Világranglistán dobogós a Magyar Telekom

Vágólapra másolva!
Harmadik helyen végzett a Magyar Telekom a világ 108 telekom cége közül az Oekom Research cég fenntarthatósági szempontok szerinti vizsgálatában.
Vágólapra másolva!

A világ telekommunikációs vállalatainak sorrendjét is tartalmazó jelentés szerint a Magyar Telekom fenntarthatósági szempontok alapján – az anyavállalat Deutsche Telekom és a BT Group után – a világranglistán a harmadik helyet foglalja el.

A gazdasági vállalatok működésében kiemelt jelentősége van a jövő kihívásaihoz igazított fenntarthatósági menedzsmentnek. Az Oekom Research, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség külön vizsgálta és rangsorolta a távközlési ágazatban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, a távközlési vállalatok fenntarthatósági menedzsment működését, iparág-specifikus stratégiáját és eredményeit.

Az iparági trendekkel – többek között mint a mobilinternet penetráció, a hálózat-üzemeltetés energiaigénye, innováció, adatbiztonság – párhuzamosan vizsgálták a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, azaz a vállalatok klímavédelem, kibocsátás-csökkentés, digitális felzárkóztatás, társadalom és termékek, szolgáltatások iránti felelősségvállalás területén felmutatott törekvéseit és eredményeit.

A vizsgálat a szolgáltató vállalatok ügyfélközpontúságára is kiterjedt, a felelős marketingtevékenységtől a panaszkezelési folyamatokon át az adatvédelemig. A bizalmas ügyféladatokhoz a távközlési szolgáltatóknak kiemelt mértékű a hozzáférése, így nélkülözhetetlen követelmény a felelős, hatékony, biztonságos adatkezelés. Utóbbi szempont a közelmúltban történt adathalász esetek fényében rendkívüli jelentőséggel bírt.

Hasonló súlyú vizsgálati szempont volt – egyfelől területi, másfelől társadalmi különbségek feltárásával – a vállalatok digitális szakadék, digitális megosztottság felszámolására tett törekvése és eredményei, a gyerekek és fiatalok káros tartalmaktól való védelme, a szélessávú internet-hozzáférés terjedése, a fejlesztések dinamikája.

A Magyar Telekom közel húsz éve foglalkozik a működéséből adódó fenntarthatósági kérdésekkel, és 2000-ben a hazai vállalatok közül az elsők között hozott létre külön környezetvédelmi, majd a vállalat felelős működési folyamatait koordináló fenntarthatósági szervezetet. Fenntarthatósági tevékenységét a teljes körű, tervezett és hosszú távú megközelítés jellemzi, és jelenleg már a harmadik, öt évre szóló fenntarthatósági stratégiájának megvalósításán dolgozik.

A Magyar Telekom az Investor.hu-t is kiadó Origo Zrt. százszázalékos tulajdonosa.