Egy német és egy osztrák szervezet közös tesztjén egyszerre tízféle négyévszakos abroncs teljesítményét vizsgálták. Száraz úton nem meggyőzőek, de téli körülmények között sem igazán jók.

A német ACE és testvérszervezete, az osztrák ARBÖ a négyévszakos abroncsok népszerűségének töretlen emelkedése miatt döntött úgy, hogy tízféle garnitúra tudását teszteli 205/55 R16 méretben.

Nem meglepő módon az eredmények igazolták azt, hogy a négyévszakos abroncsok inkább a téli keverékhez állnak közelebb, mint a nyárihoz, a télen is használható nyári gumiként reklámozott Michelin CrossClimate kivételével.

Forrás: Auto Club Europa

A referenciaként vett nyári gumi fékútja 37,8 méter volt száraz útfelületen 100 km/h-ról állóra fékezve, a referencia téli gumié 45,7 méter. Ehhez képest a négyévszakosok átlaga 45,1 méter volt.

Sorrendben: a fékút havon, nedves, végül száraz aszfalton (négyévszakos gumik jelölése Ganzjahresreifen)Forrás: Auto Club Europa

Nedves úton (itt 80-ról fékeznek állóra) a referencia nyári gumi adata 52,0, a télié 60,8 méter volt, ehhez képest a négyévszakosok átlaga 60,5 méterre jött ki.

Havon fékezve (50-0 km/h) a referencia téli gumival 25,4 méter alatt állt meg az autó, a négyévszakosok átlaga 29,2 méter volt.

Forrás: Auto Club Europa

A gumikat külön vizsgálva mindössze egyetlen abroncs, a Nokian Weatherproof kapott nagyon ajánlott minősítést, második helyen a Goodyear, harmadikon a Michelin végzett. A negyedik helytől az abroncsok már csak feltételesen, illetve nem ajánlott minősítést kaptak.

A Bridgestone és a Pirelli négyévszakos abroncsa egyaránt nem ajánlott értékeléssel zárt.