Belgium
ÉLŐ
Szlovákia

2 millióra bírságolta a Nemzeti Bank az AXÁ-t

Vágólapra másolva!
Az MNB mai közleménye szerint az AXA az időskorú ügyfelekkel járt el szabálytalanul: jellemzően úgy kötött velük hosszú távú elkötelezettséggel járó, folyamatos díjas életbiztosítási szerződést, hogy nem győződött meg tényleges igényeikről és valós szándékaikról.
Vágólapra másolva!

Az MNB jogelőd felügyeleti hatósága folytatott fogyasztóvédelmi célvizsgálatot az AXA Biztosító Zrt.-nél az időskorú személyekkel kötött életbiztosítási szerződéskötések kapcsán, egészen pontosan azzal kapcsolatban, eleget tett-e a biztosító a tájékoztatási kötelezettségének. Szempont volt, hogy az időskorúak az átlagos fogyasztóknál lényegesen kiszolgáltatottabbak egy bonyolult életbiztosítási szerződés megkötésekor, ezért ilyenkor nem túlzás azt várni a biztosítóktól, tanusítsanak a szokásosnál jóval nagyobb figyelmet és együttműködési szándékot.

Az MNB az igényfelmérési gyakorlatot is megvizsgálta. A biztosítóknak a jogszabályi rendelkezések értelmében fel kell mérniük és pontosítaniuk kell a fogyasztó igényeit, mielőtt életbiztosítási szerződést kötnek. (Ez alól kivétel minden olyan megtakarítási elemet nem tartalmazó, tisztán kockázati életbiztosítás, amelyeket pénzügyi intézmény az általa nyújtott, pénzügyi szolgáltatással összefüggésben javasolt, vagy amelyeknek a biztosítási összege nem haladja meg az 1 millió forintot.) A Nemzeti Bank megjegyezte, hogy a gyakorlat folytatódik a jövőben: a biztosítóknál továbbra is kiemelt figyelmet fordít majd az időskorúakkal, a kiszolgáltatott fogyasztókkal kapcsolatos eljárások felülvizsgálatára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről