Nem hibrid, cserébe gyönyörű a Lexus új, méregdrága kabriója

2020.05.27. 14:21

A méregdrága LC kabrió csak V8-assal készül, hogy a jó idő mellett a motorhangot is élvezzék benne.

Az LC 500 Convertible európai premierje az elmaradt Genfi Autószalonon lett volna, márciusban. Kattintson a képre, galéria nyílik!Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A három éve bemutatott, több dizájndíjat is besöpört Lexus LC-nek megérkezett a vászontetős változata is, amely talán még jobban néz ki, mint az acéltetős eredeti. Nem kínálják a kupéból ismert hathengeres hibrid hajtással, csak az ötliteres benzinmotorral, amely 464 lóerőt és 540 Nm-t szabadít a hátsó kerekekre a tízfokozatú automatikus váltón és Torsen rendszerű önzáró differenciálművön keresztül.

13 lóerővel gyengébb és egy mázsával nehezebb a kupénál, de így sem lassúFotó: Gulyás Péter (Origo)

A statikus magyar bemutatón mindenki összerezzent egy pillanatra, amikor beindították a zárt szalonban az öblös hangú V8-ast, ami az egyik utolsó szívó sportmotor a maga kategóriájában, és a napjai valószínűleg már meg vannak számlálva az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt.

Az elképesztően összetett tripla bi-LED fényszóró önmagában egy műalkotásFotó: Gulyás Péter (Origo)

Hogy a nem mindennapi motor gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, az izgalmas szívási hangokat egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe egy műszerfalpanelen keresztül (vagyis nem a hangszóróból szól a kamu berregés), a sportos kipufogóhangot pedig egy szelep erősíti fel a megfelelő menetprogram bekapcsolása esetén.

Gran turismo, nem sportkocsi

Több mint 2 tonnás tömege miatt vérbeli sportkocsinak nem lehet tekinteni, inkább amolyan luxus gran turismo, ami képes nagyon gyorsan is menni, de inkább arra termett, hogy 60-70 százalékon vezessék, és közben élvezzék benne a kivételes kényelmet és hifit és a táj szépségét, nyitott tetővel. Nem véletlen, hogy áthangolták a futóművet a kupéhoz képest, lecserélték a lengéscsillapítókat a gördülési komfort javítása érdekében.

A csúcsváltozat, az LC 500 Convertible Limited Edition különlegessége az egyedi metálkék külső fényezés és fehér-kék bőrbelsőFotó: Gulyás Péter (Origo)

Híres a Lexus arról, hogy ügyel a részletekre, ami az LC 500 kabrió tervezésén is érezhető. Szélfogóból például kettő is van: a kisebb, plexi anyagú 60 km/óráig hatásos, nagyobb tempónál érdemes felpattintani az ülések mögé a hálós szerkezetűt, amely 100 km/óránál 67 százalékkal csökkenti a fej körüli légáramlatokat.

A klímaberendezéshez hasonlóan az aktív zajcsökkentő rendszer beállításai automatikusan igazodnak a tető nyitott vagy zárt állapotáhozFotó: Gulyás Péter (Origo)

A többféle színben kérhető, négyrétegű, hangszigetelt vászontető innovatív összehajtási technikája lehetővé tette, hogy a csomagtartóból és a hátsó traktusból alig vegyen el helyet, és hogy a csomagtérfedél is elegánsan alacsonyan lehessen. Zárt állapotban az autó sziluettje azonos a kupééval, és a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a vászontető fém merevítésének tónusai ne legyenek kívülről láthatók.

A klíma is figyeli a napsütést

Mindössze 15 másodpercig tart a nyitás (a csukás eggyel tovább), amit akár 50 km/órás sebességnél is meg lehet tenni. Hogy nyitott tetővel is megfelelő legyen a kabin hőmérséklete, arról a speciális légkondicionáló gondoskodik, amely a beállításainál figyelembe veszi a tető helyzetét, a kocsi sebességét, a külső hőmérsékletet és a beérkező napfény mennyiségét is.

Elvileg 2+2 üléses, de hátul gyakorlatilag nincs lábtérFotó: Gulyás Péter (Origo)

A komplex klímamenedzsment nem csak a légkondit, hanem az ülésekbe (nyakrésznél) integrált, meleg levegőt fújó rendszert és a kormányfűtést is összehangoltan kezeli, és arra is ügyel, hogy a hőérzet szempontjából fontos helyekre (pl. a vezető kezének fonákjához a kormány mögé) mindig elegendő mennyiségű levegő jusson.

Drágább lehet, mint egy Porsche 911

Bár a pontos számokat nem ismerjük, az LC 500 kupé 4,4 másodperces gyorsulásától és 270 km/órás végsebességétől hajszálnyival elmaradhatnak a kabrió menetteljesítményei, de lassúnak így sem fogják azok a szerencsések érezni, akik megengedhetik maguknak.

Ezezzel a gombbal lehet a tetőt mozgatni, akár 50 km/óránál isFotó: Gulyás Péter (Origo)

Ők pedig nem lesznek sokan, mivel a szinte full extrás alapváltozat is 40,95 millió forintba kerül (6,85 millió forinttal drágább a kupénál, amiből eddig több mint 30 fogyott Magyarországon), de a még exkluzívabb Limited Edition már 45 millióért kelleti magát, amivel jelenleg a legdrágább Lexusnak számít. Csak az összehasonlítás kedvéért: ez félmillióval több, mint amennyit a gyengébb, de így is gyorsabb és könnyebb alap Porsche 911 Cabrióért kérnek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK