Egy másik, fejkamerás kerékpáros rögzítette az I. kerületben történt konfliktust, és ahogy gyakran lenni szokott, a kommentekben elszabadultak az indulatok – pedig mindkét fél hibás volt. A videó érdekessége, hogy megrendezett, és valójában egy kampányt szolgál a közlekedés biztonságáért, amelyhez Győrfi Pál is csatlakozott.

Több felületen még szavazás is indult arról, hogy ki a hibás, és annak ellenére, hogy mindketten azok voltak, mégis sokan csak az egyik vagy másik félre szavaztak. Mi sem mutatja jobban, hogy az autósok és biciklisek között egy komoly ellentét van. A gyorsan terjedő felvételt valójában a We Love Cycling kerékpáros oldal készítette, a célja pedig az volt, hogy tesztelje, hogyan reagálnak a mindennapi közlekedés résztvevői a látottakra, illetve felhívják a figyelmet arra, hogy a biciklis-autós kapcsolatokon még mindig van mit javítani.

A legutóbbi európai uniós összehasonlítás alapján a közúti haláleseteken belül a kerékpáros balesetek arányában Magyarország sajnos élen jár. Míg az EU-átlag azt mutatja, hogy a balesetek 8%-a biciklis baleset, addig hazánkban ugyanez a szám 12%, amit csak három ország előz meg. Ráadásul Magyarország a dobogós helyen szerepel az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján is. Az éves halálos kimenetelű balesetek áldozatai közül tízből egy biciklis.

Szükség van az edukációra, figyelmetlenek a felek

Sajnos a téma aktuális, hiszen az adatok azt mutatják, hogy a halálos kimenetelű biciklis balesetek csaknem háromnegyede május és november között történik hazánkban. Bár a kerékpározás a nők és a férfiak számára is kedves, mégis, tíz áldozatból nyolc férfi. Az előfordulás helyszínében nincs figyelemre méltó különbség: ahogyan Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, körülbelül egyenlő arányban oszlanak meg a településen belüli és azon kívüli esetek.

Míg városon kívül legtöbbször a hátulról elütés, az előzés közben történő elsodrás az, ami bekövetkezik, városon belül gyakoribb a figyelmetlen ajtónyitás és a kanyarodás közben bekövetkező baleset. Abban pedig, hogy az egyik, vagy a másik fél lenne gyakrabban hibás, nincs általános igazság: éppen ugyanannyi szabálysértés történik egy-egy autós-biciklis baleset kapcsán az autósok és a biciklisek részéről is.

Forrás: We Love Cycling

Korábban 25 évig dolgoztam mentősként, és még mindig szörnyű emlék a halálra gázolt kerékpáros fiatalember, vagy a biciklis gyerek esete, akit egy kanyarodó kamion ütött el. Szomorú, hogy az ehhez hasonló tragédiák sora évről évre megismétlődik. Az OMSZ adatai alapján is látjuk, hogy a biciklizésnek - és ezzel a balesetek bekövetkezésének is - szezonja van, hiszen a januári számokhoz képest áprilisban is már megduplázódott a kerékpáros balesetek száma" - mondta Győrfi Pál.