Barbie már nem olyan vonzó, mint rég

barbie, az igazi szőkenő
Vágólapra másolva!
Hatalmasat zuhant a Barbie-babák eladása az első negyedévben, de nem annyit, mint amennyire az elemzők számítottak. A Mattel részvényei emelkedtek a tőzsdén, a cég élére nemrég kinevezett új vezérigazgató bízik benne, hogy túl tudnak lépni a másfél éve tartó gyengélkedésen.
Vágólapra másolva!

A Barbie-babák eladása 14 százalékot esett 2015 első három hónapjában 2014 azonos időszakához képest. A babákat gyártó Mattel eladásai egyhuzamban hat negyedéve csökkennek, a cég vesztesége a négyszeresére nőtt, 58,3 millió dollár. A Mattel-csoport eladásainak negyedét a Barbie-babák teszik ki, írja a Bbc.com.

Rosszabbra számítottak

A Mattel eladásai komoly esésen vannak túl, de az elemzők rosszabbra számítottak: a cég részvényei 6,5 százalékkal emelkedtek a várakozásoknál jobb adatok nyilvánosságra kerülése után.

Vonzereje már nem a régi

Barbie most 56 éves, vonzereje már nem a régi, elsősorban azért, mert komoly konkurensekre talált más játékokban. A konkurens Hasbro és a Lego termékei, az olyan filmekhez, mint a Jégvarázs kapcsolódó játékok, a tabletek terjedése mind a Barbie-babák háttérbe szorulását okozzák.

Barbie már nem olyan vonzó, mint rég Forrás: Flickr / Tracheotomy Bob

Kirúgták a vezérigazgatót

A Barbie-babák népszerűségének csökkenésére adott válaszként a Mattel idén januárban kirúgta Bryan Stockton vezérigazgatót, a helyére az igazgatótanács egyik tagját, Christopher Sinclairt nevezték ki.

Az új vezér bizakodó

„Kezdünk előrelépni a vezető márkáinkkal, például a Barbie-val és a Fisher-Price-szal. Bízom benne, végre tudjuk hajtani az ahhoz szükséges változtatásokat, hogy a jövőben jobban teljesítsen a cég” – nyilatkozta Christopher Sinclair április 16-án.