Akár húsz százalékkal drágulhatnak a kötelezők

Taxi, sárga taxi, fővárosi taxi,
Vágólapra másolva!
Egy átlagos autósnak 1500-2000 forinttal drágulhat a kötelező biztosítása. Visszatér a károkozói pótdíj és megszűnik sok kedvezmény. Legrosszabbul a taxisok és a fuvarozók járnak. Az emelésekre azért van szükség, mert a biztosítók milliárdos veszteséget könyvelnek el a kötelezőkön.
Vágólapra másolva!

Minden autósnak érdemes ellenőriznie kötelező biztosítási díjait az idei kötelező kampányban, bár valószínűleg így is nehéz lesz elkerülni a díjemelést, még kármentesség esetén is. A 2015-ös tarifák alapján 10-15, de helyenként 20 százalékos díjemelkedés is lehetséges, állítja a Biztosítás.hu banki és biztosítási portál. Ez az emelkedés egy átlagos autósnak 1500-2000 forint többletköltséget jelenthet.

Károkozói pótdíj

Egy, még 2014 februárjában elfogadott rendelet alapján ráadásul visszatér a biztosítóknak korábban tiltott károkozói pótdíj, ami a károkozó autósoknak dupla, esetleg tripla díjat is jelenthet. Eközben több biztosító is kivezeti az eddigi legnépszerűbb kedvezményt, ami a gyermekes autósok tömegeinek jelentett alacsonyabb díjat.

Nincs új kedvezmény

A korábbi években az autósok megszokhatták, hogy a biztosítók újabb és újabb kedvezményeket vezetnek be. Ennek most vége szakad, nincs említésre méltó új kedvezmény, ha leszámítjuk a szerződések együttkötési kedvezményét, amit akkor kapunk, ha három vagy négy biztosítást (lakás, casco, kötelező és életbiztosítást) kötünk egyszerre.

Tízezer százalékos pótdíj

Egyes biztosítók 400 százalékos pótdíjat vetnek ki a taxikra, 8 milliós ajánlott éves díjat teherautókra, vagy 10 000 százalékos pótdíjat (ez nem vicc) a nemzetközi fuvarozókra. Szóval keresni kell a biztosítók között azt az ajánlatot, ahol kisebb a díjemelkedés mértéke. Fuvarozóknak jó hír, hogy már euróban is fizethetik a díjaikat.

A taxisok és a fuvarozók járnak a legrosszabbul Forrás: Polyák Attila - Origo

Nem bírják a veszteséget

A 2013-as üzleti évben a biztosítók összesen 6 milliárd forintot buktak a kötelező biztosításon. A veszteségnek számos oka van. Több a külföldön dolgozó magyar, ezért több a nemzetközi kár. Nő az üzemanyag-használat, ezért egyre több a jármű az utakon, és egyre több a kár. Ráadásul a díjak jelenleg rendkívül alacsonyak, ezekből egyszerűen már nem lehet finanszírozni az ágazatot.