Az elkövetkező öt évben sorra épülnek majd ki a magyar autósok előtt most még talán ismeretlennek számító kínai márkák értékesítési pontjai – derül ki a Vezess.hu által megkérdezett szakértők válaszaiból. Szerintük pár év múlva országszerte akár a százat is elérhetik a kínai személygépkocsik értékesítési pontjai.
Éves szinten akár 10-15 ezer új autót is eladhatnak majd a magyar vevőknek, viszont
senki ne várjon a mostani kocsiknál 20-30 százalékkal olcsóbb modelleket.
A több különféle szabadidő-autós kategóriában támadó
kínaiak ugyanis teljesen átlagos árakon, ám azokért az összegekért magasabb felszereltséggel
árulják majd a divatos külsejű járműveiket.
Eleinte benzines modelleket is értékesítenek a hozzájuk betérő vevőknek, de egyre inkább eltolódik a kínálatuk az elektromos kocsik irányába, pár év múlva ezekkel akarnak majd igazán területet hódítani.
A szakértők szerint az új kínai autógyártók sokezer vevőt csábítanak át viszonylag gyorsan a most használt márkájuktól, ám az egyelőre megjósolhatatlan, hogy eleinte a magánszemélyek vagy a flottában autókat vásárló céges ügyfelek szeretnek-e bele a Távol-Keletről érkező kocsikba.