Lassan semmi nem lesz valódi, amit a moziban látunk

Mátrix - Újratöltve
Vágólapra másolva!
A CGI, vagyis a digitális trükkök túlzott használata megöli a mozit. Ezt az állítást mindenki hallotta már, valószínűleg meg is vitatta, és mi is sok filmnél hoztuk már fel hibaként, hogy a számítógépes effektek - legyenek bármilyen is látványosak - önmagukban nem adnak ki egy filmet.A RocketJump Film School egy hétperces, informatív videóban járta körbe ezt az témát, és meggyőzően érvel amellett, hogy a CGI nem egy eredendően rossz dolog, hanem egy eszköz, amit fel lehet használni bénán, kizökkentve a nézőt, és úgy is, hogy az fokozza a filmes élményt. Min múlik, hogy a digitális trükkök hozzáadnak egy filmhez vagy tönkre vágják azt? A válasz egyszerű: a CGI akkor jó, ha láthatatlan. A Mad Max - A harag útjá-ban például pontosan ezt az elvet követve tupírozták fel a képeket digitálisan.A fejtágítónak is beillő videó legizgalmasabb részében abból kapunk ízelítőt, hogy mennyi mindent helyettesítenek manapság számítógépes grafikával: olyan dolgokat, amiket amúgy biztosra vettünk volna, hogy valódiak. Amikor a Bosszúállók végső nagy csatáját forgatták, a közelébe sem mentek New Yorknak, számítógéppel építették fel a várost a szuperhősök köré.Bosszúállók New YorkbanForrás: Fórum Hungarymiddleoff666375Még az olyan tömeg és harci jeleneteket nélkülöző filmben, mint a Social Network - A közösségi háló is belenyúltak utólag a képbe, például digitálisan rajzolták Andrew Garfield és Jesse Eisenberg szájához a leheletüket, azt az érzetet keltve, hogy majd megfagynak dumálgatás közben.A földet befedő hó, a stadionban éljenző tömeg, a háttérben magasodó épületek, sziklafalak - ezeket sokszor a digitális utómunka során biggyesztik hozzá a képhez, és egy szavunk sem lehet addig, amíg ki nem szúrjuk a csalást. És látva ezt az összeállítást, a technika fejlődésével egyre inkább lehetetlen lesz megkülönböztetni a valódit a számítógép által előállított tájaktól, tárgyaktól és élőlényektől.Mátrix - ÚjratöltveForrás: InterCommiddleon24001600A gyaníthatóan szakmabeli narrátor szerint az animált emberek, állatok, robotok mozgás közbeni fizikáját a legnehezebb eltalálni. És valóban, a CGI-jal fedúsított akciójelenetekkel legtöbbször az a probléma, hogy a benne repkedő szuperhősök, ugráló szörnyek túl könnyűnek tűnnek, nem érezni a súlyukat, és így oda a harc hitelessége. Látva azonban a fejlődés gyorsaságát (hol tartott a CGI a Mátrix idején, és hol most), erről a problémáról is hamarosan múlt időben beszélhetünk majd. Nekem hiányozni fognak az olyan, például a Francia kapcsolat-ban látott autós üldözések, amelyekről tudni lehetett, hogy eredeti helyszínen, valódi, száguldozó kocsikkal vették fel, de a videó végső állításával nehéz vitatkozni: nem a CGI-t kell hibáztatni, nem a felhasznált eszköz ront el egy filmet, hanem a készítői, akik nem végezték el rendesen a munkájukat.A szörny olcsó, a vízesés drágahttp://www.origo.hu/filmklub/blog/interju/exkluziv/20120721-kiss-balazs-interju-weta-prometheus-a-hobbit-tintin-kalandjai-avatar.htmlKét Schwarzenegger nem fér meg ugyanabban az idősíkbanhttp://www.origo.hu/filmklub/blog/elozetes/20150624-ket-schwarzenegger-nem-fer-meg-ugyanabban-az-idosikban-terminator-genisys-emilia-clarke.htmlNézze meg, mi nem volt valódi a Mad Maxben!http://www.origo.hu/filmklub/blog/elozetes/20150804-nezze-meg-mi-nem-volt-valodi-a-mad-maxben-a-harag-utja-george-miller-cgi-charlize-theron-tom.html
Vágólapra másolva!