Magyarországon 18 lakosra jut egy cég, ez pedig igen magas szám. Mégis kevesen számolnak a kockázatokkal. A kkv-szektor rossz hírektől hangos: felszámolások, csökkenő cégszámok – és ami mögötte van: emberi sorsok, kilátástalanságba süllyedő családok. A kampány is egy kisvállalkozás, az Armadillo reklámügynökség ötlete volt. „Az adatokból kiindulva azt láttuk, riasztó, mennyire nem tudatosan üzletelnek a cégek, ezáltal pedig egymást is nagyon súlyos helyzetbe tudják hozni, és ilyenkor sajnos már nem számít, hogy különben ártó szándék nélkül. Egyszóval van mire felhívni a kis- és középvállalkozók, menedzserek, cégvezetők figyelmét” – mondta el az Üzletrésznek Arany Gábor, az Armadillo operatív igazgatója.
A játék az üzletkötés sarokpontjaira hívja fel a figyelmet. „Kisvállalkozás lévén mi is elsősorban kkv-s szemmel nézünk a problémákra – magyarázza Arany Gábor. – Mi is elkövettük már azt a hibát, hogy egy működőnek tűnő partnercéget nem ellenőriztünk, későn derült ki a fizetésképtelenség, behajtóhoz járkálni meg már csaknem reménytelen. Ha a játékkal csak naponta tíz percet fordít egy döntéshozó a fizetés, felszámolás, hatékony üzletkötés kérdéseire, az már megtérülhet. Például elkerülheti a lánctartozást, és maga sem lehetetlenít el más vállalkozásokat.”
Keleti József, a Bisnode country managere is úgy véli, az üzleteljokosan.hu naponta frissülő üzleti tippei, tanácsai gyakorlati segítséget jelenthetnek. „Ha csak egyet is hasznosít valaki a sok tippből, már megérte fáradozni, már csak azok védelmében is, akiket magával rántott volna a bedőlő cég” – teszi hozzá.
Az Üzletelj okosan projekt a kockázatok és üzleti mellékhatások minimalizálása érdekében nem csak a kockázatfigyelésre, de a hazai és külföldi terjeszkedésre, értékesítéssel kapcsolatos praktikákra is felhívja a figyelmet.