Hamilton az élen, a Red Bull ismét elakadt

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, teszt
Vágólapra másolva!
A bahreini teszt harmadik napját a hét legjobb körével zárta a Mercedes, de a csapatnak ismét voltak műszaki problémái. A Ferrari a telemetria hibája miatt vesztett órákat, a Red Bull pedig megint kénytelen volt kora délután befejezni a munkát, mert az autójukon egy új, eddig ismeretlen műszaki hibát azonosítottak be. A McLaren teljesíteni tudott egy egész versenyszimulációt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül94 bejegyzés
07:34
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Lewis Hamilton a hét legjobb köridejével fejezte be a bahreini teszt utolsó előtti napját, Jenson Buttonra 7 tizedet, a többiekre pedig 3 másodpercet verve. A Mercedes azonban ismét nem volt teljesen megbízható, míg a Ferrari órákig küszködött a telemetriával, a Red Bull pedig egy újabb műszaki hiba miatt csak 28 kört tudott a pályán tölteni.

Hamilton 1:34.263-as időeredménye már 2 másodpercen belül van ahhoz képest, amellyel Nico Rosberg a tavalyi Bahreini Nagydíjra megszerezte a pole pozíciót, holott a csapatok még nem is optimalizálták új autóik beállításait. A Mercedes versenyzője a lágy gumikon vert 7 tizedet Kevin Magnussen korábbi legjobbjára, aki pedig csütörtökön a kb. 1 másodperccel gyorsabb szuperlágy Pirellikkel futotta meg a körét. A sokak által máris a világbajnokság favoritjának tartott W05 ugyanakkor a délután folyamán sokáig tétlenségre volt kárhoztatva, amíg a csapat szerelői elhárítottak egy hidraulikai hibát.

Ezért Hamiltonnak nem sikerült befejeznie a tervezett versenyszimulációt, de így is elégedett volt. „Örültem, hogy össze tudtam hozni egy gyors kört ma, mert általában véve gyengébb a tapadás a tavalyihoz képest" – mondta. „Az autónk a jelek szerint jól reagál a vezetési stílusomra, és a motor is ígéretesen teljesít.

Hamilton versenyszimulációját egy hidraulikai hiba hiúsította meg Forrás: Mercedes

A McLaren ismét erősnek mutatkozott: ami azt illeti, az előszezon hét eddigi tesztnapját tekintve eddig összességében ők bizonyultak a legsikeresebbnek. Button ma századokra közelítette meg csapattársa előző napi köridejét, s mivel idén először egy versenyszimulációt is le tudott bonyolítani, összesen 103 kört tett meg. A munkát csak akkor kellett félbeszakítania, amikor a pályán lerobbanó Lotus miatt egy időre leállították a tesztet.

Csapatként ugyanakkor ismét a Williams teljesítette a legtöbb, 115 kört. A grove-i istálló délelőtt Valtteri Bottasszal, délután pedig Felipe Massával a volánnál gyakorolta a bokszkiállásokat, ám míg a finn egyetlen mért kört sem tett meg, a brazilnak volt ideje néhányra, amelyek közül a legjobbal még így is a képzeletbeli dobogóra került. A teszt eddigi három napja alatt a Williams annak ellenére több kört töltött a pályán az összes ellenfelénél, hogy a szerdát a benzinpumpa hibája miatt lényegében kihagyta. Ma „43 bokszkiállást bonyolítottunk le, és végigvettük a rajtprocedúrát" – árulta el az istálló vezető tesztmérnöke, Rod Nelson. „Aztán a nap végén Felipe segítségével igyekeztünk dolgozni a kasztnin is, hogy behozzuk az első napon elvesztett időt."

A 4. helyen a Sauber végzett Esteban Gutiérrezzel a volánnál. Ők is gyakorolták a bokszkiállásokat, valamint kísérleteztek beállításokkal, és első ízben próbálták ki Bahreinben a lágy és szuperlágy keverékű Pirelliket. Gutiérreznek néhány hosszabb etapra is maradt ideje, és azt mondta, a C33 „aerodinamikai és mechanikai téren is jól működik."

Pérez nem tudta megközelíteni Hülkenberg idejét, de a Force Indiával elégedett volt Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

A Force Indiánál Sergio Pérez váltotta az első két napon vezető Nico Hülkenberget, s bár 9 tizeddel elmaradt csapattársa tegnapi köridejétől, elégedetten nyilatkozott az autójáról, miután a beállításokkal kapcsolatos munkát is el tudta kezdeni. „Amikor Jerezben először vezettem, az autó teljesen másnak tűnt, de máris kezdek hozzászokni az érzéshez" – jelentette ki a mexikói. „Az idén csökkent a leszorítóerő, a teljesítmény viszont óriási lett, ami érdekes kihívás számunkra." Gutiérrezhez hasonlóan már Pérez is teljesített hosszabb etapokat a nap folyamán.

A Ferrarinak nem volt szerencséje. Kimi Räikkönen ma állt munkába Bahreinben, de sok időt vesztett, amikor az autójában elromlott a telemetriai rendszer, és a csapat úgy döntött, alaposan a probléma végére jár. Räikkönen - aki délelőtt aerodinamikai teszteket végzett, és a rajtolást is gyakorolta - később ugyan visszatérhetett a pályára, ám így is csak 44 körre volt ideje, s az eredménye a 6. helyre bizonyult elégnek.

Tovább küszködnek a Renault partnerei

A Toro Rosso a körülményekhez képest tűrhető napot zárt: az újonc Danyiil Kvjat végre 57 kört vezethetett, csupán eggyel kevesebbet, mint rutinosabb csapattársa, Jean-Eric Vergne csütörtökön.

A Lotus tovább szenvedett, csak ezúttal nem Romain Grosjeannal, hanem Pastor Maldonadóval a volánnál. Az E22 miatt kétszer is előkerültek a piros zászlók, s az első alkalom után az autó órákra a garázsba kényszerült, mert a csapat felfedezett egy váltóhibát. A Lotus a három tesztnap alatt alig 281 km-t tudott a pályán tölteni, és a vezető versenymérnök, Alan Permane elárulta, hogy várhatóan holnap is késve kezdik majd meg a programjukat, mert a hibát ugyan beazonosították, de az éjszaka az enstone-i bázisukról kell Bahreinbe szállítaniuk új alkatrészeket a javításhoz. „A Renault jól halad a szoftverrel és az energiatárolással" – tette hozzá ugyanakkor.

A Lotusnak ismét nem volt könnyű napja Forrás: Lotus

547 km-ével a címvédő Red Bull sem áll sokkal jobban. Daniel Ricciardo számára biztatóan indult a nap, de aztán az RB10-esen előjött egy új probléma. "Az ebédszünet alatt elvégeztünk az autón néhány változtatást, és közben rábukkantunk egy olyan műszaki hibára, amilyet korábban még nem tapasztaltunk" – magyarázta a Red Bull versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum. „Emiatt szét kellett szednünk az autót. Ez a bokszutcában jelenleg mindenki számára hosszú folyamat, ezért úgy döntöttünk, délután felfüggesztjük a körözést, hogy az utolsó napra biztosan készen álljunk." Ricciardo azonban így is optimista volt, mondván: „Az autónk határozottan fejlődik. Fokról fokra egyre jobb lesz."

A Renault négy csapata közvetlenül egymás mögött végzett a tabellán, s noha a Caterham volt közülük a leglassabb, valójában az ő kilátásaik a legkedvezőbbek. Az újonc Marcus Ericsson ma 98 kört teljesített, kényelmesen megtéve az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 km-t. Így a csapat a heti kilométerlistán az előkelő 3. helyen áll, csak a Williamstől és a Saubertől lemaradva, de megelőzve például a Mercedest. Úgy tűnik, a Renault partnerei közül egyedül ők nem küszködnek a hajtáslánc megbízhatóságával. „A nap nagy részében hosszú etapokra koncentráltunk, közben különféle motorvezérlési beállításokat próbálva ki, hogy javítsunk a vezethetőségen, amelynek a korábbinál nagyobb nyomaték miatt az idén tovább nő a jelentősége" – mutatott rá Cedrik Staudohar, a Renault összekötője.

A Marussia viszont siralmas napon van túl: Max Chiltonnak mindössze 4 körre jutott ideje, mielőtt az autója már reggel lerobbant egy motorhiba miatt. A csapat a Ferrari segítségével új erőforrást próbált szerelni az MR03-ba, miközben a hiba forrását is igyekeztek megtalálni, de nem jártak sikerrel. Eddig a teljes előszezonban csupán 263 km-t teljesítettek – alig többet a Williams által csak ma megtett távolság harmadánál.

A csapatok Bahreinben szombaton is folyatják a tesztelést.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

07:45
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Jó reggelt!

Köszöntünk mindenkit az első bahreini tesztciklus harmadik napjáról percről percre készülő tudósításunkban! A csapatok szerda óta gyakorolnak a szahíri pályán, hogy felkészítsék radikálisan új, turbómotoros autóikat a március 16-i idénynyitóra. Ma is igyekezni fogunk minél több érdekességgel szolgálni a tesztről.

07:50
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Gyors volt a McLaren

Tegnap már kaptunk némi ízelítőt az idei autók tempójából, és kiderült, hogy az F1 nem lassult le jelentősen a korábbiakhoz képest: Kevin Magnussen olyan köridővel zárta az élen a napot, amely alig 2,5 másodperccel volt gyengébb Nico Rosberg pole-t érő eredményénél a tavalyi Bahreini Nagydíjon. Igaz, hogy a McLaren újonca a szuperlágy Pirelliket használta ehhez, de az autók zömén még nincs is rajta az idénynyitóra szánt, végleges aerocsomag, a beállításokat sem tökéletesítették, és valószínűleg a motorokat sem járatják a csúcsra. A csütörtöki tesztnapról készült részletes összefoglalónk itt olvasható.

07:55
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Túl vagyunk a félidőn

A tegnapi volt a hatodik tesztnap a tizenkettőből, azaz túl vagyunk az előszezon felén. A csapatok által megtett kilométerek egyelőre így állnak:

1. Mercedes 2229
2. Ferrari 1983
3. McLaren 1772
4. Sauber 1459
5. Williams 1430
6. Force India 1388
7. Caterham 1062
8. Toro Rosso 580
9. Red Bull 488
10. Marussia 241
11. Lotus 141

Az első hat helyezettből tehát négy a Mercedes, kettő a Ferrari csapata. A versenyzők között már Alonso vezet 1637 km-rel, őt Magnussen (1405) és Rosberg (1292) követi.

A Mercedes tette meg a legnagyobb távolságot az első félidőben Forrás: Mercedes
08:00
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

A pályát megnyitották. Bottas Williamse robog ki rá elsőként, majd Ericsson Caterhamje, Gutiérrez Sauberje és Chilton Marussiája hajt ki a bokszból, hogy megtegye az első ellenőrző körét. Bahreinben szokás szerint kellemes, napos idő van, a levegő 18 fokos.

08:05
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A mai felállás

Sok csapatnál ma van turnusváltás: a Ferrarinál Alonso átadja a stafétabotot Räikkönennek, a McLarennél Magnussen Buttonnak, a Force Indiánál Hülkenberg Péreznek, és ma láthatjuk először a Lotus uniformisában Pastor Maldonadót. A Williams úgy döntött, mindkét versenyzőjét szerepelteti: délelőtt Bottas, délután Massa vezet majd. Ennek vélhetően az az oka, hogy a brazil tegnapelőtt csak néhány kört tudott megtenni a benzinpumpa hibája miatt, Bottas viszont tegnap mindenkinél többet, 116-ot.

Red Bull - Ricciardo
Mercedes - Hamilton
Ferrari - Räikkonen
Lotus - Maldonado
McLaren - Button
Force India - Pérez
Sauber - Gutiérrez
Toro Rosso - Kvjat
Williams - Bottas, Massa
Marussia - Chilton
Caterham - Ericsson

08:11
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton meggondolja magát

Úgy tűnt, be akar menni a bokszba, de az utolsó pillanatban elrántotta a kormányt, és kint maradt a pályán, hogy megtegyen egy második kört is. A Mercedes napja ezúttal simán kezdődik: Rosberg alatt tegnap már az ellenőrző körében megállt az autó, sőt később újra lerobbant egyszer. Most épp üres a pálya.

08:17
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen a pályán

A hét folyamán először finn is kiviszi a Ferrarit, míg Gutiérrez megteszi a nap első mért körét, az ideje 1:40.865. Maldonado, Ricciardo, Pérez és Kvjat még nem járt a pályán.

08:21
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Mercedes hibáiról

Rosberg W05-öse tegnap kétszer is megállt, de szerinte "ez annak a következménye, hogy sok kört tettünk meg. A problémák ilyenkor kezdenek előjönni. Feszegetnünk kell az autó határait, hogy kiderüljön, milyen gondok vannak vele, ezért nem feltétlenül rossz, ha lerobban a pályán." A régi frázis: jobb, ha a teszten derülnek ki a hibák, mint ha a versenyeken jelentkeznének először. Rosberg amúgy azt mondta, a Mercedes már elkezdett foglalkozni a beállításokkal is. A csapatok nagy része még inkább a hajtáslánc megbízható működésének biztosításán dolgozik.

08:26
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado kimegy

Ő is megteszi az első ellenőrző körét. Már vezette a Lotust, igaz, csak zárt ajtók mögött, a jerezi "forgatási napokon", ahol bejáratták az autót, miután az első kollektív tesztre nem utaztak el. Közben Gutiérrez 1:40.476-ra javított.

08:29
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Kvjat a pályán

A Toro Rosso újoncának nagyon szüksége van a körökre, hogy rutint szerezzen az idénynyitóig. A Renault problémái neki legalább annyira kínosak, mint csapatának, a Toro Rossónak, hiszen az első félidőben mindössze 67 km-t vezetett, míg a McLaren újonca, Magnussen már 1405-öt gyakorolt. Ez óriási különbség. Jó hír, hogy az autójuk kezd megbízhatóbbá válni: Vergne tegnap már 58 kört tett meg.

08:33
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Renault le van maradva

Noha ők azt mondják, kezdik megoldani a gondjaikat, Kobajasi szerint még mindig reménytelenül le vannak maradva a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, dacára annak, hogy a csapataik közül magasan a Caterham tette meg a legtöbb kört eddig. "Amikor másokkal találkozunk a pályán, világosan látjuk, hogy a Mercedes-motoros autók sokkal, 20-30 km/ó-val gyorsabbak az egyenesekben. Ekkora eltérés még a féktávokban is óriási különbséget jelent" - mondta a japán az Autosportnak. "Meglátjuk, mire megyünk a rendelkezésünkre álló rövid idő alatt. Pillanatnyilag kétségkívül késésben vagyunk."

Kobajasi hozzátette, hogy a Caterhamnek is "rengeteg problémája" volt a Renault motorral, amelynek a vezethetősége sem tökéletes. "Túl agresszívan adja le a teljesítményét, ezért a kigyorsításoknál nagyon nehéz kezelni" - árulta el.

08:41
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Gutiérrez tovább javít

Nem sokkal: 1:40.261-nél jár, s noha tartósan kint van a pályán, közben ki-be járkál a bokszba is. Ericsson 1:50.514 alatt szintén megtette az első mért körét a Caterhammel, és kint van a pályán Bottas is. Péreznek egyelőre nincs nyoma.

Egyelőre Gutiérrez vezet, de nem komoly köridővel Forrás: Sauber
08:44
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Williams a bokszban gyakorol

A grove-i istálló szerelőgárdája már a kerékcseréket próbálgatja. A csapatok a főhadiszálláson is napi rendszerességgel gyakorolják a kiállások összetett műveletét, de a pályán mégiscsak életszerűbbek a körülmények. Közben Kvjat is feliratkozott a tabellára 1:42.496-os idejével, Ericsson pedig 1:47.308-ra javított.

08:48
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Red Bullnak nincs nyoma

Ricciardo még nem járt a pályán, ahogy Pérez sem, bár a Force Indiánál közölték, hogy "még egy ideig" nem is fognak kimenni. Ezzel szemben Gutiérrez máris 12 kört tett meg.

08:49
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Chilton Marussiája füstölögve megállt, pedig már megélénkült a forgalom: Kvjat, Bottas, Hamilton és Ericsson is a pályán volt.

08:55
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Bizakodó a Renault

A Lotus nyilvános tesztje nem indult jól: Grosjean az első két napon összesen 26 kört tudott teljesíteni az E22-vel. A Renault programját irányító Rémi Taffin azonban nem lát rá okot, hogy pénteken ne tehessenek meg 60-70 kört, mint csütörtökön a többi csapatuk. "Ha egy adott alkatrésszel kapcsolatos hibákat nem tudjuk kiküszöbölni, egy olyat fogunk beszerelni helyette, amely biztosan működik" - magyarázta. Sajtóértesülések szerint a Renault most már szinte kizárólag vezérlési problémékkal küszködik. "A hardveres gondokat néha nehezebb megoldani, mert ré kell jönni, pontosan mi okozza őket" - mondta Taffin. "A szoftverrel egyszerűbb a helyzet, azt ugyanis sokkal könnyebb tesztelni, és módosítani is egyszerűbb." Maldonado az első órában 2 kört teljesített.

09:00
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Még mindig zárva a pálya

A lerobbant Marussiát mentik. Az Autosport szerint a megszakítások Bahreinben azért hosszabbak a megszokottnál, mert az itteni trélereken nincs daru, ezért egy külön daruskocsival kell a platójukra emelni az autókat, ami értelemszerűen bonyolultabb művelet.

09:04
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Új motorburkolat a Mercedesen

A csapatok természetesen még kísérleteznek az alkatrészekkel, de egyelőre az a legfőbb céljuk, hogy az autóikat megbízhatóvá tegyék, és különösen a megfelelő hűtést biztosítani tudják. Erre Bahrein, ahol ilyenkor is meleg van, tökéletes helyszín.

09:08
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az első óra után így állunk:

1. Gutiérrez (Sauber C33)  1:40.261 - 12 kör
2. Kvjat (Toro Rosso STR9) -1:41.954 - 6 kör
3. Ericsson (Caterham CT05) 1:46.617 - 10 kör
4. Chilton (Marussia MR3) 1:46.762 - 4 kör
5. Bottas (Williams FW36) - 12 kör
6. Button (McLaren MP4-29) - 5 kör
7. Maldonado (Lotus E22) - 2 kör
8. Hamilton (Mercedes W05) - 2 kör
9. Räikkönen (Ferrari F14T) - 1 kör
10.Pérez (Force India VJM 07)- 0 kör
11. Ricciardo (Red Bull RB10) - 0 kör

09:14
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

A Marussia mentését befejezték, de egyelőre senki nem siet ki a pályára.

09:19
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pályán a Red Bull

Végre az RB10 is kidugta az orrát a garázsból, bár egyelőre csak egy ellenőrző kör erejéig, ahogy az elsőre lenni szokott. Közben Hamilton és Button is feliratkozott a tabellára, sőt az utóbbi egy 1:38.995-ös körrel azonnal át is vette a vezetést.

09:21
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton az élen

Itt a nap első komoly körideje: 1:35.828. Ami azt illeti, ez a Mercedes e heti legjobbja, 1,1 másodperccel gyorsabb annál, mint amivel Rosberg tegnap zárta a tesztet. Button is 1:38.359-re javított.

09:24
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Megélénkült a forgalom

Hamilton és Button mellett Kvjat és Maldonado is a pályán van. Az imént Räikkönen is kijött a bokszból, de csak egyetlen kört tett meg.

09:32
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Lassan kezd a Ferrari

Már hét versenyzőnek van körideje, köztük Maldonadónak a Lotusszal, de Räikkönen nem tartozik közéjük. Noha a Ferrari az időeredmények tekintetében nem villogott eddig, Alonso tegnap azt állította, nem aggódnak a Mercedes-motoros csapatok kirobbanónak tűnő formája miatt. "Jerez és az itt töltött két nap után a Mercedes tényleg jó helyzetben van, de ez még csak teszt" - mutatott rá. "Nem igazán tudjuk, mennyi benzin volt az autóikban, milyen gumikat használtak, ilyesmi. Úgyhogy számunkra ez nem aggasztó."

09:37
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Készülődik a Force India

Az Autosport úgy tudja, eddig csak azért nem jártak a pályán, mert nem sikerült befejezniük a tegnap estéről megmaradt munkálatokat, nincs semmilyen konkrét problémájuk. Pérez már ráállt a mérlegre, hogy ellenőrizzék a súlyát, és beindították a motort is, úgyhogy vélhetően mindjárt indulnak.

09:39
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Óvnak a Ferrari ellen?

Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes és a Renault nincs kibékülve a Ferrari motorok egyik megoldásával, hiába adta rá áldását az FIA. Az előírások szerint gondoskodni kell róla, hogy ha az akár 125 ezres percenkénti fordulatszámmal forgó turbina elszabadul, ne repülhessen ki az autóból, hiszen úgy sérüléseket okozhat. Ők ezt úgy biztosították, hogy megerősítették a motorburkolatot, a Ferrari viszont nem tett így, amivel 3 kg-ot spórolt - ez soknak számít. Nem egészen világos, a maranellóiak hogyan védik a turbinát. Az egyik változat szerint a turbó házát erősítették meg, amivel összességében sikerült csökkenteniük a súlyt, ráadásul az extra tömeg is alacsonyabbra került, mint ha a motorburkolatban lenne. Egy másik teória szerint viszont az elektronikát állították be úgy, hogy a motort azonnal lekapcsolja, ha a közelgő hiba legkisebb jelét észleli a turbón. A Mercedes és a Renault állítólag éppen ezt nem tartja elég biztonságosnak, ezért akár óvhat is a Ferrari ellen.

09:46
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton tovább gyorsul

Lefaragott pár tizedet az előbbi köridejéből, már 1:35.505-nél jár. Ez a hét második legjobbja Magnussen tegnapi, 1:34.910-es eredménye után. Ricciardo közben megtett egy második ellenőrző kört is, a Red Bull elejét bekenték a neonzöld áramlásjelző festékkel.

09:52
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez is kijön

Utolsóként a Force India teljesíti az első körét. Közben Räikkönen megkezdte a mért köröket, egyelőre 1:42.477-nél jár a Ferrarival. Bottas már 22 kört tett meg, de a tabellára még egyáltalán nem iratkozott fel.

09:55
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen javít

1:41.336-os idejével felkapaszkodik az 5. helyre, megelőzve Kvjatot. Ricciardo is megtette az első mért körét, igaz, csak 1:47.847 alatt.

09:57
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pic a Lotus tartalékja

A Lotus tegnap este formálisan is leleplezte az autóját, amit egyébként már mindenki látott, és bejelentette, hogy a Caterhamtől menesztett Charles Pic lett a tartalékversenyzője. Tesztpilótának leigazolták Marcus Sorensent és Nicolas Prostot is. Íme a teljes felállás:

Nicolas Prost, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Charles Pic és Marcus Sorensen Forrás: Lotus
10:03
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton megint javít

Az új legjobbja 1:34.813, ez már gyorsabb Magnussen tegnapi etalonjánál is - és ha minden igaz, a közepes keverékű gumikon teljesítette! A Mercedesnek remekül megy, nem vitás. Közben Pérez az aerodinamikai adatgyűjtésben segédkezik a Force Indiánál.

10:07
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az állás a második óra után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.813- 19 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:38.359- 14 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33)  1:39.325 - 23 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642- 18 kör
5.Pérez (Force India VJM 07)1:40.369 - 4 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:41.612 - 12 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:42.789- 9 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 19 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 25 kör

10:13
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Williams tovább gyakorol

Bottas már 26 körnél jár, de még mindig nincs időeredménye, mert folyamatosan ki-be járkál a bokszból: a csapat szorgalmasan gyakorolja a kiállásokat. Maldonado visszatért a garázsba, és az első két órában 18 kört teljesített, ami ígéretes a Lotus számára. Most épp Ricciardo és Gutiérrez van a pályán.

10:17
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Mercedes tényleg gyors

Érdemes megjegyezni, hogy Hamilton 1:34.813-as köridejét már közvetlenül össze lehet hasonlítani azzal az 1:32.330-cal, amely a tavalyi Bahreini Nagydíjon a pole-ba repítette Rosberget, mert mindkettőt a közepes keverékű gumikon érték el, míg Magnussen tegnapi, 1:34.910-es legjobbja  lágyabb Pirelliken született. Ráadásul a gumik az idén keményebbek is lettek, ezáltal romlott a tapadásuk. Ezért már most látszik, hogy felesleges aggódni az új F1 tempója miatt: ha már most 2,5 másodpercre vagyunk a tavalyi időkhöz képest (bár ez nyilván pályafüggő), a csapatok hamar vissza fogják szerezni a lendületüket.

10:25
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Nagy mérőkeret a Lotuson

Ezt a más csapatoknál már látott áramlásmérő keretet szerelték az E22-re. Nem szép, de hatékony! Az autók áramlási struktúráját csak ilyenekkel lehet pontosan feltérképezni a pályán - a nyomjelző festék olcsó, de csak 2-dimenziós alternatíva, raádásul a rivális mérnökök számára is árulkodó.

10:28
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Mercedes kísérletezik

A Twitteren azt írják, "ma délelőtt különféle beállítási módosításokkal" kísérleteznek. Hamilton is láthatóan odateszi magát: az előbb kicsit lesodródott a pályáról, és a legutóbbi köre alig 5 századdal maradt el a legjobbjától, tehát azzal is simán megszerezte volna a vezetést. A 2. helyezett Button 3,5 másodperce van mögötte a tabellán. A csapatok még drasztikusan eltérő fejlődési fázisban vannak: az Autosport pálya szélén álló megfigyelője szerint Hamilton és Bottas 80 méterrel később fékez, mint Gutiérrez. Ez később nyilván nem marad így, de azért érdekes.

10:39
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Bergernek bejön a motorhang

Ő aztán igazi régivágású autóversenyző, de nem érti, miért nyavalyognak a turbók hangja miatt. "Én nagyon menőnek találom, arra a turbókorszakra emlékeztet, amikor még én is versenyeztem" - utalt az 1980-as évekre az Auto Motor und Sportnak adott nyilatkozatában. "Ezek az új autók az egyenesben tényleg 20 km/ó-val gyorsabbak a tavalyiaknál, és a pilótáknak a kanyarokból kigyorsítva ellenkormányozniuk kell. Mit akarnak látni a nézők, ha nem ezt?"

10:42
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Senki nincs a pályán

Most épp csend van. Eddig némileg bizarr módon épp az a Bottas tette meg a legtöbb (33) kört, akinek még időeredménye sincs. Utána Gutiérrez (30), Hamilton (24) és Ericsson (19) következik.

10:48
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Az eddigi erősorrend

Egyelőre persze csak találgatni lehet, de amíg a pályán nem történik semmi, a játék kedvéért megnézhetjük, hogyan alakultak az erőviszonyok a köridők alapján az előszezon első félidejében. Van két index, amit a rendszerünk automatikusan kiszámol: a PosIx és a GapIx azt jelzi, hogy az adott csapat átlagosan hány vetélytársát előzte meg a tesztnapokon, és mekkora volt az átlagos lemaradása az aktuális 1. helyezettől. Érdekes módon mindkettő alapján a McLaren áll a legjobban, amelynek figyelemreméltóan kicsi, 1 másodperc alatti GapIx-e van. Íme a teljes lista:

10:53
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo javít

Az új ideje 1:41.629, de még ezzel is csak a 8. helyen áll. Jelenleg Gutiérrez, Pérez és Bottas is kint a van a pályán.

10:59
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton még tovább gyorsul

Ennek már a fele sem tréfa: az új ideje 1:34.263, alig 1,9 másodpercre Rosberg tavalyi pole-jától. Közben Button is javított 7 tizedet, 1:37.572-re.

11:06
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Gutiérrez megelőzi Buttont

1:37.180-as körével feljön a második helyre, bár az utolsó kanyarban kissé lesodródott a pályáról a Sauberrel. A Red Bull újra kijött a bokszból, Ricciardo már 17 körnél jár reggel óta.

11:09
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az állás három óra után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 25 kör
2. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 37 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:37.315 - 21 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 18 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:40.369 - 7 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:41.356 - 19 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:41.612 - 14 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 19 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 44 kör

11:15
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo fokozza a tempót

1:40.781-es ideje fél másodperccel gyengébb Vettel hétfői legjobbjánál, és legalább Räikkönent megelőzi vele. Az érdeklődés a teszt iránt nem túl élénk a helyiek körében: az Auto Motor und Sport 117 nézőt számolt össze a lelátókon.

11:18
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Szerel a Ferrari

A Ferrari a jelek szerint nem áll készen a körözésre: Räikkönen, aki ma csak 12 kört teljesített eddig, civil ruhába öltözve sétálgat a paddockban, vagyis úgy tűnik, mostanában nem fog vezetni. Javítják a Force Indiát is, nekik állítólag az akkumulátorral gyűlt meg a bajuk.

11:23
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Boullier: Én vagyok a főnök

Mivel hivatalosan "versenyigazgatóvá" nevezték ki, a pontos szerepköre nem tisztázott, de a Sky Sportsnak azt állította, gyakorlatilag csapatfőnök lesz. "Igen, a pályán egyértelműen én leszek a főnök, és fogalmazzunk úgy, hogy a pályán kívül inkább a csapat teljesítményére fogok koncentrálni." A rivális Mercedes véleményét visszhangozva hozzátette, hogy "megváltoztak az idők, ma már nem tarthat mindent kézben egyetlen csapatfőnök."

A hétköznapokban a Lotustól átigazoló Boullier irányítja a McLaren F1-es programját Forrás: McLaren
11:32
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Button javít

1:37.258-ra tornázza le a köridejét, de így is majdnem 3 másodpercre van Hamiltontól. A Williamsszel a bokszkiállásokat gyakorló Bottasnak még mindig nincs körideje, bár igyekszik tanulással tölteni az idejét a pályán: a legutóbbi körében Hamiltonhoz képest egy másodpercen belül teljesítette az első szektort.

11:40
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton a lágy gumikon ment

Azokkal érte el 1:34.263-as idejét, míg Magnussen tegnapi, 1:34.910-es eredménye a kb. 1 másodperccel gyorsabb szuperlágy Pirelliken született - a Mercedes tehát tényleg erős. Pérez nemrég 1:40.339-ra javított.

11:48
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Bottas mára befejezte

Elment ebédelni, s mivel délután már Massa váltja a volánnál, ő időeredmény nélkül zárta a napot. Ez érdekes annak fényében, hogy eddig ő teljesítette a legtöbb, 55 kört... A tesztnap a félidejéhez közeledik, hiszen Bahreinben már 12.50 az idő.

11:51
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Maldonado Lotusa állt meg a pályán, más nem is volt kint éppen. "Az E22 piros zászló-szimulációját elvégeztük" - poénkodnak a Twitteren. Egyébként a venezuelai is régen járt kint utoljára, és még csak 18 körnél tart. Ez a második megszakítás ma Max Chilton Marussiájának korábbi lerobbanása után.

11:55
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Mégis újraaszfaltozzák a Hungaroringet?

Különös egybeesés: miután tegnap délelőtt megjelent a cikkünk, amelyben a Hungaroring alelnöke, Gerstl Péter azt mondta, csak októberben aszfaltozzák újra a pályát, az elnök-vezérigazgató, Gyulay Zsolt kijelentette, hogy a célegyenesre már márciusban új burkolat kerül. "A teljes célegyenes felújítása nem tűr további halasztást, ezért még a pályahasznosítási szezon előtt szükséges lesz  megtennünk" - nyilatkozta az MTI-nek. Most akkor nem tudja a bal kéz, mit akar a jobb? Persze Gyulay feltételül szabta, hogy "ha az időjárási körülmények megfelelőek lesznek", de ez akkor is érdekes.

12:04
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az állás négy óra, azaz a tesztnap félideje után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 25 kör
2. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 45 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:37.258 - 28 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 19 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:40.339 - 17 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 23 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.801 - 27 kör
8. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 33 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 55 kör

12:07
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Csak megállt

Ez a Lotus magyarázata arra, hogy mi történt Maldonado autójával. Amely egyébként már visszatért a bokszba - kár, hogy a tréler platóján.

12:08
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Gondok a Ferrarinál

Räikkönen több mint két órája nem járt a pályán, és csupán 12 kört tudhat maga mögött. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a Ferrarinak a telemetriával vannak problémái. Ha az nem működik, a tesztelésnek nincs sok értelme, ráadásul azt sem látják, ha a motor arra készül, hogy megadja magát, ami ilyenkor különösen nagy károkat okozna.

12:11
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

És Button rögtön 1,6 másodpercet javít is előző köridejéhez képest, 1:35.682-es eredményével visszaelőzve Gutiérrezt a 2. helyen. A hátránya most 1,419 másodperc a továbbra is az élen álló Hamiltonhoz képest. Egyre melegebb van a pályán: a levegő már 24 fokos.

12:18
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez feljön negyediknek

1:38.753-as körével megelőzi Maldonadót, de így is 4,5 másodperccel lassabb Hamiltonnál. Rajta kívül most Kvjat és Ericsson van a pályán. A Marussiának nyomát sem láttuk, amióta Chilton autója reggel megállt. Pedig égető szükségük lenne a körökre: tegnapig csak a Lotusnál tettek meg több, összesen 241 km-t az első hat nap alatt. A Williams ehhez képest csak tegnap több mint 600-at teljesített!

12:25
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Button újra javít

Ő is betört 1:35 alá, az ideje konkrétan 1:34.976, így már csak 7 tizedre van Hamiltontól, és 66 ezredre csapattársa, Magnussen tegnapi idejétől. Kérdés, hogy ezt milyen gumikon érte el; Magnussen a szuperlágyakon, Button viszont az előbbi etapját a lágyakon teljesítette.

12:29
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Váltóhiba a Lotusnál

"Úgy tűnik, valami nem stimmel a sebességváltóval. Utána kell járnunk" - írják a Twitteren Maldonado iménti megállására utalva.

12:34
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Halad a javítással a Ferrari

Nagyban programozzák át a telemetriát, de az Auto Motor und Sportnak azt mondták, Räikkönen remélhetőleg egy órán belül visszatérhet a pályára. Ahol most Button, Gutiérrez és Ericsson köröz. Az utóbbi le is faragta a köridejét 1:42.905-re.

12:44
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Kvjat már a hatodik

12:47
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Vége az ebédszünetnek

Mármint a nem hivatalosnak. Egyre több az autó a pályán: Button, Kvjat és Ericsson is kint van, sőt a Bottast váltó Massa is kihajtott a bokszból a Williamsszel.

12:52
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Massa az 5. helyen kezd

Csapattársa, Bottas délelőtt csak a bokszkiállásokat gyakorolta, és meg sem tett mért kört, Massa viszont 1:39.528-as idővel indítja a délutánját, beférkőzve Maldonado elé a tabellán.

13:04
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Motort cserél a Marussia

Az Autosportot arról tájékoztatták, hogy "anomáliát" találtak a motorban, amit közelebbről is megvizsgálnak, de addig is újat szerelnek az autójukba, hogy folytathassák a tesztelést. Ez a művelet most sokkal tovább tart a szokásosnál, mert a szerelőknek még nincs rutinjuk az új technikával. Chilton reggel óta nem járt a pályán, amikor az autója mindössze 4 kör után füstölögve megállt.

13:08
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az állás öt órányi tesztelés után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 35 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.976 - 41 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 53 kör
4. Pérez (Force India VJM 07) 1:38.753  - 24 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:39.528- 4 kör
6. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 19 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.496 - 41 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 23 kör
9. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336 - 12 kör
10. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.905 - 54 kör
11. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
12. Bottas (Williams FW36) - 55 kör

13:18
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Így rajtol a Ferrari

A pályán most viszonylagos nyugalom van, csak Pérez Force Indiája szórakoztatja a lelátókon ücsörgő maroknyi nézőt. Addig is itt egy tegnapi videó arról, ahogy Alonso a rajtolást gyakorolta a Ferrarival a bokszkijáratnál. Nem, ez nem az előtérben elsuhanó furgon hangja...

13:26
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Toro Rosso a Red Bull előtt jár

Kvjat jelentősen több (41) kört tett meg, mint Ricciardo, ráadásul pár tizeddel gyorsabb is nála, amikor még két és fél óra van hátra a tesztnapból. Ma megint a Caterham a Renault legszorgalmasabb csapata: már 54 körnél járnak, és egyébként is ők voltak az egyetlenek a francia motorszállító partnerei közül, akik az előszezon elsp félidejében több mint 1000 km-t teljesítettek.

13:32
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Red Bull aktivizálta magát

Ricciardo nem javított, 1:43-as köröket fut, de legalább a pályán van - akárcsak Gutiérrez és Massa. A Caterham közben most engedélyezett egy késői ebédet Ericsson számára.

13:42
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Gutiérrezé a legtöbb kör

Már 56-nál jár a Sauberrel, így megelőzte Bottast, aki azonban csak délelőtt ült a Williamsben. A Ferrarinál azt mondták, fél 3 körül vissza tudnak térni a pályára, de Räikkönennek továbbra sincs nyoma: egész nap csak 12 kört tett meg, azt is reggel. Közben Massa is elkezdte gyakorolni a bokszkiállásokat.

13:46
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Button eljegyezte a barátnőjét

Legalábbis a McLaren gratulált az eljegyzéséhez Jessica Michibatával, ezért bízunk benne, hogy tényleg így történt! Jessica évek óta éppúgy állandó vendég a paddockban, mint maga Button, aki egyébként épp az imént hajtott ki a pályára.

13:56
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Ezért tart sokáig a mentés

Mármint nem most, hanem a bahreini teszten általában. Fajez Ramzi, a sportbírók főnöke az Autosportnak elmagyarázta, hogy a csapatok kérésre maguk a szerelők segédkeznek a lerobbant autók mentésében, és a bírók - elsősorban a nagyfeszültségű ERS veszélyei miatt - önállóan hozzá sem érhetnek a kocsikhoz.

"Délelőtt (Chilton Marussiájának megállása miatt) fél órán át szünetelt a tesztelés, de ennek csak az volt az oka, hogy az autóban nem volt biztonságos állapotban az ERS" - mondta Ramzi. "Még a csapat szerelői is csak álltak, és várták, hogy megszűnjön az (áramütés) veszélye. Az autóvillamossági fejlődés miatt a bírók nem érhetnek hozzá a kocsikhoz, amíg az istálló tagjai a helyszínre nem érnek."

Az ERS állapotát jelző figyelmeztető lámpa egyébként a motorburkolatról az idén átkerült a felső légbeömlő környékére.

14:04
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Ketten vannak a pályán

E pillanatban Button és Ericsson körözget odakint, mindketten hosszabb etapon vannak.

14:06
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az állás hat órányi tesztelés után. Az elmúlt egy órában senki nem javított az időeredményén.

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 45 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.976 - 53 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 65 kör
4. Pérez (Force India VJM 07) 1:38.753  - 34 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:39.528- 28 kör
6. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 19 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.496 - 43 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 28 kör
9. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336 - 12 kör
10. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.905 - 66 kör
11. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
12. Bottas (Williams FW36) - 55 kör

14:12
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen visszatért

Ez már nagyon időszerű volt: eddig csak 12 kört teljesített, azt is reggel, úgyhogy a maradék szűk két órában az eddig telemetriai problémákkal küszködő Ferrarinak alaposan össze kell kapnia magát. Räikkönen most elsőre csak egy ellenőrző körre merészkedett ki a bokszból.

14:22
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez begyorsul

1:38.221-es idejével továbbra is a 4. helyen áll, 1 másodperccel lemaradva még a tabellán előtte álló Gutiérreztől is. Button és Ericsson szintén kint van a pályán.

14:25
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A pályára készül a Lotus

"A problémát beazonosítottuk és megtaláltuk, hamarosan eljön az ideje, hogy újra pályára lépjünk" - írják a Twitteren. Maldonado bő három órája nem járt kint, csak 19 köre van eddig. Közben Räikkönen ismét kihajtott a bokszból a Ferrarival.

14:32
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen javít

Az idejét 1:40.395-re letornázva felkapaszkodik a 7. helyre. És tényleg, a Lotus betartotta az előbbi ígéretét: Maldonado is megjelent a pályán.

14:34
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Piros zászló

Upsz, a Lotus kicsit korán örült: Maldonado autója már az ellenőrző körében leállt. Ez ma a harmadik megszakítás, az előző kettőt Chilton illetve ugyancsak Maldonado idézte elő. Hogy fogják ezek a csapatok teljesíteni a versenytávot Melbourne-ben...? A kérdést költőinek szántuk.

14:40
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Briatore miatt szenved a Renault?

Christian Horner azt mondja, a Renault-nak nincs elég tapasztalata a hibrid rendszerekkel, mert Flavio Briatore annak idején úgy döntött, a KERS-t nem Viry-ben, hanem a csapatnál, Enstone-ban fejlesztik. Erről bővebben itt írtunk.

14:42
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A McLarennek rosszkor jött a szünet

Úgy tűnik, Buttonnak egy versenyszimulációt kellett félbehagynia a piros zászló miatt, amely Maldonadóért lobog. A Lotust egyébként már visszaszállították a bokszba.

14:47
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

A pályát megnyitották, még bő egy óra van hátra. Ericsson az első, aki kihajt a bokszból. Ő tette meg ma a legtöbb, 75 kört, aminek a Catarham szerint az egyik célja az volt, hogy a 300 km-es határ elérésével megszerezze a szuperlicenszet. Nos, azon már túl van.

14:57
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen megint javít

Ugyanakkor 1:40.013-as idejével is marad a 7. helyen. Alonso legjobbja tegnap 1:36.516 volt.

15:05
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez közeledik az élbolyhoz

Jelentősen begyorsul korábbi önmagához képest, de 1:37.367-es legjobbjával maradt a 4. helyen, 2 tizedre Gutiérreztől, és 3,1 másodpercre Hamiltontól. A tesztnap utolsó órájában vagyunk - vajon a Caterham lesz az első Renault-motoros csapat, amely eljut 100 körig? Ericsson már 86-nál tart...

15:10
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A Red Bull napjának vége

Hát, ez a mai sem sikertörténet számukra: Ricciardo összesen 28 kört teljesített, és az autót szétszedték, a jelek szerint már nem térhet vissza a pályára. De dolgoznak a Mercedesnél is - kétséges, hogy Hamiltonnak lesz-e ma alkalma vezetni még.

15:15
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Öten a pályán

Button, Gutiérrez, Pérez, Massa és Kvjat van kint - sőt, most meglepő módon Maldonado is felbukkant az előbbi meghibásodás után. A Williams továbbra is kitartóan gyakorolja a bokszkiállásokat: a szerelők megkapják a kiképzést! Reggel óta csak ezt csinálják, este nem lesz gondjuk az alvással.

15:21
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez hosszabb etapot teljesít

Egész pontosan egy 8 köröset - lassan be is fejezi. A Mercedest az imént beindították a garázsban, de bakon áll, az elején dolgoznak, és nem biztos, hogy Hamilton ma még kiviheti a pályára.

15:27
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Fél órával a tesztnap vége előtt így állunk:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 45 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.976 - 88 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 72 kör
4. Pérez (Force India VJM 07) 1:37.367  - 51 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:39.528 - 44 kör
6. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 24 kör
7. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:40.013 - 29 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.496 - 47 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 28 kör
10. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.905 - 90 kör
11. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
12. Bottas (Williams FW36) - 55 kör

15:33
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton kiment

És mégis: a Mercedes a jelek szerint kijavította a hidraulikai hibát, mert a Sky Sports szerint eddig az tartotta őket a garázsban. Közben Button lassacskán befejezi a McLaren idei első versenyszimulációját. Azt kell mondanunk, hogy az eddigiek alapján ez a két csapat áll a legjobban - persze csak pillanatnyilag.

15:35
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Új hiba a Red Bullnál

A csapat máris kiadta nap végi közleményét, megerősítve, hogy egy, az eddigiektől független műszaki hiba miatt kellett félbehagynia a tesztelést délután. Nem tudjuk, ez örvendetes, vagy épp ellenkezőleg, biztató hír... "Daniellel a rövid etapokra koncentráltunk, mert az autó érzésre nagyon más, mint Jerezben volt, és azt szerettük volna, hogy fokozatosan szokjon hozzá" - magyarázta a Red Bull versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum. "Az ebédszünet alatt elvégeztünk az autón néhány változtatást, és közben rábukkantunk egy olyan műszaki hibára, amilyet korábban még nem tapasztaltunk. Emiatt szét kellett szednünk az autót. Ez a bokszutcában mindenki számára hosszú folyamat jelenleg, ezért úgy döntöttünk, a délutánra felfüggesztjük a körözést, hogy készen álljunk az utolsó napra."

15:39
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Massa javít

A kerékcserék gyakorlása közben szakított időt egy újabb mért körre, amit 1:38.618 alatt teljesített, maradva az 5. helyen. Kvjat szintén javított a Toro Rossóval: 1:39.368-as eredménye révén felkapaszkodott a 6. helyre. Most Hamilton, Button, Pérez és Massa tartózkodik a pályán.

15:46
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen már ötödik

A legutóbbi gyors körét 1:37.476 alatt tette meg, ez ma a legjobbja. 3 tizedre van vele a 3. helyezett Gutiérreztől, aki jelenleg a leggyorsabb a Ferrari-motoros versenyzők közül. A finn egy hűtőkör után ismét rálép a gázra, de egy tizeddel elmarad az előző idejétől.

15:50
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Massa felugrik a dobogóra

Persze csak a képzeletbelire. Az ideje 1:37.066. A 3-4-5-6. helyezettek így már egészen közel, 4 tizedre vannak egymáshoz képest, csak éppen 3 másodpercre Hamiltontól... Vajon javít még valaki az utolsó tíz percben?

A Williams még egész nap a bokszkiállásokat gyakorolva is jó időt futott Forrás: Williams
15:57
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

Button túl a százon

Ma már ő fogja megtenni a legtöbb kört: 101-nél jár, és senkinek nincs ideje túlszárnyalni. Különben a végjátékban nyolc autó van a pályán: a McLarenen kívül a Mercedes, a Williams, a Sauber, a Ferrari, a Toro Rosso, a Lotus meg a Caterham.

16:00
február 21, 2014
Vágólapra másolva!

A tesztnapnak vége

Hamilton a hét legjobb köridejével maradt az élen, de a Mercedesnek a hidraulikai hiba miatt ma éppúgy nem volt zökkenőmentes napja, mint tegnap. Button 103 kört teljesített a McLarennel, és ő volt az egyetlen, aki viszonylag közel tudott maradni Hamiltonhoz. Köszönjük az egész napos figyelmet, de még ne menjenek el! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a részletes összefoglalóval.