Közel 200 lóerőt ad 8 millió forintért ez a takarékos kisautó – MG3 Hybrid+ menetpróba

Vágólapra másolva!
80 km/óra alatt villanyautó, afölött hibrid a Hybrid+ hajtással szerelt MG3 kisautó. A szabványos átlaga 4,4 l/100 km.
Vágólapra másolva!
Fotó: MG Motor

Az Egyesült Királyságban öt év alatt nulláról évi 81 000 autóra ugrottak az MG márka eladásai, ebben sikerben nagy szerepe van a jól ismert márkanévnek is. A világ két legnagyobb taglétszámú autós klubját (MG Car Club és MG Owner’s Club) is a rajongói alapították és működtetik mind a mai napig. Valami hasonló növekedési pályát remélnek az európai kontinensen is, ennek érdekében 

a következő 18 hónapban lecserélik az egész kínálatot

 (az MG4 villanyautót „csak” teljesen frissítik), és a meglévők mellé három teljesen új modellsorozatot vezetnek be. Amíg egyébként tart az EU és Kína közötti vámcsata, addig biztos nem lesz nálunk Cyberster… A gyár szerint a másik fontos eleme a sikernek a teljes márkakereskedő-hálózat, amelynek segítségével a vásárlóknak mindig van egy kapcsolódási pontja.

Az év végén már osztott hátsó támlát adnak majd a típushoz. A hibrid modellnél a raktérpadló alatt van a 12 voltos akku, ami az év végén Európába érkező benzinesnél visszaköltözik a motortérbe
Fotó: MG Motor

A legújabb márkaarculathoz illően nagy méretű hűtőrácsot helyeznek el az MG3 orrán, a tényleges légbeömlő sokkal kisebb ennél, hiszen jelentős része be van falazva a légellenállás javítása érdekében. 

4113 mm-es hosszával a kiskategória nagyjai közé tartozik az autó,

 a helykínálat akár családok számára is megfelelő – ha a kis csomagtérrel együtt tudnak élni. Alaphelyzetben 293 literes a hátsó üreg, támladöntés után 983 literes a raktér, amelynek padlóján magas lépcső is van. A menetpróbán szereplő autók és az első széria esetén még egy darabból áll a támla, az ősztől már alapáron osztott (60:40) támlát kapnak az MG3-asok. A Hybrid+ modellnél a raktérpadló alatti mélyedésben helyezik el a 12 voltos akkumulátort, az év végétől választható benzinmotoros kivitelekben az visszaköltözik a motortérbe, arról még nincs információ, hogy pótkerék kerül-e ide, vagy a rakteret növelik ezzel a résszel.

Felül és alul egyaránt kiegyenesítették a karimát, az érintőképernyő alatti gombsor kicsit zavaros. Összesen 4 USB-csatlakozó van utastér-szerte
Fotó: MG Motor

Egyszerű a műszerfal, a kormány mögött és középen is találunk egy-egy képernyőt, az árnyékolót nélkülöző 7 colos képátlójú műszeregység jól leolvasható, a középső 10,25 colos képátlójú érintőképernyő alatti gombsornál szokni kell, hogy vegyesen vannak a menü-gyorselérést biztosító kapcsolók, az első-hátsó szélvédőfűtést aktiváló gombok és a hangerő-állítás. USB-A és USB-C csatlakozót is találunk a tárolóban, a második sorban is lehet két USB-csatlakozás, elöl indukciós töltő is lehet. 

A szűk helyen manőverezést könnyíti az opciós körkamera-rendszer.

 Gazdag a felszereltség, és mivel Magyarországon az egyébként középső Comfort felszereltség számít belépőnek, nálunk nem lesz hátsó ablaktörlőt nélkülöző példány. A Comfort olyanokkal szolgál még, mint a hardveres navigáció, a bicskakulcs, szellőzőnyílások a második sorban, gombnyomásra behajtható külső tükrök, a 16 colos könnyűfém felnik.

Szemrevaló jelenség az MG kisautója, amely kategóriájának nagyobb méretű képviselői közé tartozik
Fotó: Lővei Gergely

A piaci bevezetésnél csak a Hybrid+ kereskedelmi jelzésű öntöltő hibrid hajtással kínálják az MG3 kisautót, a névben szereplő + jelzéssel a kategóriatársakhoz mérten nagy, 1,83 kWh kapacitású (ebből 0,92 kWh a hasznos kapacitás) lítium-nikkel-mangán akkumulátorra utalnak. Ennek jóvoltából a távoli hozzáférést adó iSmart alkalmazással nem csak a megszokott funkciók érhetőek el, de távoli temperálás is, mert az akkumulátor kapacitása elég a klíma vagy a fűtés távoli működtetéséhez.

Kisautó-mércével tágas utasteret kínál az MG3
Fotó: MG

 A hátsó ülés alá építik be az MG4-es villanyautóhoz hasonlóan 400 voltos nagyfeszültségű telepet. A kínai SAIC által kifejlesztett hibrid rendszerben a villanyautók és a hibridek előnyeit igyekeztek egyesíteni. Van egy 102 lóerő teljesítményű, 41%-os termikus hatásfokú szívómotor és egy 136 lóerő teljesítményű hajtómotor, valamint egy 45 kW-os generátor. A 0-80 km/óra tartományban csak a villanymotor hajt, ilyenkor a benzines feladata az energiatermelés. Ezt követően van egy tartomány, a 80-~130 km/óra, amikor mindkét erőforrás egyszerre hajt, ilyenkor van a reklámozott 194 lóerős rendszerteljesítmény, majd következik a belső égésű motor tartománya ~130-170 km/óra csúcssebesség között, ahol azért a villanymotor is képes besegíteni. 

Eleinte csak öntöltő hibrid hajtással lesz, de később olcsóbb benzines változatot is be fognak vezetni belőle
Fotó: MG

A benzinmotor egy háromfokozatú váltón keresztül képes hajtani az első kerekeket, az áttételeket egy hagyományos váltónál nagyjából a 4-5-6. fokozatnak felelnek meg. 

A szabványos fogyasztás 4,4 l/100 km,

 ennek valóságáról a rövid vezetés alatt nem győződhettem meg, de a kör során folyamatosan csökkent 5,3 l/100 km-ről indulva az átlagfogyasztás.

A belső égésű motor csak 80 km/óra felett hajt, ekkor 3 fokozat áll a rendelkezésére. A villanymotor ilyenkor is segíti a munkáját
Fotó: MG Motor

A menetpróbán nem volt alkalmunk autópályán próbálni a Hybrid+ hajtást, többet mentünk városban, mint országúton. Lakott területen érezhetően villanyautósan viselkedik az MG3, a pedál lenyomására azonnali és intenzív gyorsulás a válasz, közben érezhetően, de alig hallhatóan üzemel a benzinmotor, ami az akkumulátort tölti. Fékenergia-visszatermelésre legfeljebb 45 kW teljesítménnyel van lehetőség, az érintőképernyőben elrejtett menüpontban lehet három fokozatban állítani ennek mértékét. Normál közlekedés során semmit nem érezni abból, hogy éppen milyen erőforrás hajtja az első kerekeket, 

csak padlógázas gyorsításnál érezni, hogy hirtelen nem 136, hanem 194 lóerő gyorsít,

 mert 80 km/óra felett hirtelen megugrik az autó – a 80-120 km/óra gyorsulás 4,4 másodperces idejével még a forró ferdehátúak se képesek tartani a lépést, de egyébként nem ez a tempó jellemző. Az autó egész hangolása egyébként inkább kényelmes, mint sportos, de azért hangsúlyozták, hogy brit mérnökök hangolták a felfüggesztést a szigetország útjain. Túlságosan sok kátyúval nem találkoztam a görög utakon, de kényelmes volt a haladás, a kanyarokat jól vette az autó. A sportos élményhez nem elég direkt a kormányzás, de a normál közlekedés és a városi bumlizás során ez előny.

Fotó: MG Motor

Aki még előrendelésben (2024. szeptember 6-ig) vásárol magának MG3-ast, az 300 ezer forint kedvezményt kap és nem kell felárat fizetnie a metálfényezésért sem, egyébként 

8,3 millió forint az indulóár

 – ez a legalacsonyabb az öntöltő hibrid kisautók között, amihez a legmagasabb rendszerteljesítmény és tágas karosszéria társul. A Toyota Yaris 1.5 hibrid jóval szerényebb felszereltséggel, kisebb utastérrel és mindössze 116 lóerővel is 9 milliótól indul listaáron (de arra is van most egy 600 ezer forintos kedvezmáény). Mgnyugtató, hogy a többi modelljéhez hasonlóan az új hibrid kisautóra is 7 év garanciát, 7 év országúti segélyszolgálatot és 7 év ingyenes állapotfelmérést ad az MG.

MŰSZAKI ADATOK
MG3 Hybrid+
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 128 Nm 4500/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE)
Max. forgatónyomaték: 250 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 143 kW (194 LE)
Max. nyomaték: 425 Nm
Hossz./szél./mag.: 4113/1797/1502 mm
Tengelytáv: 2570 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1510/1520 mm
Fordulókör: 10,5 m
Saját tömeg: 1298/448 kg
Csomagtér: 293-983 l
Üzemanyagtank: 36 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8 s
Max. sebesség: 170 km/h
Átlagfogyasztás: 4,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 100 g/km
A modell alapára: 8 299 000 Ft

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!