Egyre biztatóbbak az újautó-eladási mutatók, ami érezhető a használtautó-piacon is. Január és április között 21 ezer új személyautót értékesítettek Magyarországon, ami több mint 22 százalékkal haladja meg a bázist.
A felmérés szerint egy 0-2 éves autót átlagosan 16, egy idősebb korosztályba tartozó gépkocsit 36 napig hirdetnek a neten, amit részben a megnövekedett kereslet, részben a visszaeső kínálat indokol. Ez az adat 27 százalékot javult a bázishoz képest.
A válsággal természetesen töredékére esett vissza az értékesítés: 2010 óta az értékesítések száma egyszer sem haladta meg a 60 ezret, miközben 2008-ig évi 160-180 ezer személygépkocsi talált gazdára. Pótolhatná a kieső részt a használtautó-import is, de ezen a csatornán ma elsősorban 8-10 éves vagy ennél is idősebb autók kerülnek be az országba.
A legfiatalabb évjáratú autók statisztikáját nagyban javítja, hogy a fogyasztó szemével újnak számító teszt- és bemutatóautókat 10-12 százalékkal olcsóbban hirdetik meg a szalonok, mint az abszolút járatlan autókat. Az autó nem járatlan, a vevő mégis első tulajdonos. Ez a felállás költséghatékony és reális alternatíva az újautó-vásárlásra.