Nagy változás készül, leáll a legmenőbb magyar autó gyártása

audi tt rs
Vágólapra másolva!
Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportkocsit a kínálatából, és egy elektromos meghajtású modellt vezet be helyette - mondta a német autógyártó társaság vezetője Neckarsulmban, a részvényesek közgyűlésén.
Vágólapra másolva!

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy

a társaság "az élre tör" az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában.

Ezt jelzi, hogy egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.

Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de "nagyon is el tudom képzelni" - mondta Bram Schot.

El kell engedni Forrás: Audi

Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a "kulcsprojektekre" koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének "komplexitását". A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát "töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat" - mondta az Audi vezetője.

Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat "elenged" az ember, "például az Audi TT-t"

- fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy a sportautót "néhány éven belül" felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.

A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű - e-tron elnevezésű - modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze,

2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, "a világ legnagyobb motorgyárát".