Stagnál a német fogyasztói bizalmi mutató

Vágólapra másolva!
Stagnált a júniusi német fogyasztói bizalomindex a GfK piackutató intézet jelentése szerint. Ez megfelelt a szakértői előrejelzéseknek. 
Vágólapra másolva!

A kétezer háztartás véleményére alapozódó - a következő hónapra előre tekintő - júniusi index 2,5 pont lett, nem változott a májusi és az áprilisi szinthez képest. (A nullánál nagyobb index a háztartások fogyasztásának éves szintű növekedését jelzi, az alatti index a csökkenését jelzi. Az index 1 pontos változása a fogyasztás 0,1 százalékos változásának felel meg.)

Elemzők szerint a gazdasági válság mérsékelt hatással volt a fogyasztói bizalomra az elmúlt hónapokban, ugyanakkor a jövedelmek alakulásával kapcsolatos várakozás romlott azokra a véleményekre, hogy rosszabbodni fog Németországban a foglalkoztatottsági helyzet, emelkedni fog a munkanélküliség.

Miközben a fő mutató stagnált, a három, májusra vonatkozó alindex némi változást mutatott: a németeknek a gazdaság alakulásával kapcsolatos, egy évre előre tekintő várakozása -28,3 pontra javult az áprilisi -31,2 pontról, a vásárlási hajlandóság alindexe minimálisan nőtt, az áprilisi 12,4 pontról 12,5 pontra, a jövedelmek alakulásáról szóló részmutató -8,0 pontról -9,3 pontra romlott.