Kissé borongós idő fogadta a mezőnyt az idei Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt, majd egy kicsit rá is ijesztette a versenyzőkre, a 90 perces gyakorlás kezdetének pillanatában ugyanis elkezdett szemerkélni az eső. Annyira azonban nem esett, hogy ne tudtak volna slick gumikon kihajtani a pilóták, akiknek igen sietős volt megtenni pár mért kört, az előrejelzések szerint ugyanis pár percen belül nagyobb zuhé érkezhetett. Ennek megfelelően ezúttal elmaradt a szokásos puhatolózás, Lewis Hamilton sem várt 10 percet arra, hogy egyáltalán a garázsba átsétáljon a motorhome-ból, helyette rögtön az élre állt, Charles Leclerc hiába taszította le onnan rövid időre, hamarosan visszavette a vezetést a brit.
Nem indult ilyen simán a tréning a másik Mercedesben helyet foglaló Valtteri Bottasnak, a W10-es motorja azonnal rakoncátlankodni kezdett, a gyújtással volt gond, a mérnöke rá is szólt a bokszbejárat előtt, hogy azonnal jöjjön be, aminek az lett a végeredménye, hogy Bottas a bejáratnál elhelyezett bóját a rossz irányból kerülte meg, akárcsak Hamilton Hockenheimben. Ezért vizsgálat alá is vonták, ami viszont vélhetően nagyobb bosszúságot okozott neki, hogy a problémát nem sikerült gyorsan orvosolni, motorcsere következett, ami ki is írta az edzés további részéből a pontverseny második helyezettjét.
Üröm az örömben, hogy nem egy teljesen új erőforrást kap, hanem egy régit tesznek vissza, büntetés így nem vár rá.
A Hungaroring csúszós aszfaltja a folytatásban többeken is kifogott, Charles Leclerc is többször hibázott, Lance Stroll megpördült a sikánban, Sergio Pérez pedig szokatlan helyen, a 10-es kanyarban állt keresztbe. A várt eső végül fél óra elteltével csapott le, szerencsére azonban nem vetett véget az érdemi körözésnek, mert bár néhányan mentek egy próbakört intermediate abroncson, hamarosan vissza lehetett tenni a slickeket. A még az eső előtt lágy gumin 1:17.233-at autózó Hamilton idejére ezután még a Ferrarik és a Red Bullok is veszélyesek lehettek volna (az ötszörös világbajnok közepes gumira váltott), de egyikük sem tudta letaszítani az élről az egyetlen állva maradt Mercedest.
Közelebb végül a 14-es és a 11-es kanyarban is megforgó, az extrán érzékeny autóra panaszkodó holland került, 1:17.398-cal mindössze 165 ezredet kapott Hamiltontól. Mögé Sebastian Vettel iratkozott fel 1:17.399-cel, némi meglepetésre ráadásul 8 tizedet adott Leclerc-nek, aki sokat hibázott abban a körében, amelyben friss lágyakon potenciálisan a leggyorsabb lehetett volna.
A hatodik helyen végző monacóit még Kevin Magnussen is lehagyta.
A maranellóiak egyébként új bargeboard-dal kísérleteznek, amit egyelőre csak Leclerc autójára tettek fel, hogy össze tudják hasonlítani a régi változattal. Vettel mögött a negyedik helyen Pierre Gasly végzett, aki egy idei tapadt Verstappenre, végül azonban közel 3 tizedet kapott tőle.
Az első tízbe még a két Renault, a két McLaren és Kimi Räikkönen került be, a wokingiaknak azonban nem alakult rózsásan a tréning, Carlos Sainz autójában a vége felé elkezdett szivárogni a hűtőfolyadék, csak reménykedhetnek benne, hogy nem kell motort cserélni.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, ez a nap is eljött, az első szabadedzéssel kezdetét veszi az év fénypontjának számító Magyar Nagydíj versenyhétvégéje. Az idén 34. alkalommal látogat el hozzánk a száguldó cirkusz mezőnye, hogy melyek a nyári szünet előtti utolsó futam fő kérdései, szokásos előzetesünkben megtalálják.
Autók még nem gurultak pályára, ennek ellenére már csütörtökön 20 ezer szurkoló látogatott ki a Hungaroringre, hogy találkozzon kedvencével, sőt, nem csak a drukkerek voltak, akik megtették ezt. Az erről készült galériánkat a képre kattintva tekintheti meg.
---- separator ----gallery-content-type:8959f830-b2f0-494d-a7fc-46b56c955057---- separator ----Több lengyel újságíró szerint is 40 ezer lengyel drukker várható a hétvégén, köszönhetően a Williams idei pontjait Hockenheimben megszerző Robert Kubicának, aki a csapat és saját halovány teljesítménye ellenére töretlen népszerűségnek örvend hazájában. Hogy mennyire szeretik Kubicát, azt George Russell szemléltette csütörtökön, amikor a színpadon elkezdte skandálni csapattársa nevét, majd a drukkerek követni kezdték.
Egyre gyűlnek a felhők a Hungaroring körül, és bár délutánra jósolják nagyobb valószínűséggel az esőt, könnyen lehet, hogy már az első szabadedzést sem ússzuk meg. A levegő hőmérséklete 26 fok, az aszfalté pedig 36, ez már volt 39 is nagyjából fél órával ezelőtt, ebben is észrevehető tehát a felhősödés.
Új bargeboard-dal készültek a vörösök erre a versenyre, az első szabadedzésen össze fogják hasonlítani a régi változattal úgy, hogy az egyik autón az, a másikon pedig az új fejlesztés lesz.
A lelátón ülők elkezdték rohamtempóban felvenni az esőkabátot, pár másodperccel azelőtt ugyanis, hogy elindult az edzés, elkezdett esni az eső. Egyszerre 16 autó hajtott ki, az eső ellenére mindegyik slick gumin.
Egyelőre nem komoly az eső mennyisége, már 5 pilótának is van mért ideje, Hamilton vezet 1:20.763-mal lágy gumin, őt Leclerc követi 1:20.871-gyel, utána Vettel következik 1:21.490-nel.
1:19.638-cal átvette a vezetést a monacói, az 1:19.961-re javító Hamilton követi, majd jön Vettel 1:19.995-tel. Hamiltonnal közölték, hogy pár perc múlva komoly eső érkezik.
Akárcsak Hamilton Hockenheimben, most Bottasnak nem sikerült a bója jó oldalán bemennie a bokszba, miután a mérnöke az utolsó pillanatban szólt rá, hogy a rakoncátlankodó motorja miatt azonnal térjen vissza a garázsba.
Nincsenek egyensúlyban a fékjei, erre panaszkodott az ötszörös világbajnok, aki azért elment egy újabb gyorskörre.
1:18.660 az új leggyorsabb kör, ami még így is 1,3 másodperccel lassabb annál, amivel Ricciardo tavaly megnyerte az első tréninget. Leclerc is javított, 3 tizedre van Hamiltontól.
1:18.629-cel állt az élre a holland, aki mostanáig nem is volt kint, első körében sikerült ezt az időt autóznia. Hamilton mögé közben Vettel jött be 1:18.744-gyel, utána a sorrend: Leclerc, Magnussen, Grosjean, Pérez, Kubica, Sainz. A két Haas egyedüliként közepes gumin van.
1:18.077-re szorította le a lécet az ötszörös világbajnok, aki már 8 körös lágyakon van. A beígért eső egyelőre nem érkezett meg.
Az ötös kanyarról csúszott le a Ferrari versenyzője, miután egy riválisa miatt nem tudta eléggé szűken kezdeni azt. Látványos ellenkormányzás után végül az aszfaltozott bukótérben kötött ki, ahonnan egyből vissza is ment a pályára.
Norris, Russell, Bottas, Gasly és Giovinazzi azokm, akik még csak installációs kört teljesítettek, a McLaren és a Williams versenyzője azonban legalább a pályán van, remélhetőleg ők hamarosan feliratkoznak a tabellára.
Räikkönennek most azt mondta a mérnöke, hogy nem számítanak nagy esőre, csak szemerkélni fog. Ennek most örülhetnek a csapatok, a fejlesztések kiértékelésének szempontjából ugyanis létfontosságú az első szabadedzés.
1:17.565-re faragta le az idejét, ami már jobb, mint amivel Ricciardo tavaly az élen zárta ezt a tréninget. Egyelőre csak Verstappen tartja vele a lépést, 1:17.875 a holland ideje, a harmadik helyen Vettel már több mint 1 másodpercre van.
A második szektorban található sikánból kijövet veszítette el az uralmat az autó felett a Racing Point versenyzője és mutatott be egy 360 fokos fordulatot. Szerencséjére a palánkor elkerülte, úgyhogy ha némileg koszos és füves gumikon is, de tovább tudott menni.
Karun Chandhok fotózta le a cápaszerű bargeboardot, ami egyelőre Leclerc autóján van fent, Vettel a régit használja az összehasonlítás miatt.
Alex Albon durván meglovagolta a 11-es kanyar kijáratán található kerékvetőt, szikrákat is szórt a Toro Rosso alja, majd közölte rádión, hogy a kocsi gyakorlatilag mindent csinált, csak azt nem, amit kellene.
Ezúttal Sainz-cal közölte a mérnöke, hogy 5 perc múlva komoly zuhé érkezik. Vajon most tényleg ideér?
A 14-es kanyar második felében úszott el az autó hátulja és állt a forgalommal szemben az RB15-ös, Verstappen arra panaszkodott, hogy nagyon érzékeny a kocsi hátsó része, vélhetően a hátszél miatt.
Rendesen elkezdett esni, úgyhogy bejött Sainz mérnökéne jóslata. Hamilton időközben 1:17.233-ra javított, ez az idő pedig könnyen lehet, hogy már nem is fog megdőlni az első szabadedzésen.
A monacói pilóta volt az egyedüli a pályán, miután kiment intermediate abroncsokon, de egy próbakör után visszatért a bokszba.
Pérez, Stroll, Hülkenberg és Ricciardo is kiment intermediate gumin, az eső csak csepereg.
A két Haas is kipróbálta az intereket egy kör erejéig, de mindenki csak lábujjhegyen tipegett rajtuk, mielőtt visszatért a bokszba. Most Hamilton jött ki rajtuk, ő van egyedül a pályán.
Egy korábbi darabot szerelnek vissza az autójába, hogy tudjon körözni pénteken, büntetést tehát nem fog kapni érte.
A két Renault, Grosjean és Russell is lágy gumikon hajtott ki, és bár még vannak páran, akik intereken poroszkálnak, a jelek szerint az eső elállt és hamarosan mindenki folytatni fogja az érdemi munkát.
Szokás szerint folyamatosan frissülő galériával is jelentkezünk, az első pénteki képek már meg is érkeztek.
---- separator ----gallery-content-type:69cc16f9-26a0-4fe6-8c80-b6a84fcda529---- separator ----Itt a bizonyíték, hogy a pálya állapota jó, a Haas dánja 1:18.369-cel előrelépett Hamilton és Verstappen mögé lágy gumin, mögötte Hülkenberg jön 1:18.417-tel, majd Gasly és Sainz. A két Ferrari egyelőre a bokszban van, Vettel a hetedik, Leclerc a nyolcadik.
1:17.5-öt autózott a sárga Pirelliken, mindössze 3 tizeddel lassabbat a lágyon elért legjobbjánál.
Lila első szektorral kezdett, a kör végén azonban rengeteget hibázott a monacói lágy keveréken, 1:18.412-vel így csak a negyedik helyig jött fel. Közben Pérez hatalmasat mentett a 10-es kanyarban, gázadásnál keresztbe állt alatta a Racing Point, de sikerült visszatornáznia egyenesbe.
Csak átvitt értelemben, persze, 1:17.399-cel 166 ezredre zárkózott fel a Mercedesre, miután lila első szektort autózott.
Albon ellenkormányzott egy nagyot a kilences kanyarban és ment le a pályáról, majd Pérez elfékezte az egyest és szintén leszaladt a bukótérbe.
Mindkét Red Bull friss lágyakon kint, Verstappen 1:17.512-re, majd 1:17.471-re javított, csapattársa pedig tartja vele a tempót 1:17.682-es idővel.
Mérnöke arra kérte, hogy térjen vissza a garázsba, mert az első gyorskörén megsérült az első szárnya a négyes kanyarban.
A topcsapatok pilótái közül csak Gasly van a pályán ötödmagával, a legtöbb csapat most állít az autóján, mielőtt a versenyzők kijönnek még egy etapra a 90 perces tréning hajrájára.
Hamilton, Leclerc, Vettel és Verstappen is kint, de mindannyian használt abroncsokon, jnagy avításra így aligha lehet számítani, legfeljebb akkorára, amekkorát a monacói elért, 1:18.188-cal egy kicsit közelebb lopta magát, de maradt a hatodik.
A víznyomással akadtak gondok pár perccel ezelőtt, a McLaren spanyolja többet nem jön ki. Ez a Renault-nak is rossz hír.
Méghogy nem lehet javítani használt gumin. A Red Bull hollandja 1:17.398-cat repesztett és 1 ezreddel bejött a négyszeres világbajnok elé a második helyre.
Most nem a 14-es, hanem a 12-es kanyarban hozta össze, ráadásul eléggé furán, megcsúszott a jobbaosban, ellenkormányzott, majd ettől pördült meg. „Hihetetlen, hogy ezen az edzésen milyen érzékeny az autó” – mondta a rádióban.
Eldőlt, hogy nem tér vissza a pályára a Mercedes finnje, az autója továbbra is bakokon van.
Ennyi volt az első 90 perces gyakorlás a Hungaroringen, senki nincs olyan körön, hogy javítana, így kijelenthető, hogy Hamilton zárt az élen Verstappen és Vettel előtt. A további sorrend: Gasly, Magnussen, Leclerc, Hülkenberg, Norris, Sainz, Räikkönen. Köszönjük figyelmüket, tartsanak velünk a második szabad edzés előtt, 14:50-kor kezdődő élő közvetítésünkben is. Viszontlátásra!