Vágólapra másolva!
Nem sikerült fényesre az Adidas harmadik negyedéve, mivel a világ második legnagyobb sportszergyártójának egy év alatt jelentősen csökkent az árbevétele és profitja az időszak során. A vállalat elsősorban a nagy rivális Nike előretörésétől szenved, ugyanakkor a következő negyedévekre már folyamatos javulást várnak, és rendkívül nagy reményeket fűznek a jövő évi foci-világbajnoksághoz. 
Vágólapra másolva!

Nem pörög az üzlet

Nem a harmadik negyedév volt az Adidas legsikeresebb időszaka, legalábbis ez derül ki a cég gyorsjelentéséből. A vállalat árbevétele egy év alatt 7 százalékkal, 3,88 milliárd euróra csökkent, elsősorban a nagy rivális Nike előretörése miatt. A versenytárs növelni tudta piaci részesedését Európában (8 százalékkal nőtt a forgalma), leginkább az Adidas kárára.

Emiatt Nyugat-Európában egy év alatt 8 százalékkal, 1,145 milliárd euróra csökkent az Adidas devizahatásokkal számított árbevétele. Ezen túl Észak-Amerikában is gyengén teljesített az Adidas, mivel a régióban több mint 10 százalékkal esett vissza a forgalma.

Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]
Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]

Ezek következtében 463 millió eurós operatív profitot ért el a világ második legnagyobb sportszergyártója, míg a nettó profit 318 millió euróra csökkent a negyedév során. Az előbbi csalódást okozott az elemzők körében, mivel 466 euróra számítottak, az utóbbi viszont hajszálnyival felülmúlta az elemzői várakozásokat.

Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]

Azt ugyanakkor érdemes hozzátenni, hogy magasabb bázishoz viszonyították a mostani eredményeket, mivel tavaly a harmadik negyedévben zajlott az olimpia és a futball Európa-bajnokság, melyekből az Adidas is hihetetlen mértékben profitált. Az viszont kétségtelen, hogy Európában szenved a nagy verseny, és az erős euró miatt a társaság. Az Adidas szeptemberben már figyelmeztette befektetőit, hogy a korábban jelzettnél alacsonyabb lehet az idei nyereségük és az árbevételük növekedési üteme.

Segíthet a foci-vb

A német cégnél nagy reményeket fűznek a jövő évi futball világbajnoksághoz, melytől a forgalom nagy élénkülését, és az eredmények javulását várják. Erről beszélt Herbert Hainer vezérigazgató a gyorsjelentést követő sajtótájékoztatón, aki elmondta, hogy a következő negyedévekben már a forgalom folyamatos növekedésére számítanak. Az Adidas várakozásai szerint 2 milliárd eurót fog „bezsebelni” jövőre a különböző futball termékek értékesítéséből. Az optimizmusra pedig minden oka megvan a társaságnak, mivel a nagy sportesemények idején a legtöbbször jól teljesítenek.

Az elemzők szintén optimisták az Adidas-szal kapcsolatban, és szerintük a legrosszabb időszakon túl van a társaság. A szakértők szerint a jövő évi világbajnokság, és az új termékeknek köszönhetően az árbevétel újra növekedésnek indulhat. Az Adidas már elkezdte a kampányt a foci vb-re gyártott sportszerei promótálására, melyhez a cég egyik leghíresebb reklámarcának, Lionel Messinek a segítségét is igénybe veszik.

További pozitívum, hogy 1,9 százalékkal, 49,3 százalékra tudta növelni a bruttó profit margint a vállalat a harmadik negyedévben, elsősorban a magasabb értékesítési áraknak köszönhetően.
Mivel a tőzsdén a jövőt árazzák, az Adidas részvényeit nem ütötték meg a csalódást keltő harmadik negyedéves eredményekre. A befektetők szintén arra számíthatnak, hogy a cég eredményeit nagy mértékben javíthatják majd a jövő évi események, így 2,7 százalékos pluszba küldték a részvényeket.

Az árfolyam ezzel egy fontos szinthez ért, ami megakaszthatja a további emelkedést. Ha viszont sikerül leküzdeni ezt az akadályt, akkor újabb magasságok nyílhatnának meg a részvény előtt.

Adidas árfolyama (Xetra) Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]