Üdvözlet a földönkívüliektől – Tesla Cybertruck bemutató (top5)

Vágólapra másolva!
Először érkezett rövid látogatásra Magyarországra a megdöbbentő formájú és jókora, műszakilag sem éppen hétköznapi e-pickup, amely Elon Musk régi álmának beteljesülése. Ám akad egy rossz hírünk a tehetős vevőjelölteknek.
Vágólapra másolva!
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Sehol sincs Tesla embléma, a hatalmas LED-csík nappali fény, lejjebb rejtették el az igazi fényszórót. Gigantikus az 1,2 méteres ablaktörlő, az orrban is kialakítottak egy csomagteret
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

Cyber Odyssey néven európai bemutatkozó körútra indult a Tesla pickup, és a 100 állomás egyike Budapest. Itt vettük szemügyre az új modellt, amely túl azon, hogy elképesztő formájú, nem kicsi (5,6 méter hosszú és 2,2 széles). Igaz, nem is olyan hatalmas, mint a fotók alapján vártuk, Amerikában elmarad a full size pickupok garzonnyi alapterületétől. Világszerte komoly érdeklődés övezi az első hírek, a betört golyóálló üveges premier és a kiszállítások kezdete óta.

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Graffiti, hegesztőrobotokkal: sosem láttunk még ennyire vagány feliratot egy autó küszöbborításán. Alul található az óriási akku, teljesen burkolt a kocsihas
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

1. Letaglózó látvány, tele élekkel

Kevés új modell létezik, ami megosztóbb: van, aki szerint csúf és elnagyolt, mások rajonganak a bátor, cyberpunkdizájnért, amivel a Tesla direkt játszik rá az apokaliptikus hangulatra. Szó sincs klasszikus pickup-arányokról, az övvonal feletti profilnézete egy háromszög, ám a csíklámpáktól az aero dísztárcsákig rengeteg érdekes részletet rejt. 

Különlegessége, hogy hidegen hengerelt (elvileg teljesen rozsdamentes) acél a szögletes karosszéria,

akárcsak a híres DeLorean DMC-12-nél. Ezt sem fényezik, aki netán színt szeretne, nagyjából 5-6000 dollárért kérheti gyári fóliázással. 

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Hátulnézetből is szürreális, ilyen szögletes formákat évtizedek óta nem produkált az autóipar. Óriási a Cybertruck, pedig a tanulmányhoz képest zsugorodott, és hagyományos tükröket kapott 
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

2. Belül egy minimalista kütyü

Tágas utastér és magas üléshelyzet fogadja a vezetőt és utasát, a műszerfal és a kocsi orráig kitolt szélvédő között akkora a hely, hogy kiskertet is be lehetne rendezni az üvegházban. Ezt leszámítva a teslásokat nem fogadja különösebb meglepetés, minden más autóst viszont igen: csak az ablakemelőnek és a vészvillogónak van fizikai gombja, minden mást (beleértve az irányváltást) a hatalmas, kiváló grafikájú érintőképernyőről kell intézni, még bajuszkapcsolók sincsenek. Szarv- helyett karimás a kormány, de viccesen aprócska méretű és fura formájú.

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Több mint szokatlan az alul-felül lelapított kormány. Vegán bőr és a tetőn alcantara nemesíti a letisztult, szerintünk nem igazán otthonos utasteret, ehhez is van Autopilot rendszer
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

3. Eleve erős, de lehet bestia is

Már a jövőre érkező egymotoros, hátsókerék-hajtású alapmodell 6,5 másodperces 0-100 sprintideje is bőven túlmutat a farmerek igényein, igaz, a 60 ezer dollár körüli ár jelzi, hogy inkább életmódautónak szánták. 600 lóerőt mozgósít a középső, kétmotoros és 4x4-es modell, akár 540 kilométeres hatótáv mellett, míg a csúcsot a 100 ezer dolláros „Cyberbeast” jelenti. Ez utóbbi három villanymotorral 845 lóerős csúcsteljesítményre és 

szupersportautós, mindössze 2,6 másodperc alatti százra gyorsításra képes, nem elhanyagolható áramfogyasztás mellett.

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Szinte minden funkciót, még a fiókszerű kesztyűtartó nyitását is a 18,5 colos óriásképernyőről vezérelhetjük. Gyors a menü, sajnos ebben a Teslában sincs head-up kijelző
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

4. Akad pár műszaki csemegéje

Szó sincs alvázas, laprugós igavonóról, a Cybertruck alá légrugók kerülnek, így állatható a hasmagasság, a kormányzása pedig a hátsó kerekeket is elfordítja, és steer-by-wire rendszerű. Mindezek kedvéért 12 helyett 48 voltos kisfeszültségű elektromos rendszert használnak, míg a hatalmas akkucsomag a márkánál először 800 voltos, és megfelelő helyen (pl. V4 Supercharger) akár 250-350 kW-tal is tölthető. Az 1900 literes platón külső eszközöket konnektorról is el lehet látni árammal, ám a ferde rolót lezárva megszűnik a kilátás hátra, a kameraképre vagyunk utalva.

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
A többi pickuphoz képest igényes a plató borítása, a kabinban a lehajtott hátsó ülések helyére is pakolva összesen 3400 liternyi térrel gazdálkodhatunk. USA-szabványú a raktér konnektora, apró a hátsó szélvédő - ráadásul a zezárt roló eltakarja
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

5. Egyelőre elérhetetlen Európában

Tesztvezetésre egyelőre nincs mód, már csak azért sem, mert a Cybertruck nem kaphat európai rendszámot. Egyelőre nem is tervezik a bevezetését, próbálják az észak-amerikai rendeléseket teljesíteni, de nálunk 

egybehangzó szakértői vélemények szerint gond lenne a törésteszteken a gyalogosvédelemmel,

illetve a hatalmas, 4,2 tonna feletti össztömeg miatt a B-s jogosítványos vezethetőséggel is. Extrém megjelenése, teljesítménye és különleges tudása miatt egy szűk réteg valószínűleg itt is vevő lenne rá, persze nem munkaeszközként, hanem játékszerként. 

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Érintőgombos az ajtónyitás, élesek a nemesacél felületek. Az FBI is megirigyelhetné a Tesla felületein összegyűlő rengeteg ujjlenyomatot, pár tulaj felületi rozsdára is panaszkodott
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

A texasi gigagyárból (több év késés után) gyártásba kerülő Cybertruck akkuja 123 kWh-s kapacitású, de tetemes felárért a platóra egy extra hatótávnövelő telepet is felszerelnek.  

Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Sehol egy ív vagy domborítás, és akkora a tengelytáv, mint egy új Suzuki Swift tokkal-vonóval. A Foundation Series kivitelű, kétmotoros (600 lóerős) demóautó nem kapott aero dísztárcsákat
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Hátul is óriási a hely, és teljesen sík a padló. Külön érintőképernyőről vezérelhető a klíma és a multimédia, a hatalmas üvegtető javítja a térérzetet
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest teljes önvezető
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest
Tesla Cybertruck budapesti bemutató, Teslabemutató, Budapest

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!