Fornasari a Genfi Autószalonon: csak 600 lóerő felett

Vágólapra másolva!
Egzotikus autós manufaktúrákból nem volt hiány Genfben, Svájcban ugyanis megvan az a fizetőképes kereslet, aminek megéri bemutatni a kis példányszámú autócsodákat is. Talán a legegyedibb modelleket a Fornasari standján lehetett látni, ezek közös jellemzője az összetéveszthetetlen külső, a Corvette-ből származó hétliteres, 610 lóerős V8-as alumíniummotor, és az összkerékhajtás.Brutális külsőt kapott a Racing Buggy(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!) 
Vágólapra másolva!

1999-ben barátaival közösen alapította Giuseppe Fornasari Olaszországban a céget, korábban Corvette-ek importálásával és versenyre felkészítésével foglalkoztak. Giuseppe az autók szeretetét és technikai ismereteit apjától, Gigi Fornasaritől örökölte, aki az 50-es években gyári versenyző volt a Maseratinál és az Alfa Romeónál. A kis példányszámú luxusautók építése mellett tereprali autókat is készítenek és versenyeztetnek Olaszországban.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A buggy műszerfala luxusautós elemeket is tartalmaz

A Fornasari legújabb utcai modellje az agresszív, szögletes formákkal megáldott Racing Buggy, amely akár egy tudományos-fantasztikus filmben is szerepelhetne. Narancs fényezése nélkül is vonzaná a tekinteteket a kétajtós, négyüléses szabadidő-autó, technikája a versenysportból származik. Csővázas felépítményére műanyag karosszériaelemeket csavaroztak, minden keréknél kettős keresztlengőkaros futóműveket találunk 240 mm-es rugóúttal, a fékeket a Brembo szállítja.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A Tender tetejét a jachtok ihlették

Közel 50-50 százalékban oszlik meg az 1,6 tonnás üres tömeg a tengelyek között, de a 748 Nm-es nyomaték elosztása már nem szimmetrikus. A központi viszkós differenciálmű az erő 60 százalékát küldi hátra, az erőátvitel lehet négyfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi váltó. Meglehetősen ijesztő lehet benne ülni és kívülről látni, amikor 280 km/órával száguld, de a gyorsulása sem hétköznapi, ugyanis 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, ezzel a legtöbb sportkocsit maga mögé utasítja. Fogyasztása sem titok, állítólag 14 liter körül alakul, ami meglehetősen optimista becslésnek tűnik.