A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint a plázákon kívüli üzletek a legkedveltebbek Magyarországon, a lakosság 42 százaléka a legtöbbször kisebb boltokban vásárol. Az adatok szerint a tavalyi évhez képest nőtt a bevásárlóközpontokon kívüli boltok látogatottsága és kedveltsége, a belvárosi plázáké pedig csökkent.
Az országos reprezentatív felmérés szerint egyébként a magyarok tizenhat százaléka eleve vásárlásellenes, ők jellemzően férfiak, és főleg anyagi okokból nem vásárolnak.
A kisebb üzletek mellett népszerűek a városszéli plázák, amelyeket általában az aktívan dolgozók, ingázók látogatnak. A felmérés szerint például a Pest megyei lakosok körében az ilyenek a leglátogatottabb bevásárlási helyek.
A belvárosi plázák elsősorban a fiatalabb, a felmérés által "hedonista fiataloknak" nevezett körben népszerűek, ők a vásárlás mellett gyakran találkahelyként is használják a bevásárlóközpontokat, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.