Megoldódni látszik sok ezer autós kgfb-problémája

Vágólapra másolva!
Az egyik magyarországi alkuszcég szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a hazai biztosítási piac szereplői megoldják a hibás teljesítményadatok miatt sok ezer autóst kgfb-díjnövekedéssel fenyegető helyzetet.
Vágólapra másolva!

Mégsem okoz majd problémát az a mintegy 200 ezer hibás kilowattadat, amely helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében - közölte a Biztosítás.hu internetes alkuszcég.

Korábban az [origo] is beszámolt arról, hogy feltehetően mintegy 200 ezer hazai jármű forgalmi engedélyében helytelenül szerepel a jármű teljesítményét mutató - és ettől az évtől a kötelező biztosítások alapdíjának megállapítására szolgáló -, kilowattban szereplő adat. Ez az érintett tulajdonosoknak 10-50 ezer forintos többletköltséget is jelenthet évente.

A probléma most megoldódni látszik. "Azok az autósok, akiknek a forgalmi engedélyében rosszul szerepel járművük teljesítménye, többféle megoldásra is számíthatnak. Az új szerződésüket online módon megkötő autósok számára az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni" - idézi a Biztosítás.hu közleménye Rácz Istvánt, a cég ügyvezetőjét. Elvileg a nem interneten szerződés kötőknem sem kell aggódniuk, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) ugyanis a múlt héten feltöltötte a helyes kilowattadatokat a biztosítók által is használt belügyminisztériumi adatbázisba.

Miért lehet rossz az adat a forgalmiban?

A korábbi években a kilowattban megadott teljesítményadatra nem volt szükség, így ha rossz volt, nem szúrt szemet senkinek. Megesett, hogy a mezőbe az okmányirodában dolgozó ügyintézők tévedésből a jármú súlyát (kw helyett kg) írták be, így lehetett, például, egy 999 kilós Daciából 999 kilowattos versenyautó. Az is előfordult, hogy amikor a vizsgalapon nem szerepelt a kw, az ügyintézők a "hasukra csapva" beírtak valamit. Az űrtartalom alapú díjmegállapításról egyébként azért kell átállni a teljesítményalapúra, mert egyre több a hibrid és az elektromos meghajtású autó, melyek esetében nehezen értelmezhető a korábban használt, köbcentiméterben szereplő adat.