Tovább bővült a Csányi-csoport

Vágólapra másolva!
Tovább bővült a Csányi-birodalom. Az OTP első emberének érdekkörébe tartozó Multireklám Köztéri Médiaügynökség Zrt. lett a tulajdonosa a Promoteam Médiahasznosító Kft-nek.
Vágólapra másolva!

Az akvizíció már jogerős, a vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra. A Promoteam, amely egyébként elsősorban vidéki járműreklámokra specializálódott, tavaly 820 millió forintos nettó árbevételt ért el, így a Multireklám a Kft. megvásárlásával bővíthette profilját -írja a Világgazdaság.

A Multireklám a nyáron vásárolt 75 százalékos tulajdoni hányadot a romániai Effect Mediában. A vételárat akkor sem hozták nyilvánosságra, de a Ziarul Financiar pénzügyi lap értesülései szerint a magyar vállalat a pakettért 5-10 millió euró közötti összeget fizetett.
A cég a harmadik legnagyobb szereplő a köztéri reklámok 30 millió eurós román piacán.

A BKV-járművek belső felületeit értékesítő Peron Kft.-ben 25 százalékos tulajdoni hányada van a Multireklámnak. Szintén a cég érdekeltsége a Kelet-Közép-Európa 12 országában működő, a neonreklámok területén piacvezető Defi Reklám, amelyben 20 százalékos tulajdonos. A Multireklám tavaly 5 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, 2006-ban a vezérigazgató 6,3 milliárdos forgalomra számít.

A Csányi-birodalom - a csoporton belüli forgalom nélkül - a Gazdasági Versenyhivatal adatai szerint 2005-ben 183,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el.

Tavaly év végén engedélyezte a GVH a Csányi Sándor 100 százalékos tulajdonában lévő Bonitás 2002 Befektető és Tanácsadó Kft., valamint az MFS 2000 Magyar Lőszergyártó Rt. összefonódása.

A Lőszergyártó Rt. Magyarország egyetlen központi gyújtású töltények gyártásával foglalkozó vállalkozása, 2003-ban nettó árbevétele elérte az 1,3 milliárd forintot, amelynek több mint kétharmada exportból származott. A cégnek 60-100 százalékos részesedése van a pisztoly-, a riasztó- és a katonai lőszerek hazai piacán.