Ezek ma a legtakarékosabb autók, valódi forgalomban mérve

benzinkút tankolás autó
tankoló nő
Vágólapra másolva!
Valós közúti fogyasztásuk alapján állították össze a legtakarékosabb autók listáját. Nyolc kategóriában hirdettek győztest. Új sorozatot indítottunk, amelyben az elmúlt évek legnépszerűbb cikkeit mutatjuk be újra. Ez először 2018 januárjában jelent meg.
Vágólapra másolva!

Mesébe illően takarékosnak hirdetik a gyártók az új autóikat, a laboratóriumi mérések rendszere azonban több sebből vérzik.

Hamarosan már valós közúti fogyasztás alapján kell tesztelni az autókat, de a jelenlegi katalógusok döntő többségében még laboradatokat látni.

És nem csoda, hogy ezek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal:

kikapcsolt légkondicionálóval, rádióval, mozdulatlan kormánnyal, a légellenállást is elhagyva mérik a fogyasztást,

csak hogy néhányat említsünk a trükkök közül.

Még pár évig kísérteni fognak a laboradatok, fokozatosan állnak az autógyártók az új mérésre

A fékpadon végzett fogyasztásmérés kétharmada városi ciklus, amelyben az autót maximum 50 km/h-s sebességre gyorsítják

12 megállás között. A 195 másodperces tesztet négyszer megismétlik, és a bő 4 kilométeres táv átlaga adja a városi fogyasztást. A teszt harmadát kitevő

autópályás szakaszon legfeljebb 10 másodpercig kell a 120 km/h-t tartani, a teljes cikluson mért átlagsebesség csak 33,6 km/h.

A közúton, szabványos körülmények között mért eredmények sokkal közelebb állnak a valósághoz, márpedig a német Auto Bild minden tesztautója fogyasztását ugyanazon az útvonalon méri. A lap az eredmények alapján nyolc kategóriában nevezte meg a legtakarékosabb autót.

A cikk még nem ért véget, az eredményekért kattintson a következő oldalra!