A Yahoo! céljai között nem szerepel az piacvezető pozíció megszerzése az internetes keresésben. Nagyon elégedettek lennének, ha megtarthatnák a jelenlegi részesedésüket - mondta Susan Decker.
A pénzügyi igazgató bejelentése jól mutatja a a Goole-el a versenyző cégek nehézségeit. Számos országban a Google már magáénak tudhatja a győzelmet, a Yahoo!-nak vagy a Microsoftnak komoly nehézségeket okoz lépést tartani a fejlesztés ütemével - adja hírül a Bloomberg. A hír hatására, szerdán 13 százalékot estek a Yahoo! részvényei.
A keresőipar az online hirdetési piac legjövedelmezőbb szegmense. A Yahoo! ezért döntő lépésre szánta el magát: a kereső jövedelmezőségének előmozdítása érdekében, a keresett kifejezéshez illeszkedő hirdetések elhelyezését tervezi. Reményeik szerint a személyre szabott reklámokra nagyobb hajlandósággal kattintanak majd a felhasználók. Az újításoktól a piaci részesedés növekedését várják - mondta Susan Decker.
Múlt év novemberében a világ internetes kereséseinek 19 százalékát bonyolította a Yahoo! a Web tracker ComScore Networks Inc. felmérése szerint. Egy évvel korábban, ez az arány 27 százalék volt. A Google részesedése 47 százalékról 60 százalékra nőtt tizenkét hónap alatt, 2005 novemberre. A Yahoo! véleménye szerint ezek az adatok nem irányadóak, mert a felmérésből kihagyták az ázsiai térséget, ahol ők "rendkívül erősek".
Az 1994-ben alapított Yahoo! a honlapok egyik első online katalógusa volt. A világ egyik vezető keresőjét üzemeltető cég két éve állt át saját technológiára a Google keresőrendszeréről.