Van egy autómárka, amelyik óriásit nyert a járványon Magyarországon

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Január és május között 5389 új Toyota talált gazdára a magyarországi újautó-piacon, ezzel a márka 12,1 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen hazánkban.
Vágólapra másolva!

Míg a kivonásokkal tisztított

magyarországi újautó-piac 22,2 százalékkal visszaesett

az év első öt hónapjában az előző év azonos időszakához képest, addig

a Toyota 17,8 százalékkal tudta növelni eladásait ugyanezen időszakban.

A Toyota fölénye akkora, hogy több mint egy hónapos előnyre tett szert az értékesítések tekintetében legközelebbi versenytársával szemben. A Toyota prémiummárkája, a Lexus is jól teljesített, kilenc százalékkal nőttek az eladásai január és május között.

Komoly keresletélénkülés tapasztalható a két márkánál a magánvásárlók mellett a flottaügyfelek részéről is, utóbbiak a dízelek helyett már a hibrideket keresik.

Az év első öt hónapjában eladott Toyoták fele magánvásárlókhoz került.