Mercedes-alapokra épül az új luxus-Renault

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség vezérigazgatója elárulta, hogy már a fejlesztés első fázisában van a Vel Satis és a Latitude Mercedes padlólemezre épülő utódja, amely ezek szerint hátsókerék-meghajtású lesz.

A Daimler és a Renault közötti együttműködés egyre szorosabbá válik. Azt már eddig is tudni lehetett, hogy a Mercedes Citan a következő Kangoora épül, az Infiniti Mercedes padlólemezre fejleszti a kompakt autóját. Az is nyílt titok, hogy az új Smart és a Renault Twingo is szoros rokonságban áll majd egymással, valamint, hogy a Nissan amerikai gyárában Mercedes-motorokat készítenek. Most azonban az is kiderült, hogy a Renault egy új luxuslimuzint fejleszt Mercedes-alapokra.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség vezérigazgatója egy újságírókkal történő beszélgetésen, a Renault párizsi főhadiszállásán kottyintotta el, hogy már elkezdték az új luxusautó fejlesztését. "Legalább egy jármű Daimler-alapokon segíteni fog rajtunk" - nyilatkozta Ghosn a Bloomberg Newsnak. "El szeretném mondani, hogy a csere a Daimlerrel nem egyirányú. Nem csak arról van szó, hogy jön a Daimler, és a kisautóit és a motorjait a Renault-nál gyártatja le." Ghosn azt is elárulta, hogy a Mercedes-alapú Renault gyártását Franciaországban képzelik el.

A Renault Csoport operatív igazgatója, Carlos Tavarez azt is elárulta, hogy a Renault három prémiumautót tervez, ebben benne lenne az Espace 2014-ben érkező új nemzedéke is. A Mercedes-padlólemezen lévő hátsókerék-meghajtású modell a harmadik lenne a luxusmodellek sorában.

"Arról van szó, hogy az ő padlólemezükre építünk egy Renault karosszériát" - nyilatkozta Tavarez, hozzátéve, hogy az autónak franciásnak kell lennie. Talán megelégelte a cég, hogy a Latitude kapcsán minden újságíró a koreai gyártást és tervezést szokta emlegetni.

A Renault már sokszor próbált betörni a felső kategóriába, de sem a 25-ös, sem a Safrane, sem a fura formájú Vel Satis nem ért el átütő sikereket. Tavaly ugyan elkezdték a koreai Samsung fejlesztette Latitude-öt forgalmazni a rombuszos emblémával is, de ez sem áll olyan technikai színvonalon, hogy az A6-os Audinak, az 5-ös BMW-nek, vagy a Mercedes E-osztálynak méltó vetélytársa lehetne.

KAPCSOLÓDÓ CIKK