtoklását csak a leggazdagabbak engedhették meg maguknak.

 


Minőségi szelekció és Elvis-mama ajándéka. Riportunk a Syma csarnokból


Ahogyan helyszíni tudósításunkból is kiderült, a koncepció megvalósítása csak részben sikerült - a Ford Escort vagy a 412-es Moszkvics nem volt épp a királyi családok álomautója -, de fanyalgás helyett értelmesebb, ha azokra a kiállított különlegességekre koncentrálunk, amelyeket ki tudja, mikor láthatunk legközelebb.



Fotó: Póla Gergely [origo]

Opel-Darracq
A varrógépeket és kerékpárokat készítő Opel gyár a XIX. század végén vágott bele autók előállításába. A kezdeti szárnypróbálgatások után együttműködési megállapodást kötöttek a Párizs külvárosában működő Darracq céggel. A francia alvázra épített járművek Opel-Darracq néven kerültek forgalomba; a kooperáció 1907-ig tartott. A kiállított kocsi 1902-es gyártású, és már hetvenkét évvel ezelőtt is részt vett veteránrendezvényeken. A Közlekedési Múzeum tulajdona.



Fotó: Póla Gergely [origo]

Jaguar E-Type V12
A brit gyár 1961-ben mutatta be legendás, valószínűleg legismertebb típusát, amelynek első tulajdonosait - ahogyan a modell részletes történetét végigkövető írásunkból is kiderült - maga a cég alapítója, Sir William Lyons válogatta ki filmsztárok és popénekesek közül. Napjainkban is autórajongók milliói gondolnak áhítattal a jellegzetes formára; megjelenésekor a valaha gyártott legszebb autónak titulálta Enzo Ferrari. A legtöbb E-Type-ot hathengeres motorral szerelték, csak az 1971-től készített, nagy hűtőráccsal ellátott harmadik széria kapott V12-es erőforrást. Az 5343 köbcentiméteres szerkezet maximális teljesítménye 272 lóerő, legnagyobb nyomatéka 412 newtonméter. A harmadik sorozatnál már az alapfelszereltséghez tartozott a szervokormány.



Fotó: Póla Gergely [origo]

Matra M530
A kocsit 1967-ben mutatta be a francia gyár. A középen elhelyezett motor nem valami sokhengeres szörnyeteg, hanem a Ford Taunusok 1700 köbcentis V4-ese. A típus darabszáma az összes változatot beleszámítva nem éri el a tízezret. Ennek az 1973-as példánynak a különlegessége, hogy olasz tulajdonosa hazánkban járva összetörte, és itt hagyta. Az autómentős szinte azonnal megvette, majd hihetetlen munkával helyrehozta a különlegességet, aminek következtében Magyarországon egyedülálló kocsihoz jutott. Találkozókon, classic-versenyeken mozgásban is gyakran látható.



Fotó: Póla Gergely [origo]

BMW 328 Sport
A legritkább, legvágyottabb, legdrágább háború előtti BMW. 1937-től 1939-ig gyártották, és csupán 464 darab készült belőle. A gépháztető alá egy soros hathengeres, kétezer köbcentis szerkezetet szereltek, három karburátorral. A teljesítmény nyolcvan lóerő, a végsebesség 150 kilométer/óra volt. A típus több rangos versenyen diadalmaskodott a háború hajnalán. Neves magyar gyűjtő féltett kincse.



Fotó: Póla Gergely [origo]

Rolls-Royce Corniche
A Rolls-Royce gyár a Silver Shadow típussal a tömegek felé nyitott: több mint húszezer darabot gyártott belőle, amelyből ma egy kompakt autó áráért kapható kielégítő állapotú példány. Természetesen mindig vannak, akik kevesek számára elérhető modellre vágynak, őket célozta meg a hetvenes évek elejétől a kupé és kabrió kivitelben kínált Corniche típus. Az exkluzív járműbe némileg erősebb motort szereltek, frontrészét ködlámpával és módosított hűtőráccsal tették határozottabbá. A Rolls-Royce és Bentley Corniche első sorozatából összesen 4487 darabot készítettek, a kiállított Rolls kupé egyike az 1108 legyártott példánynak.