Több konkurensét bekebelezte a Coop

Vágólapra másolva!
Három magyar üzletlánc több mint 200 boltját átvette a CBA-tól a Coop, és napokon belül az a tranzakció is lezárulhat, amelynek keretében számos Match és Profi üzlet is a magyar tulajdonú üzletlánchoz kerül.
Vágólapra másolva!

A Coop fejlődik, és nem sír - jelentette ki Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a társaság hétfői sajtótájékoztatóján, amelyen kiderült, három magyar üzletlánc több mint 200 boltja csatlakozott a Coop franchise hálózatához.

A három üzletlánc közül a Palóc Nagykereskedelmi Kft. a legnagyobb 78 saját és 50 partner üzletével, amelyek együttesen 40 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2011-ben. A Coophoz került a Pilis Csoport Kereskedelmi Kft. is (38 bolttal és 18 milliárdos tavalyi forgalommal), valamint a Polus-Coop Kereskedelmi Zrt. (50 saját és 30 társult üzlettel, 24 milliárdos bevétellel). Ezek az üzletláncok eddig a CBA-hoz tartoztak.

Csepeli Lajos arra számít, hogy a Coop eddigi 510 milliárdos éves forgalmát az új egységek 80 milliárd forinttal fogják megdobni, és az év végéig át is logózzák a boltokat, így az eddig 3000 Coop üzlet helyett 3200 lesz az országban.

Az elnök egyébként többször hangsúlyozta, hogy tisztán magyar tulajdonú üzletláncokat vettek át, és hogy a Coop "korrekt partner a politika felé".

A Match és a Profi lesz a következő

Kérdésre válaszolva Murányi László, a Coop vezérigazgatója elmondta, hogy napokon belül "egy jelentős ingatlancsoportot kívánunk megvásárolni", majd az is kiderült, hogy számos Match- és Profi-üzletről van szó, ezek is a magyar üzletlánchoz kerülhetnek a jelenlegi francia tulajdonostól. A tranzakció még nem zárult le, az ügylet már régóta húzódik, mint Csepeli Lajos az [origo]-nak részletezte, azért, mert a koncepció menet közben megváltozott.

A francia tulajdonosok először cégként akarták eladni a Match- és a Profi-üzleteket, ekkor még a Cooppal és a CBA-val közösen tárgyaltak, ugyanis a két magyar lánc együtt szerette volna megvenni a boltokat, és osztoztak volna a zsákmányon (a CBA-hoz kerültek volna a budapesti, a Coophoz a vidéki boltok). Később az eladó szándéka megváltozott, és úgy döntött, hogy az ingatlanokat adják el, mire a CBA és a Coop közös cégét felszámolták, és a potenciális vevők külön tárgyaltak az eladóval.

Csepeli elmondása szerint a Coophoz főleg a vidéki Match- és Profi-üzletek fognak kerülni, de néhány budapestit is megszerezhetnek. Tudomása szerint a CBA lassabban halad a tárgyalásokkal, de egyébként a két magyar cég kapcsolata ma is korrekt.

Murányi László a finanszírozásról annyit mondott, hogy részben saját erőből, részben hitelből fizetik ki a vételárat, technikailag pedig nem maga a Coop Hungary a vevő, hanem azok a franchise partnerek, akik a megvásárolt bolt területén működnek.