Az autópiaci kutatásokra specializálódott iSeeCars idén is elkészítette értéktartási listáját.

A globális jelenlétű iSeeCarsnál több mint 8,2 millió adásvételt elemeztek, ennek alapján határozva meg, hogy egyes modelleknek mekkora az értékvesztése. 

A Toyota nemcsak megőrizte elsőségét, de javítani is tudott tavalyi eredményén, a márka átlagos értékvesztése 42,1 százalékos az első öt évben. Az első helyezett mögött nagy volt a mozgás az élmezőnyben, egy új márka, a Tesla is megjelent a listán.

Az elektromos gyártó egyelőre egyetlen típussal versenyez, hiszen második modellje, a Model X csak jövőre lesz elég idős ahhoz, hogy felkerüljön a listára.

A több mint nyolcmillió vizsgált autónak az átlagos értékvesztése 49,1 százalék, azaz egy újonnan vásárolt gépkocsi öt év elteltével újkori árának valamivel kevesebb, mint a felét éri. 

Legkisebb értékvesztésű márkák (zárójelben az átlagos értékvesztés 5 év után):

  1. Toyota (42,10%)
  2. Porsche (45,70%)
  3. Chevrolet (46,30%)
  4. Jeep (48,00%)
  5. Dodge (48,40%)
  6. Subaru (48,50%)
  7. Honda (48,50%)
  8. Tesla (48,60%)
  9. GMC (48,90%)
  10. RAM (49,30%)

(Forrás: Smarter Media)