Szerbia
21:002024. június 16.
Anglia
Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna

Ajándékba kapta az 50-es rajtszámot a VW Golf GTI Clubsport

Fotó: Volkswagen / Lars David Neill
Vágólapra másolva!
A Nürburgringi 24 óráson debütál a legforróbb Volkswagen Golf GTI, ahol rögtön rajthoz is áll egy 348 lóerős versenyautó.
Vágólapra másolva!
Fotó: Volkswagen / Lars David Neill

Idén egész évben ünneplik a Volkswagen Golf fél évszázados jubileumát, modellfrissítéssel kezdték az évet, és hamarosan következik a csúcspont, az új generációs GTI Clubsport bemutatkozása. Erre a június 1-2-án megrendezésre kerülő Nürburgringi 24 órás autóversenyt választották, ahol a helyszínen lévő rajongók előtt – a szervezők 200 000 nézőt várnak a helyszínre – leplezik le péntek délután az utcai változatot, majd pár órával később egy versenyautóval rögtön rajthoz is állnak – a szervezők gesztusként az 50-es rajtszámot osztották az álcafóliában induló autónak.

Fotó: Volkswagen / Lars David Neill

Benny Leuchter (Németország) és Johan Kristofersson (Svédország) lesznek a sofőrjei a Volkswagen Golf GTI Clubsport 24h versenyautónak, amelyet a Max Kruse Racing indít az SP3T kategóriában. A Shell kísérleti E20-as benzinét használják (a tank 100 literes), a 2,0 literes turbómotor teljesítményét 348 LE/450 Nm-re emelték, a saját tömeg a szabályzatban meghatározott 1170 kg. Az utcai autóhoz képest sokkal nagyobbak a légterelők a versenyautón, amelynek jelentősen kiszélesítették a kerékjáratait is. A modern versenyautó mellett a Classic Race-n 3 első generációs Golf GTI-nek szurkolhatnak a Nürburgringre kilátogatók, az idén 45 éves KWL Motorsport istálló egy 1981-es Oettinger (Group 4, 208 LE), egy 1978-as Kamei (Group 2, 183 LE) és egy 1981-es sima GTI-t (Group 2, 194 LE) indít.

Fotó: Volkswagen

Az utcai Volkswagen Golf GTI Clubsport-ról majd május 31-én lesznek pontos számadatok, addig is annyit elárultak, hogy az eddigi menetprogramok mellett egy Special is a vezető rendelkezésére áll. Ennél kifejezetten a Nürburgringen száguldásra hangolták az elektronikus beavatkozókat, a lengéscsillapítás például a sok bukkanó miatt feszesebben dolgozik a karosszéria függőleges irányú mozgásának csökkentése érdekében, a menetstabilizáló pedig oldalirányban hagy a megszokottnál nagyobb mozgásteret.
 

Fotó: Volkswagen

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről