Tágasan szép az élet - Renault Kangoo 1.5 dCi teszt

Vágólapra másolva!
Eleve nem lehet rossz koncepció, ha kisáruszállítóból csinálnak családi modellt. Garantált a takarékos üzem és a nagy hely. Csak néhány jó ötlet kell még.
Vágólapra másolva!

Fotó: Koncz Dávid [origo]

Nem csupán animált családoknak való. A lényeg, hogy legfeljebb öten legyenek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Jó és rosszabb emlékek törtek rám, amikor megbeszéltük, én tesztelem az új Renault Kangoo-t - annak idején az előző generációval is én ismerkedhettem az egyhetes teszt erejéig. Nem mondom, hogy nagyon odavoltam a dobozszerű képződményért, de kedves részleteit és jó ötleteit nagyon is lehetett értékelni.

Azt valószínűleg senki nem merné kijelenteni, hogy az előző Kangoo vonzó jelenség lett volna, de hát van ez így, a funkcionalitás oltárán néha fel kell áldozni ezt-azt. Nagyon villogni sem lehetett a tervezés során, hiszen kisáruszállítóból készült a koncepció, és ez így van az új generáció esetében is. A Renault viszont a ráncfelvarrás során igyekezett kijavítani egy csomó hibát, az új modell ennek köszönhetően egyértelműen csinosabb lett, most már esetleg az is rá tud nézni, akinek ez korábban nem ment.

Fotó: Koncz Dávid [origo]

Nem kelt túlzott érzelmeket, de barátsággal tekint a világra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Amellett, hogy a karosszéria minden tekintetben megnőtt, megszépített, modernebb formát kapott. A változás elölről, hátulról és oldalról, vagyis mindenhonnan kézzelfogható, az új orr-résszel például a Kangoo tekintete sokat szelidült. Elegánsabbak lettek a tolóajtók, letisztultabbá vált a hátsó kialakítás, még mindig semmi különlegesség, mégis jelentős az előrelépés. Nem mondom, hogy kéne, mert a dobozosteherautó-érzés viszont nem változott - ha nem lennének üvegezve a hátsó ajtók, a fejlődés ellenére is simán "zöldségesautónak" nézném.

A Kangoo-t azért lehetett szeretni, mert minden sajátossága ellenére a Renault próbált igazi egyéniséget varázsolni belőle. Erre szolgáltak az utastérben, az első ülések vonalától felszerelt oldalsó-felső tárolódobozok, melyek a repülős tárolókat próbálták majmolni. A belső tér átalakítása során ezeket kiselejtezte a Renault, de félni nem kell, az ötlethez azért ragaszkodott. Oldalról lekerültek ugyan a dobozok, de csak áthelyezték őket: most már az első ülések felett, keresztben találhatók.

Fotó: Koncz Dávid [origo]

Szürke, de nem nyomasztó a belső
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A formát is átalakították, immár egyértelműbben utalva a repülős összefüggésre, még a nyitó-záró mechanizmus, a klattyanás is olyan, mint a Boeingeken vagy Airbusokon. Jó, miniatűr utazóbőröndöt nem lehet beléjük préselni, de kisebb kézitáskát, kacatokat (vagy rengeteg fánkot) simán, így makulátlan rendet lehet tartani az utastérben. Ha valamire nincs szükség, csak fel kell hajítani a "fiókba", ez ám a tökéletes tárolórekesz.

Renault-ékat amúgy annyira elkapta a repülős láz, hogy még az első ülések közé is sikerült becsempészniük némi légi hangulatot: a sima, egyszerű botkéziféket a repülők gázkarjához hasonlóra cserélték olyan karra cserélték. Az eddigi sablonos, rém egyszerű műszerfal-középkonzol egység is sokkal elegánsabb lett, a váltókar szépen felkerült az audiorendszer alá, ahogy az a kategóriában már megszokott. A klímavezérlő továbbra is idétlen egy kicsit, ráadásul mintha nem is működne jól, akárhányszor próbáltam belső keringetésre állítani, mindig betolakodott az utastérbe az autó körül gyülekező teherautók szaga.