A kedden nyitott szalon előtt semmit sem lehetett tudni arról, hogy milyen meglepetéssel készül az Alfa Romeo az idei első nagy nemzetközi kiállításra. Aztán délelőtt 11-kor lehullt a lepel a standon egy vadonatúj tanulmányról, amelyet még legalább egy óráig nem lehetett fotózási céllal megközelíteni, mert
még a csillárról is újságírók lógtak.
A Tonale nevű kompakt SUV
az Audi Q3/Q4, a BMW X1/X2, a Jaguar E-Pace és az ősszel érkező új Mercedes GLA konkurense lesz,
amikor egyszer gyártásba kerül. Az egy kategóriával nagyobb Stelvióhoz hasonlóan ez a SUV is egy olaszországi hágóról kapta a nevét.
A keskeny LED fényszórók, a rejtett hátsó kilincsek, az elegánsan keskenyedő oldalablakok, a kerek lyukakból álló, 21 colos „telefontárcsázó" felnik összességében tetszetős, bár nem túl eredeti formát adnak ki. Látszik a karosszérián, hogy
a stílus fontosabb volt a használati értéknél,
ettől függetlenül egy kétgyerekes családnak valószínűleg megfelel majd az autó helykínálata és praktikuma.
Nagyon ideje volt már, hogy az olasz gyártó is kihozza az első hibrid autóját, hiszen a prémium riválisok már lassan Dunát rekesztenek velük. Már biztos, hogy a Tonale lesz az első Alfa Romeo, ami nálunk zöld rendszámot szerezhet, mivel korszerű
plugin hibrid hajtással is elérhető lesz.
Egyelőre csak annyi biztos, hogy az összkerékhajtás úgy valósul meg, hogy a villanymotor a hátsó kerekeket fogja hajtani, mint például a Volvo XC90-ben vagy a Peugeot 3008-ban.
Lehet, hogy a Tonale azt a konnektoros hibrid hajtást kapja meg, ami itt Genfben a Jeep Renagade-ben és Compassban mutatkozott be. A keresztben beépített 1,3-as turbómotor és a villanymotor kettőse változattól függően 190 vagy 240 lóerőt képes együtt leadni, ami már elégnek tűnik az Alfa Romeo sportos igényeihez is. Tisztán elektromos hajtással a Jeepek 50 km-t tudnak megtenni, a végsebességük ilyenkor 130 km/óra.
Az Alfa SUV belseje még nincs kész (csak grafikákon lehet megnézni), de annyit azért elárultak, hogy
egy 12,3 colos digitális műszerfal és 10,25 colos érintőképernyő lesz benne,
az infotainment rendszert pedig össze sem lehet majd hasonlítani azzal, ami a Giuliában és a Stelvióban olyan sok kritikát kap folyamatosan.
A várhatóan 2021-ben vagy 2022-ben érkező
Tonale-nak nagy szerepet szán az Alfa azon tervében, hogy 2022-re elérje az évi 400 ezer eladott autót, ami kb. a 2,5-szöröse a 2018-as mennyiségnek.