Az elsőkerekes Evo - Ford Focus RS

2009.10.19. 17:27

A Focus RS tehát versenypályán nem okozott csalódást, de arra is kíváncsi voltam, mennyire jó egy ilyen kemény autóval nap mint nap járni. Lehetséges, viszont semmi értelme. A motor erejét sosem tudjuk kihasználni, egyesben és kettesben így sem enged rá az elektronika mindent, mert csak egy helyben pörög a kerék.

A közvetlen kormányzás tetszik, de a futómű inkább a rázkódásról marad emlékezetes. Bár a rossz minőségű utakon is jól fordul, de sokszor elpattog. A RevoKnuckle csodafutómű rossz úton érezhetően kevés a hajtási befolyások csökkentésére, egy szűk kanyarból határozottan kigyorsítva alaposan küzdeni kell a kormánnyal. Ha nem lenne benne a sperr differenciál, akkor nagyon nagy gondok lehetnének, a Mitsubishi Evo és a Subaru STI könnyebben vezethető.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Alig több mint tízmillió forint az RS alapára


Autópályán már újra nem akkora kihívás vezetni, és itt jól is érzi magát. Elég hatodikba betenni, már alacsony fordulatról elemi erővel húz. A morcos kinézete miatt egyből lehúzódnak előle, pedig gyakran nem is akartam vele előzni. Érdekes módon nem csak autópályánlehet ésszerű fogyasztással közlekedni vele, hiszen városban is képes 12-13 literből eljárni, míg autópályán a 10-11 liter sem lehetetlen. Amint elkezdjük a lóerőket kihasználni, a fogyasztás drasztikusan szökik felfelé, a Hungaroringen felvezető meg levezető körökkel 33 literes átlagot produkált.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Többször is megtörték már ezt a példányt. Állítólag csak a tetején nem volt még


Engem mégsem ez zavart leginkább, hanem az autó belseje. Ha nem lenne benne ez a két tökéletes tartású Recaro kagylóülés, akkor semmiből nem jutna eszembe, hogy ez sportkocsi. Túl szegényes ez így, a tervezői lendület elfogyott az autó külsejénél. Kívülről nagyon jól néz ki, de azért az ember inkább benne tartózkodik sokat, többet várnék. Menet közben azért kárpótol.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Meglepően kényelmes az extrém kagylóülés


A teszt után már biztos, hogy az új RS nagyon jó sportkocsi, de azt is eldöntöttem, hogy a kedvezőbb ára ellenére sem vennék ilyet. Az ST mindennapi használatra jobb, az elsőkerék-hajtás 300 lóerővel meg csak száraz sima úton menő. Inkább akkor már egy Mégane R26 R, vagy egy Evo IX-es Mitusbishi.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 2522 cm3. Furat/löket: 83/93,2 mm. Hengerek/szelepek száma: 5/20. Teljesítmény: 224 kW (305 LE)/6500. Nyomaték: 440 Nm/2300-4500. Sebességváltó: hatfokozatú manuális. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4402/1842/1497 mm. Tengelytáv: 2640 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1586/1587 mm. Tömeg: 1468 kg. Terhelhetőség: 412 kg. Csomagtartó térfogata: 385 l. Üzemanyagtartály térfogata: 62 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 5,9 mp. Végsebesség: 263 km/óra. Átlagfogyasztás: 9,4 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 12,9 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 225 g/km.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK