Bírságot értek a gyerekeknek szóló KUBU-reklámok

Vágólapra másolva!
4,5 millió forintos bírságot ért a KUBU italok forgalmazójának, hogy gyerekeket célzott meg egy 2012-es akciójával, ráadásul nem mindig szólt, hogy korlátozott számban vannak csak nyeremények.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírságot szabott ki a Maspex Olympos Kft.-re, mert a KUBU márkanevű italának reklámjaival kiskorúakat szólított fel közvetlenül vásárlásra.

A cég 2012 április és június között futtatta a "KUBU - A foci bajnokai" nevű nyereményjátékát, amely során többek közt arcfestőt, sporttáskát, ugrálólabdát, illetve LCD televíziót is lehetett nyerni. A GVH szerint viszont nem minden reklámban jelezték, hogy csak korlátozott számban vannak ajándékok.

Az üzenetek ("Légy te is a foci bajnoka!", "Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért") 14 éven aluliaknak szóltak, és közvetlenül szólított fel a promóciós termékek megvásárlására. A GVH szerint ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül. Összesen 4,5 millió forint bírságot szabtak ki a cégre.