Wolf Gábor: a Facebook most hatékony igazán

Wolf Gábor szerint nincs vesztegetni való idő: a kkv szektornak most kell bekapcsolódnia a mobilmarketingbe, ha versenyelőnyre akar szert tenni.
Vágólapra másolva!
Bár a Facebookot időről-időre temetni kezdik, Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint a közösségi oldal most használható a legjobban marketing és kommunikációs célokra.
Vágólapra másolva!

„Nagyon sok vállalkozó van már jelen a Facebookon, ám az igazán jó lehetőségeket csak egy töredékük ismeri és használja” – mondja Wolf Gábor marketingguru, aki négy, egyszerűen követhető lépésben összegzi, hogyan érhetünk el üzleti sikereket a közösségi szájton. Szerinte a vállalati Facebook-oldalt nem „csinálgatni”, hanem csinálni kell.

A céges Facebookozás három legnagyobb buktatója

"Cégként regisztrálj, ne emberként!" - mondja Wolf Gábor. Aki az utóbbit teszi, annak „barátai” lesznek, nem pedig követői. Ennél is nagyobb baj azonban, hogy még a barátai is látni fogják, hogy valójában egy nehezen komolyan vehető amatőr.

"Ne „csinálgasd”, csináld!" - hangzik a második szakértői tanács. A vállalkozó ideje és az energiája jóval értékesebb annál, mint hogy belekapjon a Facebookozásba, hogy aztán félbehagyja, és valami teljesen mást csináljon helyette. Így ugyanis minden befektetett munka kárba vész.

"A megfelelő embereknek kommunikálj!" - mondja végül a marketingguru. Valóban azok követik a céges oldalt, akik vásárolni is fognak? Aki túl sok ingyenes ajándékot ígért, annak lehet, hogy a „nyereménylesők”, nem pedig a célcsoportja teszi ki a lájkolói nagy részét. Nekik pedig bajos lesz bármit is eladni.

A szakértő szerint a Facebook életciklusában most jött el az a pillanat, amikor már széles tömegeket lehet hatékonyan – és szó szerint fillérekért – elérni, de a marketingesek még nem „kolonizálták” a médiát. „Időről-időre felröppennek hírek, amik temetik a Facebookot – én ezekkel őszintén szólva egyáltalán nem foglalkozom,” mondja Wolf Gábor. „Jelenleg olcsón, nagy tömegben lehet a Facebookon vevőket szerezni, és ez egy pár évig még biztosan így lesz.”

Nincs vetélytársa

Friss adatok szerint Magyarországon már több mint ötmillió Facebook-felhasználó van, akiknek a fele naponta nézi az oldalt, egy átlagos látogatás pedig mintegy 18 percig tart. Egy jól felépített Facebook-kommunikáció körülbelül 10 fillérből ér el egy látogatót, ennek a költségszintnek pedig más média a közelébe sem érhet.

Tavaly volt a fordulópont

„A Marketing Commandónál, és több ügyfelünknél is tavaly figyeltünk meg egy fordulópontot,” magyarázza Wolf Gábor. Tavaly történt meg ugyanis először, hogy az aktuális kampányok landing page-eire többen érkeztek a Facebookról, mint a célzottan kiküldött email-listákból.

Bármi másnál jobb számok

„A Facebook ma olyan jól és hatékonyan működik, mint néhány évvel ezelőtt az emailes hírlevelek. Eközben pedig olcsóbb, mint a Google Adwords, és jobb számokat produkál, mint bármilyen más marketinglehetőség,” fejti ki a szakértő.

Négy egyszerű lépés

Egy cég facebookos kommunikációját négy egyszerű lépésben lehet felépíteni, aminek az első szintje a céges Facebook-oldal létrehozása. Eddig ugyan sokan már eljutottak, de Wolf Gábor szerint továbbra is „van egy tonna cég”, aki még nincs fent a Facebookon.

Vállalati Facebook-oldal

Ennél a lépésnél a vállalkozás eldöntheti, hogy vállalati Facebook-oldalt indít, vagy például egy csoportot hoz létre az ügyfelei számára, csak egyet nem szabad: személyként regisztrálni a céget. Ez ugyanis annyira amatőr látszatot produkál, mint hivatalos, céges emailként megadott freemail-es cím.

Hirdetés, szponzoráció

„Ha már van a vállalatnak facebookos jelenléte, akkor azt el kell kezdeni hirdetni, hiszen ezek lényegesen hatékonyabbak az ingyenes lehetőségeknél,” mondja Wolf Gábor, aki szerint egy havi 50-100 ezer forintos keretből bármelyik kisvállalkozás látványos eredményt produkálhat.

Ezen a területen szintén több lehetőség áll a cégek előtt, hiszen hirdethetik magát a Facebook oldalt, szponzorálhatják az egyes postokat, de akár reklámozhatják a – Facebooktól független – céges weboldalt is. Érdemes kísérletezni, és kitapasztalni, hogy az egyes cégeknél melyik működik a legjobban, de könnyen lehet, hogy megéri párhuzamosan alkalmazni az egyes megoldásokat.

Következetes kommunikáció

A harmadik lépés a következetes, és releváns kommunikáció. „Legyél olyan, mint egy tévéműsor: 20 perc műsor után jöhet öt perc reklám,” mondja Wolf Gábor azzal kapcsolatban, hogy milyen arányban érdemes a cégtől független, érdekes tartalmat, és direkt hirdetést megjeleníteni egy vállalkozás hírfolyamában.

Kampányok

Végül pedig jöhetnek a kampányok. „Az aranyszabály, hogy ne csak az árral akciózz! Négyféle kampányt érdemes váltogatni: hirdesd az újdonságokat, a luxusmegoldásokat, futtass aktualitáshoz kötődő kampányokat, végül kampányolj az árral,” tanácsolja Wolf Gábor. Így anélkül tudod fenntartani az ügyfeleid – és a leendő ügyfeleid – érdeklődését, hogy közben a vállalkozásod rosszabbul járna.