A német Continentalt elsősorban gumigyártóként ismerjük, de most egy teljesen új dologgal rukkoltak elő. Véleményük szerint az autókban már meglévő elektromos rendszerek összehangolásával egy teljesen új irányban indulhatnak el a fejlesztések - az Emergency Steer Assist (ESA) azaz a vész kormány asszisztens az autó elektromos szervokormányának és a változtatható keménységű lengéscsillapításnak az összekötésével jött létre.
Az ESA a vészfék asszisztens szenzorait használja és ahhoz hasonlóan a vezető által megkezdett manővert segíti azzal, hogy kiszámítja a kikerüléshez leginkább megfelelő irányt és a szervomotor teljesítményét megnövelve a jó irányba tereli az autót. Ezt kiegészítve ilyenkor felkeményíti a megfelelő lengéscsillapítókat is, így javítva az autó stabilitását.
Próbaként egy korábbi 5-ös BMW-be építtették be a szerkezetet és negyven, illetve nyolcvan kilométer/órás sebességénél végeztek kikerülési manővereket. Egymás után több érzékenységi szinten is kipróbálták, hogy jobban látható legyen a hatása.A teszt után elmondható, hogy életképes megoldás az ESV, ami a tökéletesre fejlesztését követően várhatón a felsőbb kategóriás autókban fog megjelenni a következő négy éven belül.