Vettel és a Ferrari kezdte az élen az előszezont
2016. február 22. 08:48
Maratoni távval kezdte Lewis Hamilton a 2016-os előszezoni teszteket Barcelonában. A Mercedes pilóta 156 kört, vagyis több mint 760 kilométert tett meg az Ezüstnyíllal, ezzel messze felülmúlta az ellenfelek futásteljesítményét. Ráadásul megközelítette a tavalyi első barcelonai tesztnapon elért legjobb köridőt, amelyet Pastor Maldonado ért el a Lotus-Mercedesszel. Hamiltont nem hátráltatta semmi és senki, délután szinte meg sem ált, csak gyűjtötte a kilométereket rendületlenül.
Ennek ékes bizonyítéka, hogy a délután folyamán egyáltalán nem javított az időeredményén, és a közepes keverékűnél lágyabb gumikat sem tettek fel az autójára. A világbajnok programja láthatóan a tapasztalatszerzésre koncentrált, és az előre kitűzött célt teljesítette: a Mercedes minden nap 6-800 kilométert kíván megtenni az Ezüstnyíllal a hátralévő 7 tesztnap során is.
„A lényeg, hogy ilyen rövid idő alatt is a lehető legnagyobb távot tegyük meg, és lenyűgözően kezdtünk. A csapat hihetetlen munkát végzett, hogy az autó így menjen, és ennyi kört megtegyünk igazi gondok nélkül. Ez az első napon komolyan káprázatos, szorítok, hogy így menjen minden tovább.
A gumik kicsit más érzetet keltenek, ezek megértésén még dolgozni fogunk”
– nyilatkozta Hamilton, aki Toto Wolffhoz hasonlóan üdvözölte a Ferrari fejlődését. Sebastian Vettel ugyanis gondoskodott arról, hogy a Mercedes öröme ne legyen felhőtlen: a Ferrari német pilótája sokat váratott magára a délelőtt folyamán – gyaníthatóan nem akartak intermediate abroncsokon próbálkozni a reggel még nedves pályán -, de később 1-1 rövid etap során megközelítette, majd meg is döntötte Hamilton idejét szintén a közepes keverékű gumikkal.
Vettel 1:24.939-es ideje már jobb, mint a tavalyi legjobb eredmény az első barcelonai tesztnap végén,
Maldonado ráadásul akkor a lágy abroncsokat használta.
Vettel és a Ferrari versenyképességéről természetesen nagyon korai ítélkezni, mert bár az élmezőnyben nem trükköztek a különböző gumikeverékekkel, Vettel egyértelműen rövidebb etapokat teljesített, míg Hamilton néha tényleg alig állt meg. Ilyen szélsőséges futásteljesítmények a többiekre sem voltak jellemzők, de
a Red Bull, a Williams, a McLaren és a (tavalyi) Sauber is egy versenytávnál több kilométert tudott megtenni a nap során.
„Úgy tűnik, jó napjuk volt” – mondta Vettel a Mercedesről. „Mi nem tettünk meg annyi kört, de bőven van okunk az örömre” – vélte, és elárulta, hogy „viszonylag elégedett” az autó viselkedésével, az első benyomása „nagyon pozitív” volt. „Akad javítani való, és kevés az időnk” – tette hozzá. „Rengeteg dolgot kell rendbe tennünk, de ez normális egy új autó esetében” – foglalta össze a négyszeres világbajnok, de leszögezte, hogy „az új autónk egyértelműen előrelépést jelent.”
A világbajnoki cím két várományosát az üldözők két legjobbja, Daniel Ricciardo és a Red Bull, valamint Valtteri Bottas és a Williams követte. Adrian Newey elmondása szerint
a Red Bullt „apró butaságok” hátráltatták
a délelőtt során, de Ricciardo végül 87 körig és a 3. helyig jutott, Bottas pedig szorosan mögötte zárt, 80 körrel, és kissé kevésbé aktív délutáni munkával. Az 5. helyet a Force India tesztpilótája szerezte meg, de
Alfonso Celis a nap végén lágy gumikkal kozmetikázta az eredményét.
Ennek elsősorban Jenson Button és a McLaren látta a kárát, a nap végén azonban aligha lehetnek bosszúsak a 6. hely láttán. Délelőtt még határozottan rossznak tűnt a wokingiak helyzete, a Sky Sports szerint Eric Boullier „nem elég jónak” minősítette a bemutatkozásukat, de a nap végére összejött náluk is 84 kör, és Button hátránya sem volt olyan arcpirító, mint ahogy a tavalyi teszteken és futamokon. A McLaren egy évvel ezelőtt mindössze 6 kört volt képes megtenni az első tesztnap alatt.
„Nagy örömmel tértem vissza az eddigi leghosszabbnak tűnő téli szünet után” – nyilatkozta Button. „Annak is nagyon örülök, hogy nem vonultam vissza, mert most rögtön megőrülnék, az biztos. Jó érzés visszatérni az F1 kis világába. Ma elég sok kört megtettem, és általában megbízhatóan és simán ment minden.
Akadnak részletek, amelyeknek még időt kell adnunk, hogy biztosan rendben legyenek, de sokminden már most is gördülékenyebben megy”
– adott hangot optimizmusának.
Az alsóházban Carlos Sainz és a Toro Rosso következett a 7. helyen. A spanyol fiatal sokáig az 5. helyen szerepelt, de 55 kör után kénytelen volt feladni a napot a délután folyamán, mert a csapat új
sebességváltója kenésével problémák adódtak
így óvintézkedésből a visszavonulás mellett döntöttek. Nem volt ilyen gondja a tavalyi autóval próbálkozó Saubernek, de ők így sem tudták megelőzni a faenzaiakat, akik ezen a héten ugyanúgy a 2015-ös Ferrari motort használják.
A szokásosnál nagyobb figyelem hárult az üldözőbolyra is, hiszen a Manor tavaly előtti csődje óta először épített új autót, a Haas csapat története során először tesztelt az F1-es mezőnnyel, a Renault pedig a Lotust megmentve, gyári csapatként tért vissza. Nekik van okuk a csalódottságra, hiszen
Jolyon Palmer autója megbízhatatlan és egyelőre lassú is volt.
A brit pilóta mindössze 37 kört tudott összehozni, és utolsó lett a mezőnyben.
Délelőtt sokat váratott magára a Manor is, de Pascal Wehrlein a nap végére 54 kört teljesített, és a teszt vége felé el tudott mozdulni a biztos utolsó helyről is. A Mercedes tesztpilótája a közepes keverékű gumival már a Force Indiát kezdte támadni, de ők végül a lágy abroncsokra váltottak, és bár Wehrlein is kipróbálta ezt a keveréket, a helyezését nem ez határozta meg. Érdekes csata bontakozhat ki a tavaly újjászülető istálló és az idén bemutatkozó Haas csapat között.
Annál is inkább, mert a Haas küszködik ugyan gyermekbetegségekkel, de sokkal felkészültebbnek tűnik a hat évvel ezelőtt próbálkozó újoncoknál. Romain Grosjean délelőtt a középmezőny végére katapultálta a VF-16-ot, majd nem sokkal az ebéd előtt
320 km/órás sebességnél leszakadt az első szárnya,
így délutánig kénytelen volt a bokszban várakozni. Ez hozta el a nap egyetlen piros zászlós fázisát, így az F1 mezőnye összességében hihetetlenül felkészülten kezdte meg a teszteket.
„Kicsit megkésve vágtunk neki a napnak, de aztán meg tudtunk tenni néhány kört” – mondta Grosjean napközben. „Akadt egy kisebb meghibásodásunk az első szárnnyal, ezt még vizsgáljuk, de biztos vagyok abban, hogy kijavítjuk inkább előbb, mint utóbb.
Az autó jónak tűnik, és ez fontos.
Rengeteg teendőnk van még, de eddig nagyon örülök annak, amit eddig elértünk” – nyilatkozta a francia pilóta.
A tesztelés Barcelonában csütörtökig folytatódik, az összes napról élőben tudósítunk majd.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Forma-1 2016-os előszezonjának első tesztnapjáról élőben készülő tudósításunkban! Az idén a csapatoknak csak nyolc nap lesz a felkészülésre a pályán, február 22-től 25-ig, majd március 1-től 4-ig, aztán két hét, és már jön is a melbourne-i idénynyitó.
Reggel fél 8-kor a Red Bull RB12 mutatkozott be pár stúdióképen (korábban csak az új festésüket láthattuk), aztán a Force India VJM09-et mutatták be egy rövid fotózás erejéig, legutóbb pedig a Renault RS16 gördült ki a nyilvánosság elé.
Az évszaknak megfelelő időjárás fogadta a csapatokat Barcelonában, a levegő 8, a pálya 11 fokos, de nem sokkal ezelőtt még esett az eső, így az aszfalt kissé még nedves. Az előrejelzések szerint ma, és a további tesztnapok során sem volt várható komolyabb eső.
Ma a világbajnoki cím két esélyese, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is pályára lép a Mercedes és a Ferrari színeiben. A többiek között három újonc is munkába áll.
Mercedes: Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Williams: Valtteri Bottas
Red Bull: Daniel Ricciardo
Force India: Alfonso Celis
Renault: Jolyon Palmer**
Toro Rosso: Carlos Sainz
Sauber: Marcus Ericsson*
McLaren: Jenson Button
Manor: Pascal Wehrlein**
Haas: Romain Grosjean
*: A tavalyi autó módosított változatával tesztelnek
**: Versenyzőként az idén fog bemutatkozni
A helyszíni beszámolók szerint a pálya már motorzajtól hangos, nemsokára pályára is lépnek a pilóták - a Sauber kivételével - új autóikkal. Ha a Pirelli gumitesztjeit nem számítjuk, november vége óta tartó szünet törik meg végre.
A 2016-os előszezon ezzel elkezdődött! Ricciardo, Hamilton, Palmer és Sainz máris a pályán!
A világbajnoki címvédő ráadásul kint maradt még egy körre is, Ricciardo, Sainz és Palmer visszatért a bokszba.
Az olasz istálló egyelőre nem tartott hivatalos bemutatót, mert az előző szezon végén eldöntött motorcsere miatt annyira sietniük kellett az új autójuk elkészítésével, hogy egyszerűen nem volt idejük rendesen lefényezni azt. Ezen a héten egyszerű, kék festéssel lépnek pályára. A volánnál ma Carlos Sainz foglal helyet.
A stúdiófotókon nem látszott, de a McLaren orrán, szokatlan módon egy nagy, domború felület is látható, egyelőre nem tudni, hogy csak a tesztkörülmények miatt, vagy egy újszerű megoldás leleplezésének vagyunk tanúi. Jenson Button közben kihajtott a bokszból.
A ma reggel képeken megmutatott RB12-vel Adrian Newey szerint megtanulták a tavalyi leckéket, az autójuk az adatok szerint ismét erős lesz. Bővebben itt írtunk arról, hogy mit várnak az idén.
A tegnapi bejáratás után ismét pályán a Ferrari SF16-H, Sebastian Vettel vezetésével! Íme egy fotó még tegnapról.
Egyelőre nem születtek meg a 2016-os autók első mért körei, de nincs sok idő késlekedni, hiszen a maival együtt összesen 8 tesztnap áll a csapatok rendelkezésére az Ausztrál Nagydíj előtt.
Bottas tette meg eddig a legtöbb, 3 kört a pályán. A Williams szerint rendszerellenőrzés, és aerodinamikai mérések teszik ki a mai feladatokat, a finn pilóta ennek megfelelően műszerekkel felszerelve hajtott ki a bokszból.
A szabályok megengedték, hogy a csapatok változtassanak a kipufogórendszerek kialakításán, így a tavalyig jellemző, "tompított" motorzaj az idén kicsit elszabadulhat. A helyszíni beszámolók szerint a Renault erőforrásnak "gyönyörű" hangja van. Egyelőre a Williams-Mercedest sikerült elcsípni:
A Ferrari is mérésekkel kezdte a mai tesztnapot, majd alaposan elbarikádozták az SF16-H-t, miután Vettel visszatért a pályáról. Ez bevett gyakorlat a csapatoknál, és a Ferrarinál különösen, néhány éve a McLaren szerelői mégis mindent megtettek, hogy belessenek a színfalak mögé.
A Red Bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo tette meg a barcelonai tesztsorozat első mért körét. Ricciardo 1:40.746-ot futott, utána Hamilton következik 1:42.322-vel.
A világbajnoki címvédő újabb mért kört teljesített, 1:41.154-re javított. Most csak ő autózik a pályán, a többiek a bokszban várakoznak. Hamilton már 6 körnél jár, Ricciardo négynél, Bottas háromnál, a többiek egynél vagy egynél sem.
Az olaszok bikája eddig három körnél jár Sainz vezetésével, egyelőre 1:45.399-nél tart. Az autóban a tavalyi Ferrari motor kapott helyet.
A korábbi szezonok tesztjein megszokottá vált, hogy a Mercedes már rögtön a tesztek elején óriási napi körszám megtételére képes. A különbségek most még nem jelentősek, de ha így megy tovább, azok lesznek: Hamilton már 9 körnél jár, míg Vettel például csak egynél.
A brit pilóta már 11 körnél jár, közben Ricciardo is csatlakozott hozzá a pályán. A fotósok pedig egyre több képet készítenek a tesztautókról.
A Mercedes pilótáját visszahívták a bokszba, pont akkor, amikor a csapat szerint kezdett kialakulni egy száraz ív a pályán. Palmer közben kihajtott a bokszutcából, és érkezett egy új kép a mérőműszerekről teleaggatott Ferrariról, ami még mindig csak egy körnél tart.
Nem sok jót jelent, ha a versenyző egy tesztnapon nem az autójában ül, hanem a garázs előtt beszélget.
Lehet, hogy a brit istálló a hazai időzónájuk szerint dolgozik, hiszen csaknem egy órával a teszt kezdete után bőgött fel először a Mercedes motor az új autójuk hátuljában.
A Twitteren már tegnap sokan panaszkodtak, mert nem igazán lehet elmondani az idei autókról, hogy sokszínűek lennének. A sötét színválasztás persze előnyös, hiszen nehezebb kivenni az új autók részleteit, de nem ez volt az elsődleges szempont. Abban azért lehet bízni, hogy a Renault színösszeállítása Melboune-ben ettől eltérő lesz...
A Sky Sports büszkén osztja meg az olvasók tweetjeit, többen is azt írják, hogy ezen a héten nem fognak dolgozni, hanem a monitorra tapadva figyelik a teszt eseményeit. Mi nem bíztatjuk erre Önöket, de nagyon örülünk, ha velünk tartanak!
Egyelőre csak Hamilton húzott bele, ő már 17 körnél jár, de az iramot Ricciardo diktálja. Íme az állás az első óra után:
1. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:38.188 (9 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:41.154 (17 kör)
3. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:44.385 (5 kör)
4. Bottas (Williams FW38), idő nélkül (4 kör)
5. Palmer (Renault RS16), idő nélkül (5 kör)
6. Vettel (Ferrari SF16-H), idő nélkül (1 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), idő nélkül (1 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), idő nélkül (0 kör)
9. Celis (Force India VJM09), idő nélkül (0 kör)
10. Grosjean (Haas VF-16), idő nélkül (0 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (0 kör)
Belehúzott a Williams versenyzője, 1:35.719-re javított, és átvette a vezetést. Közben Palmer is futott egy tapogatózó kört, egyelőre az 5. helyen áll, és megtette első körét a Haas F1-es autója is. Így fest Romain Grosjean munkahelye:
Az Auto Motor und Sport szerint az idei fejlesztés a délután folyamán érkezhet meg Barcelonába, addig Palmer autójára a régit szerelték fel. Vettel is kilátogatott a pályára, 4. körénél jár.
Hat éve nem indult teljesen új csapat az F1-ben, utoljára 2010-ben fordult elő, hogy az FIA új csapatnak adott indulási jogot. Az akkor csatlakozók közül már csak a Manor van talpon, remélhetőleg a Haas megveti majd a lábát a sportágban.
Mivel jövőre változik a szabályrendszer, nem lett volna érdemes a nulláról kezdeniük a tervezést. Bemutatkozott a VJM09.
Az USA egyik leghíresebb versenyistállója, a Penske is üdvözletét küldte a ma debütáló Haas csapatnak, és sok sikert kívántak az F1-es kalandhoz. Ez azért is kiemelt jelentőségű, mert a Penske volt az eddigi utolsó győztes amerikai csapat az F1-ben.
Még mindig a körülmények javulására várhatnak a csapatok, továbbra sem szórják a köröket. Ricciardo futott egy hosszabb etapot, így már ő is 14-szer fordult, de továbba is Hamilton a csúcstartó 17-tel. Sainz feljött a 3. helyre 1:38.574-gyel.
Mivel a csapatok kissé álmosan kezdték a hétfőt, idézzük fel mi történt itt egy évvel ezelőtt! Barcelonában tavaly 1:25.011-gyel Pastor Maldonado kezdte az élen az itteni teszteket a Lotus-Mercedesszel. Az összehasonlítás annyiban csalóka, hogy ekkor már Jerezben túl volt egy teszten a mezőny, de az idei évben oda már nem utaztak el a csapatok, csak a két barcelonai tesztsorozat maradt.
Pascal Wehrlein megtette első körét az új Manor-Mercedesszel, ennek apropóján a csapat megjelenítette az első fotót az általuk szerényen csak "álomautónak" nevezett MRT05-ről.
Némi szünet után a bajnoki címvédő visszatért a pályára, és 1:27.012-re javította az aktuális legjobb időt. Mögötte Sainz, Palmer, Bottas és Ricciardo következik. Vettel még mindig csak 6 körnél jár.
Pályára lépett a VJM09 az újonc Alfonso Celis vezetésével. Ő csak ideiglenesen kapott lehetőséget, a csapat két versenyzője továbbra is Sergio Pérez és Nico Hülkenberg.
Új arculatot kapott a Manor új autója, amelyen láthatóan még annyi szponzori felirat sincs, mint tavaly volt. Kínos részlet továbbá, hogy az autót szinte pont ugyanolyanra festették, mint az 1983-as Spirit-Hondát.
A Toro Rosso matricák nélküli autóját látva a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward spekulálni kezdett, hogy esetleg valami titkos oka van a reklámok mellőzésének. Max Verstappen viszont gyorsan lehűtötte a kedélyeket a Twitteren, és közölte, hogy "nincs miért aggódni haver." A csapat szerint egyszerűen nem volt idejük dekorálni az autót.
Miközben Hamilton szorgalmasan rótta a köröket, és már 28-nál jár, Vettel nagyrészt a bokszban várakozott, és csak a 2. óra végén kezdett körözni. Rögtön tempós körökkel kezdett, és már lőtávolba került a tavalyi időkhöz képest is.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:26.187 (11 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:27.012 (28 kör)
3. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.924 (17 kör)
4. Palmer (Renault RS16), 1:33.389 (11 kör)
5. Bottas (Williams FW38), 1:35.719 (7 kör)
6. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:37.610 (14 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), idő nélkül (2 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), idő nélkül (1 kör)
9. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
10. Celis (Force India VJM09), idő nélkül (1 kör)
11. Grosjean (Haas VF-16), idő nélkül (1 kör)
A német pilóta már nem az intermediate gumikon autózott, ennek is köszönhető, hogy az élre ugrott. Az idén félrevezetők lehetnek az idők, hiszen a csapatok szinte teljesen szabad kezet kaptak a gumiválasztás terén, a későbbiekben nagy szerepet kaphat a gyorsan elkopó, de valószínűleg nagyon gyors ultralágy abroncs is.
A korábbi háromszoros világbajnok, a Ferrari és a McLaren egykori pilótája, a Mercedes F1-es csapatának ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda ma 67 esztendős.
(Laudát ismerve nem lesz nagy buli.)
A német pilóta első méterei a Manor F1-es versenyzőjeként Barcelonában.
Ez már egy felvezető kör alapján is érezhető. Persze, a V10-es motorokkal kapcsolatos nosztalgiát vagy a '80-as évek végi turbómotorok kedves emlékeit nem hozza vissza, de akik eddig a versenyautós érzést hiányolták a hibrid erőforrások hallatán, most elégedettebbek lehetnek.
Nem siették el a kezdést a McLarennél: az első két óra során 1-1 kört tettek csak meg, de Button má összesen négynél jár. A brit pilóta első mért köre 1:28.734, ezzel az 5. helyre jön fel 2,5 másodperccel Vettel mögé.
Nem meglepetés, hogy a Manor, a Force India és a Haas csapat egyelőre csak ellenőrző köröket tett meg, az viszont igen, hogy a jelenlegi 4. helyezett Marcus Ericsson is csak 7 kört töltött eddig a pályán, pedig a tavalyi autójukkal vesznek részt a teszten.
Miközben a Force Indiánál az újonc Celis kap lehetőséget, a Le Mans-i 24 órás tavalyi győztese, Nico Hülkenberg jobb híján interjúkat ad.
Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a Mercedes úgy tervezi, napi 6-800 kilométert tesznek meg a teszteken, ez 2-3 versenytávnak felel meg. A tavalyi Spanyol Nagydíj 66 körös volt, ez 307,104 kilométernek felelt meg, mivel a pálya hossza 4,655 kilométer. Hamiltonnak és Rosbergnek tehát átlagosan 129-172 kör között kellene futnia naponta. A brit pilóta ma már 32-nél jár.
A Mercedes pilótája 1:25.409-cel visszavette a vezetést Vetteltől, és egészen elképesztő módon 3 és fél órával a tesztelés kezdete, és 33 kör után már kevesebb, mint 4 tizedmásodpercre van a tavalyi első barcelonai tesztnap végi legjobb időtől. Tavaly viszont akkor már egy hetet lehúztak Jerezben.
Button az első két óra során csupán 1-1 kört tett meg, mivel a McLaren a gázpedál, és egy szenzor hibája miatt kénytelen volt a bokszban vesztegelni.
A francia pilóta 1:29.310-zel kezdett, jelenleg a 7. helyen áll, a hátránya majdnem 4 másodperc a listavezető Hamilton mögött. Íme az indulás előtti pillanatok.
Egy brit szurkoló, Simon a helyszínen is figyelemmel kíséri a tesztet, készített is egy telefonos videót az elhaladó autókról. A hang tényleg sokat javult tavaly óta.
A videót ide kattintva lehet megnézni és meghallgatni.
A Williams pilótája Hamiltonhoz hasonlóan a közepes keverékű Pirelliket kapta meg, ezzel feljött 1:26.763-mal a 3. helyre Vettel mögé. Button 1:28.493-ra gyorsult, de továbbra is csak a 6. helyen áll, 3 másodperc hátránnyal.
Csak a tűzoltókészüléket tartották meg a tavalyiból, de a Pinocchio-orr nem túl pofás. A Mercedes motor segítségével el akarnak mozdulni a rajtrács végéről. Az MRT05-ről bővebben itt írtunk.
A pálya szélén álló Simon élőben is közvetíti a pályán zajló eseményeket mobiltelefonja segítségével, itt lehet nézni a történéseket.
Az Autosport szerint Vettel most egy jelölés nélküli gumiszettel autózik, ezek általában kísérleti fejlesztések, és a Pirelli általában a csapatnak sem mondja meg, hogy éppen milyen keverékű gumival autóznak éppen. Ez annyiból meglepő lenne, hogy a Pirelli decemberben és januárban is önálló tesztnapokat szervezett, amelyeken a Ferrari is részt vett.
Bár az idén alapvetően nem változott az F1-es autók formaterve, hiszen szabályváltozás sem történt, az apró részletek terén a csapatok az idén is komoly erőfeszítéseket tettek. Íme egy közeli Hamilton autójáról, elég csak megnézni, hogy az oldaldoboz tetején lévő légterelő vagy a tükrök mellett függőleges elemek milyen gondos munka eredményei.
Valtteri Bottas szép csendben megérkezett Sebastian Vettel mögé a köridő és a körszám tekintetében is. A finn pilóta 1:26.091-gyel a 3. helyen áll, bő 1 tizeddel a Ferrari mögött, és 20. körében jár, pont annyinál, amennyit Vettel is megtett. Közben a Force India pilótája, Alfonso Celis is feliratkozott az időlistára: a mexikói pilóta a 8. a VJM09-cel.
Vettel egy rövid ideig vezetett, de Hamilton ismét az élre állt. Mindegyik csapat kipróbálta már az autóját, és Wehrlein kivételével mindenki mért kört is futott már. Az állás a 3. óra végén.
1. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (48 kör)
2. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:25.921 (20 kör)
3. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (23 kör)
4. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.924 (26 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (19 kör)
6. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (9 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), 1:28.493 (11 kör)
8. Celis (Force India VJM09), 1:31.155 (10 kör)
9. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (13 kör)
10. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:37.610 (14 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (2 kör)
...írja az alábbi tweet bejegyzője, és valószínűleg igaza van. Ékes bizonyíték, hogy a csapatok mennyire odafigyelnek a részletekre, még a teszteken is.
Már benne vannak az első akciófotók, folyamatosan frissíteni fogjuk:
Visszatért a pályára, és átvette a vezetést Sebastian Vettel. A német pilóta 1:25.206-ot futott, ezzel már kevesebb, mint 2 tizedmásodpercre van a tavalyi legjobb időtől, amit Pastor Maldonado futott egy Lotus-Mercedesszel.
Közben elképzelhető, hogy gondok akadtak a Manornál, mert a Sky Sports riportere, Rachel Brookes szerint Pascal Wehrlein csak igen lassan tudott visszavánszorogni a bokszba, és onnan egyelőre vissza sem tért, ma még csak 2 kört tett meg.
Az Autosport tudósítója szerint Grosjean valahol elhagyta az autójának első szárnyát. Kérdés, hogy a vadonatúj Haas csapatnak vajon van-e tartalék alkatrésze. Ez tavaly még a rutinos Red Bullnak is gondot okozott, Danyiil Kvjat kénytelen volt fél napi a terelőlap nélkül közlekedni, mert nem volt kéznél másik alkatrész.
Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik autóról törtek le darabok, több tudósító is azt gondolja, hogy Sainz Toro Rossója sérült meg, de az biztos, hogy Grosjean első szárny nélkül ért vissza a bokszba.
Az elem valószínűleg megadta magát. Nem lenne meglepő, ha pont az új Haas csapat egyik alkatrésze fáradt volna el, remélhetőleg nem valami alapvető konstrukciós hibáról van szó.
A brit pilóta 49. körét kezdi meg, elképzelhető, hogy délelőtt már túllépi a versenytávot, ami 66 kör és 307 km-es táv. A Mercedes 6-800 km-t szeretne megtenni minden nap.
Mészáros Sándor, az F+1 blog szerzője a helyszínen tartózkodik, és nem ért egyet a videók alapján levont következtetésünkkel.
A Renault korábban azt ígérte, hogy a gyári istálló, és a TAG Heuer néven szintén a franciák motorjait használó Red Bull azonos specifikációjú erőforrást kap, de az Autosport technikai szakírója, Craig Scarborough szerint a Renault ma egy, a Red Bull pedig két kipufogócsővel ellátott erőforrással lépett pályára. A szabályok szerint ez kifejezetten nem eredményezhet különbséget a teljesítmény terén, de nyilván nem véletlen, hogy a franciák egyszerre két változatot futtatnak.
A Red Bull pilótája sokáig a bokszban rostokolt, de nemrég 1:26.704-gyel feljött a 4. helyre, és pont a Toro Rosso pilótáját, Carlos Sainzot előzte meg. Apró lépésekkel Alfonso Celis is faragott az idején, de továbbra is csak a 9. helyen áll.
Vettel már gyorsabb, mint a tavalyi első barcelonai tesztnapon futott legjobb idő. Ráadásul tavaly már több tesztnapon túl volt a mezőny Jerezben. A Ferrari áttörte az 1:25-ös határt, és 1:24.939-cel Vettel már 0,47 másodperccel vezet Hamilton előtt.
Az Autosport információ szerint a Vettel autóján korábban kipróbált, jelöletlen gumi valójában közepes keverékű, és a specifikációja megegyezik a jelölt gumikkal. A szerepe csupán annyi, hogy a Pirelli a romániai gyárát is felkészíti F1-es abroncsok előállítására, így szomszédaink is beugorhatnak, ha a törökországi üzemben valami probléma merülne fel. A Pirelli minden csapatnak felajánlotta a gumikat, de nem kötelező azokat kipróbálni. Ezúttal a közepes keverék van soron, de később várhatóan más abroncsok is előkerülnek.
Pascal Wehrlein is futott egy tapogatózó, de már mért kört, így már mindenkinek van valamilyen ideje. A Manor-Mercedes pilótája egyelőre 5 körnél tart, ez messze a legkevesebb a mai nap során.
Ez az érzése a pálya szélén álló Ben Andersonnak, az Autosport tudósítójának. Úgy véli, a Mercedes továbbra is magabiztosan közlekedik a pályán, és a hangja is letisztult, ellenben a McLaren-Hondával, ami a 3-as kanyarból kihajtva még szépen szól, de fordulaton, a kanyarközépnél érezhetően durva hangja van.
Bár a privát csapatok még nem tettek meg túl sok kört, alapvetően jól szerepel a mezőny az első idei tesztnapon. Mindössze egy műszaki hiba miatt kellett elővenni a piros zászlót, amikor Romain Grosjean autójának első szárnya megadta magát. A Mercedes egyelőre sokkal több kört tett meg az ellenfeleknél, gyorsak is, a Ferrari viszont egy körön előttük jár, de ez fél nap után még nem jelent semmit.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (36 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (66 kör)
3. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (43 kör)
4. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.704 (20 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (35 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (35 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (36 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (21 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (15 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:33.455 (8 kör)
Az új SF16-H bemutatása kapcsán a Ferrari készített egy infografikát. A triviális részletek felsorolásától most eltekintünk, de figyelemre méltó, hogy
Európai idő szerint tegnap éjjel rendezték a híres Daytona 500-at, ennek apropóján a Forbes összeszedte a NASCAR versenyzők fizetési rangsorát, amelynek élén Dale Earnhardt Jr. áll évi 23,5 millió dollárra. Earnhardt ezzel az F1-es rangsor 4. helyére érne oda.
Ennél érdekesebb viszont, hogy a Stewart-Haas Racing színeiben versenyző Danica Patrick a 7. helyet tudta megcsípni a NASCAR-os fizetési listában 13,4 millió dolláros bevétellel.Tekintve, hogy a Haas egyik pilótája Romain Grosjean tavaly 4 millió eurót kereshetett a Lotusnál, érthető, hogy az amerikai hölgy miért nem akar egy sereghajtó F1-es csapatnál versenyezni, főleg, ha oda is neki kellene szponzori pénzeket hozni.
Míg a Ferrari rögtön elbarikádozza az SF16-H-t, a Mercedes közszemlére tett egy autót, ami a fényezése alapján nagyon hasonlít az ideire. Elképzelhető viszont, hogy egy átfestett tavalyi modellt használnak a közönség elkápráztatására, ez nem teljesen nyilvánvaló a Twitterre felkerült fénykép alapján.
Az Auto Motor und Sport információi szerint Grosjean 320 km/órás sebességnél vesztette ez az első szárnyát, a helyszínen készült képek alapján pont a terelőlap, és a felfogatás összeillesztésénél. A csapat elővigyázatosságból korlátozza az autó csúcssebességét a délután folyamán.
Vasárnap nagy érdeklődéssel várta az F1-es közvélemény a Haas csapat autójának érkezését. A VF-16 első ránézésre nem lett a Ferrari SF16-H másolata, de közelebbről megnézve akadnak teljesen egyforma részletek a két autón.
A Manor közben a vizuális arculat terén fordult a múlt felé. Korábban már bemutattuk, hogy az autó fényezése erősen hasonlít az 1983-as Spirit-Hondára, és a tervezők versenyzői overall terén is voltak restek korábban bevált példákat alkalmazni.
Rachel Brookes, a Sky Sports riportere nemrég megkérdezte Eric Boullier-t, a McLaren versenyigazgatóját, hogy mi az első benyomásuk az új autóról. A francia azt mondta, "nem elég jók" a tapasztalataik, miután a délelőtt folyamán különböző műszaki hibákkal bajlódtak.
A levegő hőmérséklete 15 fokra, a pályáé 25 fokra emelkedett az ebédszünet végére. Az évszaknak megfelelő, ideális az időjárás a teszteléshez.
Az Autosport szerint több csapatnál is ebédelhetnek még, mert nincs tolongás a bokszutca kijáratánál. A csapatok reggel sem kapkodtak, de ez akkor az alacsonyabb hőmérséklet és a nedves pálya miatt érthető volt.
Szokatlanul egyhangú lett az idei F1-es mezőny színösszeállítása, és az éjszakai versenyek számának növekedésén kívül nehéz erre magyarázatot találni. Sötét alapon valóban jól látszanak a világos feliratok, de ez elég ahhoz, hogy a fél mezőny fekete és szürke autókkal álljon ki?
Mercedes: ezüst, fekete
Ferrari: vörös (a korábbiaknál jóval több fehérrel)
Williams: fehér
Red Bull: (sötét) kék
Force India: fekete (ezüst)
Renault: fekete (sárga)
Toro Rosso: (sötét) kék
Sauber: kék-sárga
Manor: kék-piros
Haas: ezüst, fekete (piros)
Rögtön javított is az eredményén, de az 1:25.463 továbbra is csak a 4. helyre elég. Az ausztrál pilóta 22 körnél jár, a mai csúcstartó eddig Hamilton 66 körrel, ami pont egy versenytávnak felel meg.
Leszakadt az első vezetőszárnya, de a francia pilóta így is remekül érzi magát a Haas új autójában. Egyelőre a 8. helyen tartózkodik, és ma már aligha fog javítani, mert korlátozzák a csúcssebességét.
Simon az ebéd után visszatért kisfiával a lelátóra, és folytatja a teszt közvetítését mobiltelefonja segítségével a Periscope-on.
A brit pilóta újabb három kört tett meg, így továbbra is ő a legszorgalmasabb a mai nap során. 69. körét teljesíti, és Vettel mögött a 2. helyen áll, egyelőre nem tudott javítani. Sainz is pályára lépett.
Világbajnokok váltják egymást, Lewis Hamilton egy ötkörös etap végén a bokszba hajtott, Sebastian Vettel viszont pályára lépett, hogy eddigi 36 köréhez újabbakat adjon. Vajon, tud gyorsulni a Ferrari pilótája?
Korábban arról is pletykáltak, hogy sárga lehet az amerikai istálló autója, de az ezüst, fekete és piros kombinációjánál maradtak. Korábban így nézett ki az oválpályákon futó autójuk is.
Most ő és a 43. körnél járó Carlos Sainz van csak a pályán. Hosszabb etapokkal kezdik a délutánt, mivel tiszta a pálya, senki és semmi sem zavarja őket. Rájuk is fér a kilométerek gyűjtése, mert Lewis Hamilton 71-nél jár, de ő most a bokszban várakozik.
Jolyon Palmer az Autosport kédésére egyelőre nem tudta értékelni a Renault továbbfejlesztett erőforrását, mert a délelőtt során az autó ügyes-bajos dolgai hátráltatták, így egyelőre csak 15 kört tett meg.
Marcus Ericsson is kilátogatott a pályára a tavalyi Sauberrel.
...ha figyelembe vesszük, hogy Pastor Maldonado tavaly a lágy gumikon érte el az első napi legjobb idejét Barcelonában, Sebastian Vettel viszont a közepes keverékeken futott, mutatott rá az egykori F1-es pilóta, Karun Chandhok a Twitteren. Vettel azóta visszatért a bokszba, most Sainz próbálgatja a jelöletlen Pirelli gumikat.
A Mercedes pilótája a 74. körében jár, Ricciardo a 28-ban átvette a 3. helyet Valtteri Bottastól 1:26.044-gyel. A Red Bull az idén könnyebben kezdi a tesztelést, mint tavaly a megbízhatóság és a tempó tekintetében is. Persze, mindig le kell szögeznünk, hogy még csak a tesztelés elején járunk.
A kétszeres rali világbajnok és Dakar-győztes Carlos Sainz is a helyszínre látogatott, hogy fia munkáját nyomon kövesse. A spanyol veterán a pálya szélén figyelte, ahogy Sainz Jr. eddig 50 kört megtesz.
Egyelőre viszont Alfonso Celis az, aki csatlakozik a délután is vezetők táborához. A Force India 23 köre igen szerény, de még bő három óra a rendelkezésükre áll a mai nap során.
Hosszabb etapokkal kezdtek a versenyzők - akik egyáltalán ebéd óta megjelentek -, így az idők nem sokat változtak az elmúlt két óra során, továbbra is Vettel áll az élen.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (48 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (87 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (32 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (43 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (50 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (35 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (41 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (24 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (16 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:33.455 (8 kör)
Hosszabb etapot kezdett a címvédő a közepes keverékű gumikon, és sorozatban hozta az 1:28-as köröket:
1:28.1, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.2, 1:28.2, 1:28.1, 1:28.4, 1:28.6, 1:28.5, 1:28.6
Habár csak arra maradt idejük, hogy a tavalyi Lotus továbbfejlesztett változatába beszereljék a saját hajtásláncukat, szerintük azzal is előreléptek a télen. Ezt mondták az RS16-ról.
A Sky Sports szerint néhány perccel ezelőtt a Renault szerelői kénytelenek voltak letakarva visszatolni az autót a garázsba. Nehéz kezdés az enstone-iaknak, egyelőre csak 18 körnél tartanak, miközben Hamilton már 93-nál jár a Mercedesszel. Jó hír viszont, hogy a Manor ismét előkerült, Pascal Wehrlein közben már a 12. körét is elérte, de a McLarenés a Haas továbbra is a bokszban áll.
A német pilóta 1:32.677-tel még így is utolsó, de majdnem 1 másodpercet faragott eddigi eredményéből. Közben Button is pályára lépett a McLarennel, eddigi 35 körét próbálja gyarapítani a délután során.
A Manor pilótája már több kört teljesített a Haasnál, és 1:31.862-es ideje már csak fél másodperccel lassabb a megbízhatósággal küszködő Renault és Jolyon Palmer eredményétől. Sebastian Vetteltől viszont még mindig 6,9 másodpercre vannak, ami körülbelül ég és föld távolsága.
Az Autosport szerint mindketten 1:30-31-es köröket futnak, de gyűjtik a kilométereket, és ez is fontos lehet, hiszen még csak 37-38 körnél járnak. Vettel 50-nél, Hamilton 93-nál tart.
A W07-es orrkúpja gyanúsan hasonlít a tavalyi változatra, és a hasonlóság nem véletlen. Az Auto Motor und Sport információja szerint szerdán egy teljesen új, "innovatív" fejlesztés kerül majd fel az Ezüstnyílra, ami nem hasonlít majd az aktuális változatra.
A német lap azt is megtudta, hogy a Haas holnapra átalakítja az első szárny felfogatását, hogy elkerüljék a mai műszai hibát.
Nem ment még túl sokat, mindössze 15 kört tett meg, de az egyik alkalommal elkapták a kamerák Jolyon Palmert, aki az idén már versenyzőként is bemutatkozhat az F1-ben.
Nincs nagy tömeg a lelátókon, hiszen munkanap van, de néhány szurkoló így is megjelent, és molinókat, zászlókat is vittek magukkal. Egy pár üzent is a csapatoknak, szerintük nem gyorsabb autókra, tankolásokra és jobb aerodinamikára van szükség, hanem jobb versenyekre, és a kis csapatok támogatására.
Még majdnem 2,5 óra hátra van a mai tesztnapból, de az Ezüstnyíl már százszor körbeért a barcelonai pályán. Ha ehhez hozzáadjuk a Williams eddigi 47 körét, a Force India 27 körét, és a Manor 15 körét, együttesen 189 kört kapunk, és várhatóan még mindegyik istálló megmutatja magát ma. Hamilton például rendületlenül rója a köröket.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere az alábbi értesüléseket osztotta meg:
"A Button és Alonso autójába beszerelt erőforrás ezen a teszten gyakorlatilag a 2016-os motor első változata, amelybe bekerült minden olyan változás, amiről a Honda tudta, hogy szükséges. Érkezik egy második változat is a jövő heti tesztre, és a kettő összehasonlítása után a tapasztalatokat kombinálják egy harmadik verzióba, amivel Melbourne-ben versenyezni fognak. Szóval, ha most a helyzet nem rózsás a McLaren számára, nem kell aggódni, érkeznek még jobb alkatrészek is."
A katalán pálya aszfaltja 28 fokos hőmérsékletre emelkedett, a levegő pedig 20 fokos lett délutánra. A munka zavartalan, mindössze az ebédidő előtt volt egy rövid piros zászlós szakasz, azóta a csapatok megállás nélkül dolgozhatnak. Ez leginkább Lewis Hamiltonra igaz, mivel a világbajnok már 106 körnél tart, lassan kétszer annyit megy, mint bárki más. Közben a Pirellinél a hátország is elfoglalt.
A csapat lehúzta a rolót, illetve a garázsajtót, a spanyol pilóta egy ideig várhatóan nem lép újra pályára. Sainz eddig 55 kört tett meg, és az 5. helyen áll.
A világbajnoki címvédő már kétszer annyi kört ment, mint a 2. legszorgalmasabb pilóta, Marcus Ericsson. Lewis Hamilton délután maratoni etapokat teljesített, és meg sem kísérelte eddig, hogy megelőzze a listavezető Sebastian Vettelt, de még két óra hátra van a mai tesztből.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (50 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (114 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (52 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (49 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (48 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.122 (57 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (30 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (20 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:31.862 (16 kör)
A Manor pilótája 1:30.771-re javította legjobb köridejét, és átvette a 10. helyet Jolyon Palmertől, aki a délután során nem végzett értékelhető munkát. Pascal Wehrlein 5,8 másodpercre van a listavezető Sebastian Vetteltől.
Pascal Wehrlein (a képeken a kék autóban) tovább ízlelgeti a Manort, és üldözőbe vette a szintén Mercedes motort használó Force Indiát. A német pilóta 1:29.824-re faragta az idejét, és már csak 4 tizedmásodpercre van Alfonso Celistől.
Frissítettük a barcelonai képválogatásunkat, íme:
...a Mercedes egy másik új versenyautót is tesztelni kezdett, ami nem más, mint a DTM-be szánt Mercedes-AMG C-Coupé. Az Audi és a BMW autóihoz hasonlóan ez is látható lesz szeptemberben a Hungaroringen, a Német Túraautó Bajnokság magyarországi fordulóján.
Lehet, hogy a Ferrari egyelőre gyorsabb, de Lewis Hamilton 115 köre az első tesztnapon a sajtó, és a közösségi média felhasználóit is lenyűgözte. A brit pilóta több, mint kétszer annyit vezetett ma, mint Sebastian Vettel, aki pont most hajtott ki ismét a pályára a Ferrarival.
Nincs megállás a Mercedesnél, a világbajnoki címvédő megkezdte 116. körét is. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is a pályán van, így a három élen álló pilóta köröz ezekben a pillanatokban.
Javítani egyikük sem tud, így a sorrendjük változatlan, mindössze a körök száma nő a nevük mellett. Vettel 57, Hamilton 124 körnél jár, amikor a német visszatér a bokszba.
Eközben Alfonso Celis is kihajt a pályára, hogy gyarapítsa körei számát, és nem sokkal később Pascal Wehrlein is követi a Manor volánja mögött.
Műszaki gondok merültek fel a Toro Rossónál, ezért a spanyol pilóta várhatóan nem tér vissza a pályára. Az 5. helyen áll, 55 kört tett meg a mai nap során.
A Ferrari pilótája 59. körénél tart, a Mercedes versenyzője a 134-nél. A többiek közben a bokszban ücsörögnek, pedig ma már csak bő egy óra van hátra, és ezen kívül csak hét tesztnap. Ráadásul, akad még teendője bőven a csapatoknak.
A svéd pilóta feljött a 6. helyre, 1:27.555-re faragva legjobb idejét. Bár az eredmények természetesen nem reprezentatívak, a kipróbált technika még a tavalyi Ferrari motorral is jól működik a svájciaknál.
A teszt 7. óráját hosszú etapok jellemezték, alig történt változás a sorrendben, de most ismét körözni kezdtek olyan versenyzők is, akik eddig a bokszban várakoztak. Kezdődik a hajrá!
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (66 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (137 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (65 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (52 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
6. Ericsson (Sauber C34), 1:27.555 (73 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (65 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (20 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (40 kör)
10. Wehrlein (Manor MRT05), 1:29.591 (31 kör)
11. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (21 kör)
A német pilóta tempója a közepes keverékű gumikon nem tűnt kiemelkedőnek, és annyira következetes sem volt, mint Hamilton, aki zsinórban négy kört is tudott 1 tizedmásodperces eltérésen belül futni.
Vettel körei: 1:30.0, 1:29.6, 1:30.0, 1:29.8, 1:29.9, 1:29.6, 1:30.0
A német fiatal a 8. helyre ugrott előre Jenson Button mögé, 1:28.292-es ideje már csak 3,3 másodperccel marad el Sebastian Vettel eredményétől. A Manor ezzel megelőzte a Haas és a Force India autóját.
Azt egyelőre nem tudni, hogy Wehrlein milyen gumikon érte el az idejét, de most lágy abroncsokat kapott az autójára, így várhatóan tovább fog javítani. Ma ő az első, aki ezzel próbálkozik.
Ricciardo, Bottas, Button és Palmer is kihajtott a pályára, ez különösen a Renault számára jó hír, mivel az ebédidő óta alig tudták elhagyni a bokszot. Palmer ezért vissza is csúszott az utolsó helyre.
A McLaren-Honda brit pilótája 1:26.680-ra javított a lágy abronccsal, ezzel megelőzte Carlos Sainzot. Jolyon Palmer közben visszatért a bokszba, nem futott mért kört, Romain Grosjean viszont ismét előmerészkedett a Haas autójával, ami délelőtt az egyetlen piros zászlót okozta.
Tavaly a német nemzeti lobogó színei díszítették a sisakját, ebből maradt is egy kevés, de a fejvédő tetején másik motívum kapott helyet.
Aszfalt mintázatú nadrágot, és kavicságy-mintás felsőt persze nem vártunk, de a Williams fotósai láthatóan meg sem próbálták leplezni, hogy a konkurencia trükkjeit próbálják lencsevégre kapni.
Feltették a lágy gumikat a Force Indiára, és az újonc Alfonso Celis rögtön fel is jött a 6. helyre, és hátránya már csak 2 másodperc Vettel mögött. A fiatal mexikói 1:27.030-at futott, ezzel megelőzte Sainzot, Ericssont, Wehrleint, Grosjeant és a pályára megint kilátogató Palmert.
Bár a délelőtt során akadtak gondjaik, Jenson Button 25 perccel a nap vége előtt már 76 körnél jár, és az 5. legjobb köridő is bíztató eredmény a tavalyi vesszőfutás után. Megtalálták a fényt az alagút végén?
A Manor, a Haas és a Renault ma biztosan nem éri el a teljes versenytávot, de érdekes kérdés, hogy vajon melyik istálló teszi meg ma a legkevesebb kilométert. Most a Haas és a Renault egyaránt 28-28 körnél tart. Átszervezés ide vagy oda, az enstone-iak nem ünnepelhetnék a napot, amikor egy teljesen új csapat is jobban szerepel náluk.
Már több, mint 2,5 versenytávot teljesített az Ezüstnyíl. Meglepő, de elődje is egy laza 695 kilométeres nappal kezdett, ezért a W07 Hybrid megbízhatósága igazából nem is szokatlan.
Közben Button lágy gumikkal javított az idején, de még mindig 6 tizedre van a közepes gumival futó Bottas mögött.
...de mindkettő erőteljesebb a tavalyi hanghatásoknál.
A mexikói fiatal lágy gumikon 1:26.298-ra javította az idejét, ezzel feljött az 5. helyre. Korábban Button is kipróbálta a lágy keveréket, de a Force India pilótája gyorsabbnak bizonyult. Három perc van hátra, a McLaren megpróbálja visszaszerezni a pozíciót, és kiküldték a 2009-es bajnokot.
A Renault kivételével alapvetően mindegyik csapat elégedett lehet, de a legszélesebb vigyor alighanem a Mercedes szerelőinek arcára ül ki.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (69 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (156 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (87 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (80 kör)
5. Celis (Force India VJM09), 1:26.298 (58 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:26.735 (84 kör)
7. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), 1:27.555 (88 kör)
9. Wehrlein (Manor MRT05), 1:28.292 (54 kör)
10. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (31 kör)
11. Palmer (Renault RS16), 1:39.356 (37 kör)