Románia
ÉLŐ
Ukrajna

A kisboltok népszerűbbek, mint a plázák a GfK felmérése szerint

Vágólapra másolva!
Főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a diplomások vásárolnak plázákban, a magyar lakosság nagy része azonban nem bevásárlóközpontokban vásárol - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből. A kutatás szerint ötből két magyar inkább mellőzi a plázákat.
Vágólapra másolva!

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint a plázákon kívüli üzletek a legkedveltebbek Magyarországon, a lakosság 42 százaléka a legtöbbször kisebb boltokban vásárol. Az adatok szerint a tavalyi évhez képest nőtt a bevásárlóközpontokon kívüli boltok látogatottsága és kedveltsége, a belvárosi plázáké pedig csökkent.

Az országos reprezentatív felmérés szerint egyébként a magyarok tizenhat százaléka eleve vásárlásellenes, ők jellemzően férfiak, és főleg anyagi okokból nem vásárolnak.

A kisebb üzletek mellett népszerűek a városszéli plázák, amelyeket általában az aktívan dolgozók, ingázók látogatnak. A felmérés szerint például a Pest megyei lakosok körében az ilyenek a leglátogatottabb bevásárlási helyek.

A belvárosi plázák elsősorban a fiatalabb, a felmérés által "hedonista fiataloknak" nevezett körben népszerűek, ők a vásárlás mellett gyakran találkahelyként is használják a bevásárlóközpontokat, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről