A Google statisztikái szerint 2020-ban a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online keresések gyakoriságát.

Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.

A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó. A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát.

Forrás: Compare the Market

A keresések racionalizálódásának legnagyobb vesztese a BMW, amelynek tavalyi, igen jelentős fellendülése átmenetinek bizonyult, és amely most Európán kívül csak Afrika déli területein, Oroszország perifériális szigetvilágában, valamint Türkmenisztánban számít kedvencnek. A Mercedes visszakerült a harmadik helyre, és nagyot nőtt a Kia népszerűsége (a márka megszerezte magának Indiát, Jordániát és Egyiptomot).

A Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, míg az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája. A mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára kerestek rá a legtöbben.

(Forrás: Smarter Media)