Teslát a cégvezetőknek?

2014.04.09. 13:40

Új irányba terjeszkedne az elektromos autógyártó, a Tesla ugyanis már nem csak a lakossági, hanem a vállalati ügyfelek számára is vonzó pénzügyi feltételeket teremte az elektromos autóvásárláshoz.

Új csapásirányt jelölne ki Elon Musk, és az általa vezetett Tesla Motors, miután tegnap bejelentették, ezentúl nem csak a lakossági, hanem a kis- és közepes vállalkozások számára is elérhetővé válik a lízing lehetősége. Az autóvásárláshoz szükséges összegeket ráadásul nem a különböző bankok, hanem a bejelentés keretében megalakuló Tesla Finance biztosítaná.

Ahogyan a Tesla fogalmazott, a vállalkozások egyre világosabban fejezték ki igényüket a konstrukcióra, főleg úgy, hogy a lakossági ügyfelek számára már régóta elérhetőek a hitelek, illetve az ún. Resale Value Guarantee program is. Ezt az igényt szeretné kiszolgálni a Tesla

A lakossági vásárlásból jött az ötlet

A Tesla a lakossági vásárlók számára garantál egy visszavásárlási árat (eredeti ár 50 százaléka), amin a gyártó a vásárlástól számított 36-39 hónap elteltével köteles visszavásárolni az autót, ha korábbi tulajdonos nem elégedett meg vele. Ezzel alapvetően azt is mondhatjuk, hogy a Tesla autóit "durva becsléssel" 35 ezer dollárért három évig használhatják a vásárlók, ráadásul a lízing miatt a költségek is jobban eloszlanak az időben. (Természetesen nem minden autó 70 ezer dollár a Teslánál, mivel az a vásárló által összeállított konstrukciótól is függ. Saját Teslánkat egyébként itt állíthatjuk össze.)

Az már csak hab a tortán, hogy az elektromos autók nem fogyasztanak benzint, így az üzemanyagköltséget is megspóroljuk magunknak. Persze ez utóbbi a fogyasztás, valamint a benzinárak függvényében azért igen eltérő lehet személyenként és országonként is, de az tény, hogy a hitelek, valamint az RVG program segítségével igen csak kedvező feltételekkel lehetünk Tesla tulajdonosok.

Menő lenne

A különböző kis és közepes cégek számára akár komoly reputációt is jelenthet egy valódi, 21. századi autóval való megjelentés, még ha csak az menedzsment szintjén is. Arról nem is beszélve, hogy ebben a konstrukcióban a beszerzési ár természetesen költségként is leírható, vagyis csökkenti a vállalati adóterheket is.

A Tesla honlapja szerint egyébként 6 ezer dollárra lenne szükség kezdő részletként, majd havonta további 1 012 dolláros lízingdíjat kellene fizetni. Tekintve, hogy ezzel havi 343 dollárt spórolnának meg a cégek a különböző adókon, illetve 261 dollárt az üzemanyagköltségek, így 408 dollár körül alakulna az S modell valódi havi költsége. (Természetesen feltételezett fogyasztási szokások és üzemanyagárak mellett, melyek most nem részleteznék. Bővebben a korábban beszúrt linken érhetőek el a kondíciók.)

Növekvő termelés

Erre a piaci szegmensre célozva a Tesla közelebb kerülhet idei céljaihoz, és tovább növelheti a termelést, valamint az értékesítést. 2014-ben egyébként 35 ezer autót akar eladni a vállalat a tavalyi 22 400 után, a termelést pedig a heti 600 autóról 1000 autóra kívánja növelni a Tesla. A növekedés jegyében egyébként április végén Kínában is elkezdheti az értékesítést a Tesla.

Forrás: Tesla Motors, Investor.hu

Ezzel együtt a Tesla Finance névre keresztelt divízió felállítása, működtetése költségeket jelent majd a vállalat számára,  melyekről egyelőre nem tett közzé részletes információkat a vállalat. A márciusban kibocsátott 2,3 milliárd dollár értékű átváltoztatható kötvények ugyanakkor jó eséllyel erre a projektre is biztosíthatnak fedezetet, így újabb hasonló bejelentéstől nem valószínű, hogy tartania kellene a részvényeseknek, mondta el Craig Irwin, a Wedbush elemzője.

A részvény tegnapi reakciója is ezt mutatja, 3,9 százalékos pluszban zárt a Tesla a bejelentés után.

Forrás: Investor.hu