Vágólapra másolva!
A gyalogosvédelmi légzsákjáról híres V40 volt a legnagyobb újdonság a Volvo standján, de az elektromos C30-as mellett a konnektorról is tölhető hibrid tanulmányaikat is mutogatták.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Még több fotó a galériában. Kattintson a képekre!

Az új V40-ről már szinte mindent megírtuk. A világon elsőként gyalogoslégzsák lesz benne, amely gázolás esetén a szélvédő aljából nyílik ki, így csökkentve a sérülés kockázatát. Az svédek az EuroNCAP töréstesztjén a maximális eredményre törekednek vele, amire van is esély, hiszen a csomó biztonsági extra között ott a S60-ból ismert koccanásgátló is.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A Volvo új kompaktja szerencsére formailag is jól mutat, ezért talán jobban megbocsátható lesz, hogy méreteivel (4369 mm-es hossz, 2647 mm-es tengelytáv) nem nagyon lóg ki a kategóriából. A C30-nál azért 12 centiméterrel hosszabb, de a C30 kifejezetten kicsinek számít a kategóriában.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Három-három benzines és turbódízel motorral érkezik az új Volvo, de mindegyikhez jár a start/stop-rendszer és fékenergia visszanyerés. Az 1,6 turbós alapmotor 140 lóerős, az erősebb 180 lóerőt tud. Ez a motor a Ford Focusból már ismerős lehet, de a csúcsot továbbra is a Volvótól származó öthengeres turbómotor jelenti 254 lóerővel. Ez várhatóan a T5 nevet kapja, csak automata váltóval lehet választani, de így is 6,5 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A turbódízel kínálat is 1,6-os motorral kezdődik (D2 lesz a neve), 115 lóerős, de az eggyel erősebb szint már kétliteres. Ennek a motornak a D3 névre keresztelt változata 150, a D4 177 lóerős leadására képes. A V40 a Volvo belgiumi gyárában készül majd, évi 90 ezer darab eladását tervezik.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A Volvo emellett még a C30-as elektromos változatát is bemutatta Genfben. A modell meghajtásáról egy 111 lóerős elektromos motor gondoskodik, amelyet lítium-ionos akkumulátorok látnak el energiával. Az autó csúcssebessége 130 km/óra és 11 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/órára felgyorsuljon. A Volvo szerint 150 km-es hatótávolságával az elektromos C30 Európa autósainak 90 százalékának megfelelő lehetne. Feltöltése egy hagyományos tápról összesen nyolc órát vesz igénybe.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Emellett még az XC60 és a V60 konnektorról is tölthető hibrid változataink a tanulmány változatát is elhozta Genfbe. Ezek még csak ígéretek, de biztatóak, hiszen a V60 dízel-hibrid hajtása egy 215 lóerős dízelmotort párosít egy 70 lóerős elektromossal. A lítium-ion akkumulátorokkal szerelt autó elektromos módban 50 km megtételére képes, és gyorsan tölthető. Átlagfogyasztása 1,9 liter/100 km.