Több felületen még szavazás is indult arról, hogy ki a hibás, és annak ellenére, hogy mindketten azok voltak, mégis sokan csak az egyik vagy másik félre szavaztak. Mi sem mutatja jobban, hogy az autósok és biciklisek között egy komoly ellentét van. A gyorsan terjedő felvételt valójában a We Love Cycling kerékpáros oldal készítette, a célja pedig az volt, hogy tesztelje, hogyan reagálnak a mindennapi közlekedés résztvevői a látottakra, illetve felhívják a figyelmet arra, hogy a biciklis-autós kapcsolatokon még mindig van mit javítani.
A legutóbbi európai uniós összehasonlítás alapján a közúti haláleseteken belül a kerékpáros balesetek arányában Magyarország sajnos élen jár. Míg az EU-átlag azt mutatja, hogy a balesetek 8%-a biciklis baleset, addig hazánkban ugyanez a szám 12%, amit csak három ország előz meg. Ráadásul Magyarország a dobogós helyen szerepel az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján is. Az éves halálos kimenetelű balesetek áldozatai közül tízből egy biciklis.
Sajnos a téma aktuális, hiszen az adatok azt mutatják, hogy a halálos kimenetelű biciklis balesetek csaknem háromnegyede május és november között történik hazánkban. Bár a kerékpározás a nők és a férfiak számára is kedves,
mégis, tíz áldozatból nyolc férfi.
Az előfordulás helyszínében nincs figyelemre méltó különbség: ahogyan Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, körülbelül egyenlő arányban oszlanak meg a településen belüli és azon kívüli esetek.
Míg városon kívül legtöbbször a hátulról elütés, az előzés közben történő elsodrás az, ami bekövetkezik,
városon belül gyakoribb a figyelmetlen ajtónyitás és a kanyarodás közben bekövetkező baleset.
Abban pedig, hogy az egyik, vagy a másik fél lenne gyakrabban hibás, nincs általános igazság: éppen ugyanannyi szabálysértés történik egy-egy autós-biciklis baleset kapcsán az autósok és a biciklisek részéről is.
Korábban 25 évig dolgoztam mentősként, és még mindig szörnyű emlék a halálra gázolt kerékpáros fiatalember,
vagy a biciklis gyerek esete, akit egy kanyarodó kamion ütött el. Szomorú, hogy az ehhez hasonló tragédiák sora évről évre megismétlődik. Az OMSZ adatai alapján is látjuk, hogy a biciklizésnek - és ezzel a balesetek bekövetkezésének is - szezonja van, hiszen a januári számokhoz képest áprilisban is már megduplázódott a kerékpáros balesetek száma" - mondta Győrfi Pál.