Bal oldalon látható „nagylámpás” (130 mm) D-Csepel 125, a jobbon pedig a régebbi eredeti, a „kislámpás” (110 mm átmérő) Csepel 125/TForrás: Retro Mobil
2/21
Alapfelszerelés volt a csomagtartó, erre kerülhetett a második nyereg; a kipufogót a modellsorozat 1957-es kifutásáig halfarkas véggel szereltékForrás: Retro Mobil
3/21
Klasszikus merev vázas arányaik vannak (hátsó bakteleszkóppal is), az ezüsttankos 1953-as, a D-modell 1956-os évjáratú. A csíkozás lehetett piros, arany, vagy fehérForrás: Retro Mobil
4/21
Jellegzetes a Csepel ezüstszínű, térdpárnás tankja, a gépkönyv szerint 350 kilométerre elég a tartalma, és további 20-ra a tartalékForrás: Retro Mobil
5/21
29 külső beszállítója volt a Danuviának, a tankmatricákat a Játékkártyagyár készítetteForrás: Retro Mobil
6/21
Elöl 10 centiméteres a teleszkópok rugóútja, az elektromos rendszer természetesen 6 voltosForrás: Retro Mobil
7/21
Gyárilag csak a nagyobb, 13 cm átmérőjű fényszórókhoz járt az elegánsabb krómozott keretForrás: Retro Mobil
8/21
Járműtörténeti emlék egy sötét korszakból: a Csepel 125/T vászonbetétes gumi nyergébe Rákosi Mátyás monogramját préseltékForrás: Retro Mobil
9/21
A húzórugós tányérülés a motoros súlyához állíthatóForrás: Retro Mobil
10/21
Puhább, kényelmesebb és kicsit nagyobb is a zuglói modell ülése, RM helyett már D-felirattalForrás: Retro Mobil
11/21
Nem csak az embléma eltérő: a D-Csepel kormányszorítójának kereke alumínium, az ezüsttankosé műanyagForrás: Retro Mobil
12/21
Nem modern hóbort a duda, hanem korhű hozzávaló, az Autófém Szövetkezet gyártottaForrás: Retro Mobil
13/21
Eltérő a főtengelysonkák kialakítása, de a kis egyhengeresek szerkezete azonos: átlagosan 3 litert fogyasztanak 100 kilométerenként az 1:20-as keverékbőlForrás: Retro Mobil
14/21
Kicsit eltérő a váltókar berúgó feletti hajlata a D-Csepelen, a szerkezet itt is háromfokozatúForrás: Retro Mobil
15/21
Mindkettőn fémházas, fémszitás a légszűrőForrás: Retro Mobil
16/21
Nincs vízszintes hűtőborda a D-Csepel hengerfejénForrás: Retro Mobil
17/21
19-colosak a felnik, a fékdobok átmérője 150 mmForrás: Retro Mobil
18/21
Mindkét motoron van szerszámosrekesz, a bakteleszkóp még távol sem volt olyan jó megoldás, mint a későbbi Danuviák lengővillájaForrás: Retro Mobil
19/21
Mindössze mozdul 3-4 centit tud rugózni a bakteleszkóp, a kipufogó csak részben krómozottForrás: Retro Mobil
20/21
Így érkeztek házhoz a Csepelek, óriási munka volt a restaurálásForrás: Retro Mobil
21/21
Míg a 125/T (fent) alapára még 4150 forint volt, a D-Csepelé már 6700 a gyártás első évébenForrás: Retro Mobil