Herczigék okosan versenyeztek, nem vállaltak felesleges kockázatot. Bajnoki címük megérdemelt, az egész szezonban ők nyújtották a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, és amikor kellett, a szerencse is melléjük szegődött
A családias hangulatban lezajlott szombati versenynap után mindössze négy szakasz maradt vasárnapra. Ezek viszont újak voltak, korábban soha nem rendeztek rajtuk bajnoki futamot. A nyílt értékelésben indulók között egyszerű volt a képlet: Turánnak mindenképpen nyernie kellett ahhoz, hogy életben maradhassanak bajnoki álmai, Herczig számára viszont akár egy harmadik hely is elég volt ahhoz, hogy ő legyen 2009 végő győztese. Tőlük messze lemaradva Érdi Tibor állt a harmadik helyen, akit az országos értékelésben vitézkedő Botka Dávid szorongatott. A szombati esőben abszolút szakaszgyőzelmet is szerző pilóta alaposan elhúzott a többiektől, az N4-es riválisok csupán a kategória második helyéért vívhattak nagy csatát.
A napi első pálya a a Nagyrozvágy-Dámóc közötti országút volt, a gyorsasági több falun is áthaladt. Herczig kezdett a legjobban, valamicskét faragott hátrányából, Érdi pedig növelte előnyét Botka előtt, akit Osváth is megelőzött. utóbbinak fontos volt a minél jobb szereplés, hiszen csak így maradhatott matematikai esélye az országos bajnoki cím megszerzésére Hadik ellenében. A következő gyorsaságin Turán visszavágott, de hiába futott volna akármennyivel jobb időt vetélytársainál, nem a saját kezében volt a sorsa. A forgatókönyvet már csak Herczigék váratlan vezetői vagy műszaki hibája írhatta volna át, de az utolsó előtti szakaszon a legnagyobb esemény talán a Szíjj/Magyar páros abszolút negyedik ideje volt, a záró gyorsaságin pedig az, hogy Herczig nem spórolta el, és egy legjobb idővel ünnepelte első abszolút bajnoki címét.
Egyelőre a levegőben lóg a Turán/Zsíros páros futamgyőzelme, a Peugeot 307 WRC könnyebbnek találtatott a kelleténél. A pályán mindenesetre ők voltak a leggyorsabbak
Futamgyőzelmeket már korábban is szerzett a pilóta, idénre azonban minden összeállt: az olasz Aimont csapattól bérelt Impreza WRC a benne ülő versenyzőkhöz hasonlóan megbízható és gyors volt. Utoljára éppen tíz esztendővel ezelőtt nyerte Subaru a magyar bajnokságot, akkor Kiss Ferenc Büki Ernővel az oldalán ünnepelhetett. A Turán/Zsíros egység sorozatban második futamgyőzelmét aratta, és ezzel a bajnokságban is feljöttek a második helyre. Érdiék ismét - idén már negyedszer - a harmadik helyen végeztek, s ezzel megnyílt a lehetőség az év végi bronzra is, hét pontra közelítették meg az ezúttal távolmaradó Spitzmülleréket. A Nyírség-rali negyedik helyén futott be az országos értékelés első helyezettje, a Botka/Szenner páros. Ők csak az előző futamon kapcsolódtak be ebbe a sorozatba, előtte egy A8-as Lancerrel a nyílt értékelésben indultak, így az összetett alakulásába már nem szólhatnak bele. Annál inkább a mögöttük végző Osváth/Farnadi páros, akik maguk kögött tudták tartani a bajnokságot vezető Hadikékat, így a döntés az utolsó futamra marad.
Hetedik helyen ért célba Asi régebbi A8-as Mitsubishijével Szíjj Zsolt és Magyar Gábor, megelőzve Trencsényiéket, a Rabócsi/Somogyi párost, illetve az első tízbe még épp beférő Pintér Lászlót és Földesi Csabát. A kétkerék-hajtásúak között az egy szem S1600-os autó győzött, Pálinkásék mögött pedig Kőváry Barna végzett az R3-as Clióval. A kevés induló miatt sokan pályafutásuk legjobb abszolút eredményét érték el, de ilyen körülmények között is kiemelkedő a H csoport élmezőnyének teljesítménye: a Mucsina/Csoór duó a Celica GT4-gyel a 17., a Lada VFTS-t hajtó Boroznaki/Kiss egység a 20. helyen ért célba.
A verseny utáni technikai ellenőrzésen Turánék Peugeot 307 WRC-jének tömege nem érte el a szabályok szerinti minimális értéket, így kizárták őket. A csapat megfellebbezte a döntést a mérés nem megfelelő módszere miatt. Csak emlékeztetőül, korábban is volt már ilyenre példa, Asi esetében, akkor kiderült, hogy valóban nem megfelelően mérték meg az autót.
Nagy lépést tett az országos bajnoki cím felé a Hadik/Juhász páros. A Subaru ezúttal lemaradt a Mitsubishik mögött, de hibátlanul üzemelt
Az idei ralibajnokság utolsó futama októberben lesz, melyet Nyírád és murva helyett Komlón, aszfalton rendeznek. Mivel sok kategóriában már tét nélküli lesz a küzdelem, csak remélni lehet, hogy a versenyben ténylegesen indulók mezőnye méltó lesz egy bajnoki futamhoz.
A verseny végeredménye*:
1. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 1:03:37,0 |
2. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | +27,3 |
3. | ifj. Érdi/Rubóczky | Subaru Impreza WRC | WRC | +3:03,9 |
4. | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +3:28,5 |
5. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +4:24,4 |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +4:35,6 |
7. | Szíjj/Magyar | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +5:16,0 |
8. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +5:21,1 |
*a végeredmény nem hivatalos
A kategóriák győztesei:
A8 | Szíjj/Magyar | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Kőváry/Szentiványi | Renault Clio R3 |
A6 | Keller/Bencze | Suzuki Swift Sport |
A5 | - | - |
S1600 | Pálinkás/Bagaméri | VW Polo S1600 |
N4 | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Kovács/Papp | Opel Astra GTC CDTI |
N2 | Alberti/Alberti | Honda Civic VTi |
H10 | Mucsina/Csoór | Toyota Celica GT4 |
H9 | Boroznaki/Kiss | Lada VFTS |
A nyílt bajnokság állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | 105 |
2. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | 81 |
3. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 69 |
4. | ifj. Érdi/Rubóczky | Subaru Impreza WRC | 62 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | 42 |
6. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | 31 |
1. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | 112 |
2. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 104 |
3. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 90 |
4. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | 65 |
5. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | 48 |
6. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S1600 | 45 |
Nemcsak az nyílt bajnokság abszolút bajnoki címe talált gazdára a hétvégén, több kategóriában is megszületett a végső győztes. Volt, akinek ehhez futamgyőzelmet kellett szereznie, volt, akinek egy kiesés is elég volt. Íme a lista:
Nyílt bajnokság:
abszolút | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC |
A csoport | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A8 | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
H10 | Mucsina/Csoór | Toyota Celica GT4 |
H9 | Csépe/Tóth | Lada VFTS |
Országos bajnokság:
A csoport | Ollé/Czakó | Suzuki Swift S1600 |
S1600 | Ollé/Czakó | Suzuki Swift S1600 |
A6 | Németh 16V/Béres | Skoda Felicia Kit-Car |
N3 | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTI |
N2 | Magyar/Budai | Suzuki Swift Sport |