A Skoda nyomdokaiba lép az új Seat Toledo

2012.03.02. 11:24

Szériaközeli tanulmány formájában leplezik le Genfben az új Toledót, amely nem más, mint a Skoda MissionL koncepció spanyol változata. A Leon és az Exeo közé pozícionált modell sportosság helyett ezúttal jó ár/érték arányt, tágas utasteret és jókora csomagtartót ígér.

Forrás: Seat

A Volkswagen konszern már évek óta látványosan küszködik spanyol leányvállalatával. Nem tudnak megfelelő helyet találni a sportosnak beállított márkának, melynek egyetlen saját, igazán vérpezsdítő típusa sincs, csupán a konszern többi, már meglévő modelljét kínálják saját kasztnival vagy éppen csak egy emblémával. Ez a közeljövőben sem lesz máshogy.

Forrás: Seat

Amíg nem találnak ki valamit a Seat felrázására, maradnak a biztonsági munkák, olyan autók, melyeket várhatóan legalább a spanyol piacon nagy számban lehet értékesíteni. Ilyen az Alhambra egyterű vagy a Mii városi mini és ilyen lesz az új Toledo is. A Genfi Autószalonon bemutatkozó szériaközeli változat gyakorlatilag nem más, mint a Skoda Fabia és Octavia közé pozícionált MissionL tanulmány spanyol átirata.

Forrás: Seat

Az egyterűs formavilággal szakító modell visszatér eredeti gyökereihez és újra egy szedánnak álcázott ferdehátú lesz. Bár a Toledót eddig egy kicsit magasabb kategóriában próbálták elsütni, valójában mindig alsó-középkategóriás műszaki alapokra épült. Ezúttal bevallottan kompakt autó lesz, 4480 mm-es hosszával és 2600 mm-es tengelytávjával a Leon és az Exeo közé pozícionálják.

Forrás: Seat

A megszokottnál tágasabb, ötszemélyes utasteret és egy nagyra nyíló, több mint 500 literes, családbarát csomagtartót ígérnek. Külső és belső formaterve minden latin temperamentumot nélkülöz, ugyanazt a letisztult és minimalista stílust követi, mint a Volkswagen és a Skoda modelljei. A Toledóval új formanyelvét is bemutatja a Seat, de a Ginebra (spanyolul Genf) rendszámot viselő modell csupán olyan apróságokban különbözik konszerntársaitól, mint a trapéz alakú hűtőrács, a szúrósabb tekintetű fényszóró vagy a lecsapott aljú sportkormány.

Forrás: Seat

Világos utasterében mindenhol Volkswagenekből, a Passátból és a Golfból ismerős elemek köszönnek vissza, ami nem csoda, hiszen az új MQB platformstratégiával tovább folytatják az alkatrészek uniformizálását, mellyel jelentős költségcsökkentést érnek el konszernen belül, így anélkül tudják nyereségesebbé tenni a termelést, hogy be kellene zárniuk például a spanyol üzemeket. Annak ellenére, hogy a karaktert adó stílus és szenvedély teljesen hiányzik belőle, a Toledo jó ajánlatnak ígérkezik, piaci bevezetése 2012. év végén várható.