Megérkezett a BMW utcai versenyautója, az M4 CSL

BMW M3 CSL
Vágólapra másolva!
40 lóerővel erősebb és 100 kilóval könnyebb az M4 Competitionnél, nem csoda, hogy jóval gyorsabb és kezesebb.
Vágólapra másolva!
2022 júliusától pontosan 1000 példányban készül majd az M4 CSL a BMW dingolfingi gyárában, kizárólag kupé karosszériával és hátsókerékhajtással Forrás: BMW

A CSL megjelölés a „Competition", „Sport" és „Lightweight" szavakra utal, kihangsúlyozva a súlycsökkentési törekvéseket. A BMW 1725-ről (a még mindig jelentős) 1625 kilogrammra csökkentette az M4 CSL tömegét, amihez megnövelt, 550 lóerős maximális teljesítmény társul. Így egy lóerőnek csak 2,95 kilót kell mozgatnia, míg a Competitionnél ez az adat 3,38.

A hajtáslánc hűtési és kenési rendszerét az intenzív versenypályás használat követelményei szerint tervezték át a mérnökök Forrás: BMW

A háromliteres, sorhatos motoron a két darab turbófeltöltő maximális töltési nyomását ehhez 1,7 barról 2,1 barra emelték, a motorvezérlő elektronikában pedig típus-specifikus módosításokat hajtottak végre. A 650 Nm-es forgatónyomaték 2750 és 5950 főtengely-fordulat között áll rendelkezésre. Álló helyzetből a CSL 3,7 szekundum alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, ami 0,2 másodperces javulás az M3 Competitionhoz képest.

Hogyan fogyott 100 kilót?

A diéta része volt, hogy az alap sportüléseket karbon kagylóülésekre cserélték, amivel 24 kilót spóroltak. A hátsó üléssor és a hozzájuk tartozó biztonsági övek eltávolítása, az ultrakönnyű hátsó panel beépítése és a csomagtér átalakítása további körülbelül 21 kilós tömegcsökkentést jelentett. A speciális könnyűfém keréktárcsák, spirálrugók és lengéscsillapítók mellé karbon-kerámia fékrendszer került, amely hozzávetőlegesen újabb 21 kiló mínusz. Még a hangszigetelés csökkentésével a mérnökök körülbelül 15 kilót, a szénszál-erősítésű műanyagok átfogó alkalmazásával pedig további 11 kilót spóroltak meg. A sport kipufogórendszer titán hátsó dobja több mint 4 kilós csökkenést eredményezett, a hűtőrácson, a hátsó lámpákon, a szőnyegeken és az automata légkondicionálón végzett módosításokkal pedig további 4 kilót spóroltak.
A tető mellett már a két ülés, a motorháztető, csomagtérajtó és középkonzol is szénszál-erősítésű műanyagból készült Forrás: BMW

Természetesen a futóművet is továbbfejlesztették a mérnökök, a módosításoknál a mérnökök a lecsökkentett tömeget és megnövelt karosszéria-merevségét is figyelembe vették, a hasmagasságot pedig 8 mm-rel csökkentették.

Széria a karbon ülés, a kényelmetlen középső ülőlap-púppal Forrás: BMW

A kipörgésgátló érzékenységét 10 fokozatban lehet állítani: száraz útfelületen az 1-5 közötti érzékenység már enyhébb megcsúsztatásokhoz segíti a vezetőt, a 6-10 közötti érzékenységet csak ideális útviszonyok és gumiabroncs-hőmérséklet mellett ajánlják. Mindegyik felnin nagyteljesítményű gumik feszülnek, elöl 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretben.

A LED-es hátsó lámpák olyan technológiát kínálnak, amely a sorozatgyártásban a világpremierjét ünnepli: az üvegburkolatokba bonyolult fényszálakat szőttek, amelyeket lézertechnológiával világítanak meg Forrás: BMW

A világpremierje előtti teszteken az M4 CSL megfutotta a Nürburgring Nordschleifén a BMW sorozatgyártású modelljei által mért eddigi leggyorsabb köridőt: a hivatalos, hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc volt.