A kínaiak már a spájzban vannak

Vágólapra másolva!
Kínai nagytulajdonosa is lehet majd a Peugeot-nak, ha valóban igaznak bizonyulnak azok a sajtóértesülések, melyek szerint a francia autógyártó egy kínai céggel tárgyal egy esetleges tulajdonszerzésről. A Peugeot egyre inkább a feltörekvő piacokra szeretne koncentrálni, amihez viszont tőkére van szüksége, és egy esetleges részvényértékesítésből ehhez könnyen hozzá tudna jutni.
Vágólapra másolva!

Kínai nagytulajdonosa is lenne a Peugeot-nak

A Peugeot-Citroen konszern azt fontolgatja, hogy elad valamennyi részvényt a kínai autógyártónak, a Dongfeng Motor Corp.-nak, aki ezzel tulajdonossá válna a francia vállalatban, írja a Bloomberg meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Sem a Peugeot-tól, sem pedig a Dongfengtől nem kommentálták a megjelenteket.

Szerdán egyébként még a francia Les Echos-ban jelent meg egy hír, hogy a Peugeot két bankot bízott meg azzal, hogy dolgozzanak ki lehetőségeket, miként lehetne elmélyíteni a kapcsolatokat a Dongfenggel.

A feltörekvő piaci terjeszkedéshez kellhet a pénz

A társaság célja, hogy a befolyó pénzből Európán kívüli terjeszkedését finanszírozza, mondta el az ügyet ismerő forrás a Bloombergnek. A tárgyalások egyelőre még csak előzetes fázisban vannak, és semmi sem dőlt el, azonban, ha mégis megtörténne az ügylet, a Peugeot-család, akik 25,5 százalékos tulajdonnal rendelkeznek, elveszthetnék befolyásukat.

A Peugeot-nak nagy szüksége lenne a fejlődő piacokon történő terjeszkedésre, ugyanis túlságosan is függ Európától, amelynek autópiaca hosszú idő óta szenved. A cég már hosszú ideje veszteséget termel, bár igaz, hogy legutóbbi féléves mínusza már sokkal kisebb lett, mint amekkorát az elemzők vártak.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A társaságnál nem is ülnek karba tett kézzel, már elkezdték a nagyobb költségcsökkentéseket, és két új modellel is megjelennek még az idén, amiből az új 308-as Franciaországban már kapható is.

Forrás: Peugeot

Emellett a feltörekvő piacokra is egyre jobban koncentrálnak. A Dongfeng Motorral már korábban partnerségre léptek, júliusban már a harmadik összeszerelő üzemüket nyitották közösen Kínában, ahol négy Peugeot modellt fognak gyártani.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Kína és Dél-Amerika a fókuszban

Ezzel a Peugeot-Citroen gyártókapacitása kétharmadával, 750 ezer darabra nőhet 2015 végéig. A francia autógyártónak az idei év végére pedig már 4 üzeme működhet a világ legnépesebb országában, ugyanis a Chang’An Automonile Grouppal közösen épített gyárát szeptember végén megnyithatják. A Peugeot célja, hogy 2015 végére 5 százalékos piaci részt hasítson ki a világ legnagyobb autópiacából.

De nem csak Kínára koncentrál a Peugeot, Dél-Amerikában is szeretne terjeszkedni, ezért még 2012-ben stratégiai szövetséget kötött a General Motors-szal, aminek keretében az amerikai cég 7 százalékos részt is szerzett a Peugeot-ban. A GM egyébként az egyik piacvezető a dél-amerikai kontinensen, így nem meglepő, hogy augusztus végén arról jelentek meg hírek, hogy még szorosabbra fűznék a kapcsolatukat a gyártók.

A Peugeot részvények július eleje óta valami egészen elképesztő teljesítményt mutat, lényegében két és fél hónap alatt duplázódott az árfolyam. Ma egyébként közel 1 százalékos pluszban mozog a részvény a jó nemzetközi hangulatban.

A Peugeot-Citroen árfolyama (Párizs)

Forrás: Bloomberg, Investor.hu