Kompakt kupétól az izomkolosszusig: öt érdekes idei újdonság a BMW-től

BMW XM
Vágólapra másolva!
Lassan az összes gyártó elkötelezi magát az elektromobilitás mellett, a bajor márkánál is gőzerővel dolgoznak rajta, emellett a múlt és a jövő között hidat képző plug-in hibridekből is egyre többet kínálnak. Ugyanakkor igazi kuriózumnak számított Frank Weber BMW fejlesztési igazgató idei első nyilatkozata: még jó néhány évig a benzineseket és a dízeleket is megtartják, sőt, új, hatékonynak ígért motorgenerációt is terveznek. Lássuk, mi látszik mindebből 2022 frissen érkező modelljeinél!
Vágólapra másolva!

2-es coupé – a jövő hátsókerekes klasszikusa

Hét éve vezette be a legkisebb páros számmal kezdődő típusjelzésű modelljeit a BMW, és azóta 2-es sorozatként többféle, meglepően különböző modellt kínálnak. Míg a 2-es GranCoupé nevű négyajtós kupék és a krumpliformájú 2-es Tourer egyterűek polgári műszaki alapokra, vagyis keresztmotorra és elsőkerék-hajtásra építkeznek, addig a 2-es Coupék és Cabriók a nagyobb modellek igényesebb és több élményt adó felépítését hordozták 2013-tól egészen tavalyig. Most utóbbiak, pontosabban a kétajtós kupék második generációja mutatkozott be, mint a benzinvérűek rajongásának tárgya.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Hosszmotor és hátsókerékhajtás egy sportos, kompakt karosszériában, mint a régi szép időkben - ki hitte volna, hogy ilyet is várhatunk még 2022-ben?

A legutóbbi BMW-ken megjelenő hódfogak nagy feltűnést váltottak ki, de Ázsiával ellentétben Európában sok kritikát is kaptak,

ezért a kisebb és sportosabb modelleknél engedtek a nyomásnak: a G42 kódú Coupén szemöldökké zsugorodott a tátongó orrlyuk. Összességében kevésbé karakteres, nem egy álmunkból felkeltve is lerajzolható forma született, de a műszaki tartalom kárpótol minden mellkasára E46-ot tetováltató fanatikust.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Belépőnek a 220i-t kínálják 184 lóerővel és nagyon tisztességes, 7,5 másodperc alatti megfutott 0-100-as sprintidővel, ráadásul a maga 12,5 milliós alapárával nem is számít kiugrónak, bár persze néhány extrával jól megszaladhat a végösszeg. A következő lépcsőfok a 6,9 másodperces szint, amit egy hosszútávfutóknak is tökéletes dízel, a 220d tud, még ha kevésbé izgalmas hangon is. 13,3 milliós ártól kínálják 190 lóerővel és masszív 400 Nm nyomatékkal, csekély fogyasztásával a kontinenskerülő grantourismo hagyományokat is felelevenítik, mégis mellékszereplőnek ígérkezik a kínálatban.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Valószínűleg többen várják ki a márciustól érkező 230i-t, amit szintén kétliteres, de 245 lóerős benzinmotor hajt, és a leggyorsabb hátsókerekes 2-es Coupé címet is kiérdemli a maga 5,9 másodperces 100-ra gyorsulásával.

Ha a csúcsra törekszünk, akkor a csak xDrive összkerékhajtással és 18,9 millió forinttól elérhető M240i xDrive lesz a választás.

Ebben már háromliteres, 374 lóerős, soros hathengeres motor dühöng, és mindössze 4,3 másodperc alatt katapultál százra, ezt a teljesítményt a bajorok már nem látták tanácsosnak csak a hátsó tengelyen keresztül átvinni az útra, még ha marad is azért mókafaktor.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Ha aránylag kicsi és erős BMW-t keresünk, akkor feltűnik még az 1-es sorozat, de abból a legutóbbi modellváltás óta már csak keresztmotoros, első-, vagy összkerekes modell kapható. Bár nem rossz játék az M135i sem, a sorhatos M240i azért más ligában játszik, és a kisebb négyhengeres, hátul hajtó 2-eseknek is lesz létjogosultsága, pár év múlva alighanem a mindennapos villanybúgás mellett tartott hétvégi autóként. Azt viszont sajnálhatják néhányan, hogy egyelőre nincs szó kabrió kivitelről.

7-es – új luxuscirkáló, többféle hajtásmóddal

Még csak találgatások mennek, hogy a G70-es kóddal várhatóan ősszel bemutatkozó, vadonatúj 7-es szériának milyen formái lesznek. A csepegtetett információkból egyértelmű, hogy az egyelőre gondosan álcázott új fényszóródizájn meghatározó lesz a külsőt tekintve, és az Iconic Glow fantázianevű, X6-oson már debütált világító vesék is kiveszik a részük a polgárpukkasztásból. A belsőtérből egyelőre két fektetett kijelzőt láttunk a kémfotókon, valószínű, hogy néhány részletében a már bemutatott i4-gyel és IX azonos lesz a belső formanyelve, de természetesen luxuskivitelben.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Szinte biztos, hogy a mindenkori zászlóshajóhoz illően techdemót vonultat fel az új platformra épülő BMW, az egyik ilyen a Natural Interaction nevű funkció, amin keresztül a megszokott beszéd- és gesztusvezérlés mellett már pillantással is kommunikálhatunk majd az új 7-essel. A konkrét motorizáltságot egyelőre még nem lehet tudni, csak annyit, hogy

alapesetben lágy hibrid benzinesek és dízelek kerülnek az orrába hat vagy nyolc hengerrel, hátsó- vagy összkerékhajtással,

a nagy presztízsű, de nem éppen takarékos V12-esnek pedig hosszú idő után búcsút int a márka. Várhatóan 400 lóerő körüli teljesítményű lesz a kínálat plug-in hibrid modellje.

BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW XM tanulmány
BMW évértékelő
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw i4
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
bmw i4
BMW i7
BMW XM tanulmány
bmw 2 kupé
bmw 2 kupé
BMW 2-es Coupé
BMW XM tanulmány
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
BMW 7-es kémfotó
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW i7
bmw i4
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW XM tanulmány
BMW i4
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04
BMW CE 04

Lényeges újdonság lesz az i7 néven emlegetett elektromos kivitel, amelynek prototípusa tavaly év végén már a BMW svédországi Arjeplog térségben lévő tesztpályáján futotta tesztköreit. A hírek szerint a dinamikát szem előtt tartva a komfortra is nagy hangsúlyt fektetnek, nem is beszélve a takarékosságról: a fejlesztési stádiumban WLTP ciklus szerint 19,5-22,5kWh/100km körülire saccolják fogyasztását, ami a méretét tekintve elég optimistának tűnik. Akár 700 kilométeres hatótávról szól a fáma, a külső pedig nem fog radikálisan eltérni a többi változattól, mint a Mercedes EQS esetében.

Cikkünk folytatódik három újdonsággal, kérjük, lapozzon!