Több tízezer forinttal nőhet a cégautók adója

Kihelyezett kormányülés, Lovasberény, A nemzetgazdasági minisztert szállító Skoda Superb érkezik
Vágólapra másolva!
Matolcsy György 40 százalékos cégautóadó-emelésről beszélt, ez körülbelül 11 milliárd forintos többletbevételt jelenthet a költségvetésnek. Ezzel évi több tízezer forinttal nőhet a cégautókat terhelő adó az egyelőre nem részletezett tervek alapján.
Vágólapra másolva!

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter pénteken, a jövő évi költségvetés sarokszámainak ismertetésekor elmondta, hogy a kormány a cégautóadó emelését tervezi. A miniszter elmondta, hogy az adót 40 százalékkal, de a környezetterhelés alapján differenciáltan tervezi emelni a kormány, a pontos mértékekről azonban nem szólt.

Az idei költségvetésben 28,1 milliárd forint előirányzat szerepel cégautóadóból, vagyis a 40 százalékos emelés (a pontos terv ismerete nélkül egységes emeléssel számoltunk) több mint 11 milliárd forint többletbevételt jelentene.

A cégautóadó jelenleg tételes teher, 1600 köbcenti hengerűrtartalmú vagy 1200 köbcenti kamratérfogatú személygépjárművek után havi 7000 forintot kell fizetni, ami 40 százalékos emeléssel 9800 forintra nőne (évi 33 600 forinttal több). Az összes többi személygépjármű után idén 15 000 forintot kell fizetni havonta, vagyis emelés után 21 000 forintra nőhet az összeg (évi 72 000 forint plusz).

Dávid Ferenc a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint "nem szerencsés" a cégautóadó ilyen mértékű emelése, egyrészt mert nem jelent akkora mértékű pluszbevételt a költségvetés számára, másrészt pedig mert újra egy vállalkozásokat terhelő adóról van szó.

Gablini Gábor a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke az [origo]-nak azt mondta, hogy a cégautóadó elől nem lehet elmenekülni. 2010-ben 52 ezer új autót adtak el Magyarországon, ez a szám Gablini szerint idén elérheti az 58 ezret. Gablini szerint valószínűtlen, hogy 2012-ben csökkenne az eladott új autók száma az országban, inkább a növekedés mértékére lehet hatással a cégautóadó. "Magánvásárló nincs, de az öregedőben lévő autóparkokat fiatalítani kell" - mondta.

A LeasePlan gépjárműkezelő cég júniusi kimutatása szerint tavaly tízből hét járművet cégautóként adtak el Magyarországon. A kimutatás szerint a jelentős márkák közül csak négy (Honda, Chevrolet, Kia, Mazda) adott el több autót magánszemélyeknek, mint vállalkozásoknak, bár ez darabszámra nem számottevő. A vezető öt autómárkánál a járművek több mint 70 százalékát veszik vállalatok, a legnagyobb vállalati túlsúly a Fordnál van, ott ez az arány 86 százalék.