Lepipálta az első Golfot, de volt egy nagy hibája - Alfa Romeo Alfasud 1.3 veteránteszt

Alfasud 1.2
1971-ben a Torinói Autószalonon többen voltak rá kíváncsiak, mint a Lamborghini Countach-ra
Vágólapra másolva!
A sportos Giuliák nagyszerű gépek voltak, de az Alfának nagyobb profitot termelő modell kellett az életben maradáshoz a 60-as évek végén. Így született meg a praktikus és tágas, elsőkerék-meghajtású, ferdehátú Alfasud, és vele egy híres-hírhedt gyár Nápolynál.
Vágólapra másolva!
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Az Alfa Romeo vezére, Giuseppe Luraghi a 60-as évek közepén új üzemet akart építeni a márka akkor még csak gondolatban létező új tömegmodelljének, de igazából a fejlesztésre sem volt elég pénze. Az olasz államtól kért és kapott is segítséget, nem is keveset (360 milliárd lírát), azzal a kikötéssel, hogy a gyárat az ország elmaradottabb és komoly munkanélküliséggel is küzdő déli részében építi fel, és helyi munkaerőt alkalmaz.

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Az új üzem az olasz kormány iparfinanszírozási trösztje, a Finmeccanica segítségével

a Nápolyhoz közeli Pomigliano d'Arcóban épült fel,

az Alfa egy korábbi repülőgépmotor-üzemének helyén, és 90 százalékban az autógyár, 10 százalékban pedig az állam tulajdonolta (a Finmeccanicán keresztül). 1968 áprilisában indult el az építkezés, és az első autók már 1971-ben elkészülhettek. Az indulás körüli olaszos kapkodásból persze adódtak gondok: szállítási késedelem és rossz gyártási minőség.

Korának legjobb mérnökei tervezték

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Hogy mindezek ellenére az Alfasud (a Sud olaszul dél) sláger lett, az leginkább a briliáns mérnökcsapatnak köszönhető. Az osztrák származású Rudolf Hruska a Fiattól, Carlo Chiti pedig az Alfa versenyrészlegétől, az Autodeltától érkezett.

Giorgietto Giugiaro rajzolta meg a különösen modernnek számító ferdehátú, kétdobozos karosszériát,

Carlo Bossaglia a motort, Federico Hoffman pedig a futóművet. Négy- és ötfokozatú kézi váltót adtak hozzá (utóbbi nagy szám volt a 70-es években), felfüggesztése elöl McPherson, hátul Watt- és Panhard-rudas merevtengelyes volt.

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Kifejezetten sportos és igényes vonás volt, hogy minden sarokban tárcsafék felelt a lassításért, elöl a féltengely belső oldalán, a váltónál voltak a tárcsák, hogy csökkenjenek a rugózatlan tömegek. Karosszériából készült két-, négy- és ötajtós is, kupé (a Sprint, 1976-tól) és kétajtós Giardinetta is, amely az Alfa Romeo első kombija volt.

Az Alfa Romeo első boxerét kapta

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

1971-ben a belépő változatot 1,2 literes, karburátorától függően 63-68 lóerős boxermotor mozgatta, majd 1977-ben jött az 1286 cm3-es 68-75 lóerős változat. Egy évvel később két új géppel, az 1351 köbcentis 79 lóerőssel és az 1,5-ös 85-105 lóerőssel (utóbbi a Ti jelöléssel) bővült a sor.

1980-ban jött az első jelentősebb ráncfelvarrás

csúnya műanyag lökhárítókkal és hűtőmaszkkal, de átalakították a műszerfalat és a fényszórókat is.

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Sokkal sikeresebb is lehetett volna az első Volkswagen Golfot három évvel megelőző Alfasud, ha kevésbé kedveli a rozsda, így a nagy darabszám (közel 900 ezret gyártottak belőle) ellenére mára alig maradt belőle épkézláb példány.

Ott rozsdásodik, ahol nem számítanak rá

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

A mi Sudunk négyajtós, az újabb 1351 köbcentis motorral és ötfokozatú váltóval szerelt OT-minősítésű darab 1979-ből, tehát még épp a frissítés előttről. Jelenlegi tulajdonosa három éve vette egy aukciós oldalon, Hollandiában. Sokat állt, de aránylag ép állapotban volt, látszólag kevés rozsdával.

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2

Érdekes dolgokat hozott a felszínre a már itthoni, tüzetesebb átvizsgálás: a karosszéria nem a szokásos helyeken (sárvédőívek, küszöbök, ajtók alja, stb.) rohadt, és ennek köze van ahhoz a próbálkozáshoz, amivel az olasz mérnökök megpróbálták kivédeni a rozsda támadását.

Habbal töltötték ki az üregeket, ami nemhogy nem szüntette meg a bajt, de megszívta magát vízzel.

Ennek eredményeképp a pedáloknál a homlokfalon, valamint az akkumulátor és a szélvédő alatt volt a leginkább kétségbeejtő a helyzet.

Alig kellett a gépészethez nyúlni

Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2
Alfasud 1.2